Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی اراده قوی و هماهنگی میان دستگاه‌های مسئول و مردم را مهم‌ترین عامل در پیشرفت احیای دریاچه ارومیه برشمرد.

‌به گزارش ایسنا، ‌محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، افزود: برآیندی که از احیای دریاچه ارومیه انجام گرفته، نشان دهنده بهبود شرایط و قابل قبول بودن اقدامات است و اگر بسترسازی های‌موجود نبود، به یقین امروز افزایش تراز دریاچه را شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، جنبه فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه را بسیار مهم برشمرد و گفت: در احیای دریاچه هم مسئولان و هم مردم، دخیل هستند و باید با هماهنگی و مساعدت یکدیگر، این مهم را به سرانجام برسانند.

پورمحمدی، راه‌اندازی کمپین‌های مختلف از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص احیای دریاچه ارومیه را هم مهم و حرکتی بسیار ارزشمند دانست و گفت: در کنار اینها، شایسته است با تولید مستندی در چندین بخش، مردم را با اقداماتی که برای احیای دریاچه ارومیه در استان صورت گرفته آشنا کرد، تا ضمن فرهنگ سازی، از فکر، ایده و هر نوع همکاری مردم بهره گرفت.

دبیر ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در حالی که حجم آب دریاچه ارومیه پارسال یک میلیارد و 860میلیون مترمکعب بود، اما با توجه بارندگی های خوب اخیر و ورود بیش از 560 میلیون مترمکعب آب به دریاچه، هم اکنون حجم آن به 2 میلیارد و 420 میلیون مترمکعب رسیده است.

خلیل ساعی افزود: تراز دریاچه هم نسبت به پارسال حدود 24 سانتیمتر افزایش یافته، ضمن این که وسعت آن هم از دو هزار و 208 کیلومتر مربع به دو هزار و 482 کیلومترمربع رسیده، یعنی 274 کیلومتر مربع به وسعت دریاچه ارومیه افزوده شده است.

وی همچنین با اشاره به تخصیص 724میلیارد تومان اعتبار به آذربایجان شرقی برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه گفت: این در حالی است که تاکنون فقط 42درصد این اعتبار یعنی 303میلیارد تومان پرداخت شده، با این وجود و علیرغم کمبود نقدینگی، همه دستگاه های مربوط در استان، همچنان به فعالیت خود در این حوزه ادامه داده‌اند.

به گفته ساعی، امسال از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به دستگاه‌های مرتبط در آذربایجان شرقی در مجموع 138میلیارد تومان پرداخت شده است که یک میلیارد تومان سهم دستگاه های فرهنگی، 23 میلیارد تومان سهم آب منطقه ای، 12میلیارد و 700میلیون تومان سهم جهاد کشاورزی و 101میلیارد تومان هم سهم آب و فاضلاب شهری بوده است.

در این جلسه دستگاه‌های مسئول گزارشی از اقدامات انجام یافته در جهت اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه ارائه کردند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درياچه اروميه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۳  در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد.

 دکتر سعید شهند   افزود: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، ۶ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱  از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیاء این گونه در رشکان با ترکیب جنسی ۴ ماده و ۲ نر منتقل شده است که با تولد ۳ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ و با  تولد دو گوساله گوزن در سال جاری تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۳ راس افزایش پیدا کرده است.
 وی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت:دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه بصورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطرانقراض، به خصوص گوساله‌های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می‌دهند و امید‌ها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می‌شود.

دیگر خبرها

  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی