Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نظاميان ارتش سوريه مواضع تروريست‌هاي جبهه النصره در حومه حماه را در هم کوبيدند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از سانا، عمليات‌هاي ارتش سوريه عليه تروريست‌هاي تکفيري ادامه دارد.
بر اساس اين گزارش، نيروهاي سوري عمليات جديدي را در حومه شمالي استان حماه ترتيب دادند.
در جريان اين عمليات مواضع تکفيريهاي جبهه النصره در «جبل شحشبو» واقع در حومه شمالي حماه در هم کوبيده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نيروهاي سوري در اين عمليات شماري از عناصر تکفيري را به هلاکت رساندند.

تسلط قسد بر شماري از مناطق در الباغوز
 گروه موسوم به نيروهاي سوريه دموکراتيک با ادامه نبرد ضد مواضع تروريست هاي وهابي صهيونيستي داعش در الباغوز سوريه بر شماري از مناطق تسلط يافتند.
به گزارش شبکه تلويزيوني العالم، گروه موسوم به نيروهاي سوريه دموکراتيک که تحت حمايت آمريکاست از عمليات خود ضد آخرين سنگر گروه تروريستي داعش در منطقه الباغوز، شرق سوريه خبر داد. قسد اعلام کرد کنترل شماري از مواضع اين منطقه را به دست گرفته است.
مصطفي الربيعي گزارشگر العالم گفت گروه موسوم به نيروهاي سوريه دموکراتيک، عمليات خود را براي يورش به آخرين مواضع گروه تروريستي داعش در منطقه الباغوز، شرق سوريه که از چند هفته پيش ادامه دارد از سر گرفت. پس از برقراري آرامش چند ساعته در اين جبهه، قسد عمليات خود را آغاز کرد. در همين حال درگيري در آخرين سنگر داعش شکل گرفت و صداي تيراندازي گسترده و چند انفجار در منطقه شنيده شد. نيروهاي قسد که بارها اعلام کرده بودند براي خروج دهها نفر و اعضاي خانواده هاي عناصر گروه تروريستي داعش، روند عمليات خود را کاهش داده اند، اين عمليات را با حمله شديد از سر گرفتند که آخرين مواضع داعش در الباغوز را هدف قرار داد. سخنگوي قسد از کشته يا زخمي شدن دهها نفر از تروريست هاي داعش و بازداشت هزاران نفر در عمليات اخير خبر داد و گفت برنامه زماني دقيقي براي پايان اين عمليات که از ماه سپتامبر گذشته در حومه شرقي ديرالزور آغاز شده بود، وجود ندارد.
کينو گابريل سخنگوي نيروهاي سوريه دموکراتيک گفت: «بيست و نه هزار و ششصد نفر از خانواده هاي تروريست ها تسليم نيروهاي ما شدند که بيش از پنج هزار تروريست در ميان آنها وجود دارند. تعداد تروريست هايي که در عمليات ويژه بازداشت شدند، پانصد و بيست نفر است و هزار و سيصد و شش تروريست در اين عمليات کشته و شمار فراواني هم زخمي شدند.»
گزارشگر به نقل از برخي منابع نظامي افزود: با توجه به توانايي گروه تروريستي داعش در به حرکت درآوردن هسته هاي خفته در مناطق خارج از تسلط خود و ادامه حضور داعش در منطقه گسترده باديه سوريه و عراق، پايان نبرد در منطقه ديرالزور سوريه به معناي فيصله کامل نبرد و پايان خطر داعش نيست.

تصميم جديد آمريکا درباره حضور در سوريه
ارتش آمريکا قصد دارد هزار سرباز را در سوريه نگه دارد.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از واشنگتن، رسانه هاي آمريکايي يکشنبه گزارش دادند ارتش آمريکا قصد دارد تا هزار سرباز را در سوريه حفظ کند، تصميمي که از طرح اوليه دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا براي خروج کامل از سوريه فاصله بيشتري پيدا مي کند.
وال استريت ژورنال به نقل از مسئولان دولت ترامپ که نامشان فاش نشده است، نوشت نيروهاي آمريکايي از شمال تا جنوب سوريه مستقر خواهند شد و به همکاري با شبه نظاميان کرد ادامه خواهند داد.
اين مسئولان گفتند تعداد سربازان غربي که در سوريه مي مانند هنوز مشخص نيست.
خبر ديگر اينکه وزيران دفاع فرانسه و سرپرست وزارت دفاع آمريکا درباره مبارزه با داعش و ادامه همکاري در شمال شرق سوريه تبادل نظر کردند.
دفتر سخنگوي وزارت دفاع آمريکا در بيانيه شامگاه دوشنبه افزود: پاتريک شاناهان و فلورنس پارلي در پنتاگون درباره روابط دفاعي به عنوان قديمي ترين متحدان تبادل نظر کردند.
اين بيانيه ادامه مي دهد: دو طرف درباره طيف گسترده اي از مسايل دفاعي همچون تعهدات طولاني مدت آمريکا در از بين بردن داعش و تداوم تعهد آن بحث کردند.
دفتر سخنگوي پنتاگون تاکيد کرده است: اين دو مقام آمريکا و فرانسه موافقت کردند تا همکاري با يکديگر به عنوان شرکاي ائتلاف را به منظور امنيت و ثبات در شمال شرقي سوريه ادامه دهند.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در اوايل دي ماه امسال دستور خروج سريع نيروهاي آمريکايي از سوريه را صادر کرد و مدعي شد که به سرعت اين کار انجام خواهد شد اما تا کنون هيچ گزارش روشني از عملي شدن اين تصميم منتشر نشده است.
به نظر مي رسد فرانسه قصد دارد در صورت خروج آمريکا از سوريه، نقش محوريت نيروهاي به اصطلاح ائتلاف را بر عهده گيرد.

واکنش سوريه به کمک پنج ميليون دلاري واشنگتن به تروريستها
وزارت امور خارجه سوريه اعلام کرد آمريکا به حمايت هاي آشکار خود از تروريسمي که سوريه را هدف قرار داده است ادامه مي دهد
به گزارش شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه با انتشار بيانيه اي اعلام کرد: آمريکا به حمايت هاي آشکار خود از تروريسمي که سوريه را هدف قرار داده است ادامه مي دهد و با اين اقدام، منشور سازمان ملل و قوانين بين المللي و همه قطعنامه ها و توافقنامه هاي بين المللي مرتبط با سوريه را نقض مي کند.
در ادامه بيانيه آمده است: وزارت امور خارجه آمريکا اخيرا از کمک پنج ميليون دلاري خود به گروه موسوم به کلاه سفيدها خبر داده است و اين يعني، واشنگتن همچنان براي محقق ساختن اهدافش در سوريه و منطقه به تروريسم چشم دوخته است. دولت جمهوري عربي سوريه حمايت هاي مخفيانه و آشکار دولت آمريکا از سازمان هاي تروريستي به ويژه گروه تروريستي موسوم به کلاه سفيدها را که در گذشته انجام گرفته و همچنان ادامه دارد، به شدت محکوم مي کند.

واکنش سوريه به بيانيه شرکاي به اصطلاح ائتلاف
دمشق آمريکا و متحدانش را به جنايت جنگي متهم کرد.
وزارت امور خارجه سوريه در واکنش به بيانيه شرکاي ائتلاف تحت فرمان آمريکا در خصوص خودداري از مشارکت در روند بازسازي سوريه اعلام کرد از اين کشورها پس از جنايات جنگي که عليه مردم سوريه مرتکب شدند براي شرکت در روند بازسازي اين کشور دعوت به عمل نيامده است.
در بيانيه وزارت امور خارجه سوريه آمده است اين کشورها که دست به کشتار و ويراني زدند هرگز علاقه اي به بازسازي سوريه نداشتند و از آنها براي مشارکت در اين روند دعوت به عمل نيامده است. اين کشورها بايد تنها تاوان کشتار و ويراني را که در نتيجه جرائم شنيع خود مرتکب شده اند بپردازند و از مداخله در امور داخلي سوريه دست بردارند.
اين وزارتخانه همچنين اعلام کرد ائتلاف تحت فرمان آمريکا با جنايت جنگي و نقض قوانين بين المللي مدعي مبارزه با تروريسم است.
آمريکا، فرانسه، آلمان و انگليس روز جمعه در بيانيه اي اعلام کردند تا زمانيکه روند سياسي قابل قبولي در سوريه وجود نداشته باشد در روند بازسازي اين کشور مشارکت نخواهند کرد.
وزارت امور خارجه سوريه بيانيه اين کشورها را سندي تاريخي " دروغ ، دورويي ، فريبکاري و تزوير " خواند.
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک از دمشق، همزمان با اينکه سوريه به پايان جنگ نزديک مي شود و دمشق کنترل مناطق وسيعي را از گروه هاي تروريستي بازپس گرفته است، روند بازسازي در اين کشور و استقبال از بازگشت آوارگان آغاز شده است.
ائتلاف بين المللي تحت فرمان آمريکا متشکل از 70 کشور از سال 2014 بدون موافقت مقامات سوريه يا شوراي امنيت سازمان ملل عمليات (به اصطلاح) مبارزه با تروريسم را در سوريه آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوريه تحولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر اعلام کرد مبارزه با گروه‌های تروریستی در افغانستان به نفع حکومت طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت واشنگتن نگران تهدیدهای داعش خوراسان است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود واشنگتن با متحدانش برای مقابله با این تهدیدها همکاری می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد به نفع حکومت طالبان است که در افغانستان با گروههای تروریستی مبارزه کند.

میلر در این نشست خبری اظهار داشت ما همیشه گفته‌ایم که افغانستان نباید به پایگاهی برای تروریسم تبدیل شود و از این ناحیه به آمریکا آسیب برسد.

این درحالی است که پیش از این مقامات آمریکایی بارها گفته بودند القاعده و داعش در افغانستان تضعیف شده‌اند.

برخی کارشناسان پیش از این گفته بودند آمریکا به دنبال ادامه حضور در افغانستان است.

«اندرو واتکینز» عضو ارشد گروه بین‌المللی بحران چندی قبل گفته بود: اعضای طالبان که ما با آن‌ها صحبت کرده‌ایم، در همه سطوح این گروه و در مناطق مختلف افغانستان می‌گویند که این موضوعی غیرقابل مذاکره است و ادامه حضور نظامیان غربی در این کشور ممکن نیست.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز به تازگی گفته است  20 سال حضور ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان نشان داد آنها در این کشور با تروریسم مبارزه نکردند، بلکه به گسترش آن دامن زدند.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استآمریکا: القاعده و داعش در افغانستان تضعیف شده‌اند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک‌ها
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟