Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@17:05:39 GMT

اینستکس شفاف نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۷۴۶

به گزارش پارس نیوز، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ایجاد ساز‌وکار ویژه مالی بین ایران و اروپا موسوم به «اینستکس»، اظهار داشت: محدود کردن کشور به کانال مالی که اروپایی‌ها برای ما تعیین کرده‌اند با منافع ملی ما در تعارض است و در آینده پیامد‌های امنیتی خطرناکی برای ما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس این ساز‌وکار، درآمدهای ناشی از فروش نفت ایران به اروپایی‌ها  در حساب «اینستکس» واریز می‌شود، افزود: طبق این سازو‌کار پول ناشی از فروش نفت ایران به کشور‌های اروپایی به بانک‌های آنها واریز و از این کشورها غذا و دارو وارد خواهیم کرد؛  که به عبارتی می‌توان گفت این سازوکار، مبادله نفت با کالا است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه این ساز‌وکار ویژه مالی شفافیت کافی را ندارد، افزود: کانال مالی مذکور یک سیستم کامل نیست و گشایش موقتی است که مشکلی را برای ایران حل نخواهد کرد.

علیرضابیگی با بیان اینکه اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند و در گذشته نیز به تعهدات خود عمل نکره‌اند، اظهار داشت: نباید به این وعده‌های پوچ اروپایی‌ها خوشبین باشیم و همواره مسیر پیشرفت را در داخل جست‌وجو کنیم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نماینده مردم مجلس شورای اسلامی ایران نفت پول دارو ایران پارس اروپا شفاف پارس نیوز اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران

یک مقام ارشد حزب الله در گفتگویی تلویزیونی از درخواست یک مقام ارشد اروپایی از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله به منظور میانجیگری و عدم پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «نواف الموسوی»، نماینده سابق فراکسیون الوفاء (جریان مقاومت) در پارلمان لبنان و از مقامات ارشد حزب الله در گفتگویی تلویزیونی مدعی شد مقامات ارشد اروپایی در روزهای گذشته در پیامی به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان از وی خواسته بودند تا از ایران درخواست کند از واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در سوریه خودداری کند؛ اما دبیرکل حزب الله در پاسخ ضمن تشریح موضع ایران افزوده است که پاسخ ایران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

الموسوی همچنین در مورد فعالیت های شرکت توتال در بلوک های نفتی دریای مدیترانه که محل مناقشه میان لبنان و رژیم صهیونیستی است افزود: شرکت توتال از آغاز عملیات لوله کشی در بلوک های 4 و 9 نفتی خبر داده است اما ما ضمن تشکیک در فعالیت های این شرکت از آنها درخواست کرده ایم تا گزارشی را در این مورد به طرف لبنانی ارائه نمایند.

تمجید گردان‌‎های حزب الله از عملیات ایران علیه اسرائیلحمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

 

وی ادامه داد: هدف بعدی ما آزادی ثروت های نفتی مان از محاصره آمریکا است.

دیگر خبرها

  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • عکس| مالک جدید پرسپولیس ابهاماتش را شفاف سازی کرد
  • ترسیم «چشم انداز» اقتصاد ایران در ۱۴۰۳
  • موج جدید مدعیان «دلارزدایی» از اقتصاد ایران چه می‌خواهند؟
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • پشت پرده فروش سهام دیجیکالا؛ خستگی استارت‌آپی!
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر تربیت نیروی جوان و متخصص، انتصابات شفاف و کارآمد و معیشت کارکنان در سال جاری