Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@11:50:33 GMT

بارش‌ در ۴ شهر مازندران رکورد زد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۸۲۴

سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس آمار ایستگاه‌ها در حدود ۱۵ سال اخیر بارش‌هایی که طی روز گذشته در مدت ۲۴ ساعت در شهرهای ساری، بندرامیرآباد، دشت‌ناز و کیاسر داشتیم در دوره آماری بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: بیشترین میزان بارش از عصر یک‌شنبه تا ساعت ۱۸:۳۰ روز دوشنبه طی ۲۴ ساعت در بندر امیرآباد با ۱۳۷،  دشت‌ناز با ۱۳۰، ساری  با ۱۱۷ و کیاسر با ۱۱۱ میلی‌متر رکورد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: بیشترین میزان بارندگی در طول دوره آماری اسفند ماه در ساری مربوط به ۱۰ اسفند ماه سال ۹۴ با ۵۷.۴ میلی‌متر و در طول سال در هفتم تیر ماه سال ۹۲ به میزان ۸۵ میلی‌متر اتفاق افتاده است.

این مسؤول بیان کرد: بیشترین میزان بارندگی در طول دوره آماری اسفند ماه در دشت‌ناز مربوط به ۱۰ اسفند ماه سال ۹۴ با ۵۹ میلی‌متر و در طول سال در ۱۴ خرداد ماه سال ۹۳ به میزان ۱۱۳ میلی‌متر اتفاق افتاده است.

رضوی ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی در طول دوره آماری اسفند ماه در بندرامیرآباد مربوط به ۱۵ اسفند ماه سال ۹۳ با ۴۰ میلی‌متر و در طول سال در ۲۹ مهر ماه سال ۹۲ به میزان ۱۳۴ میلی‌متر اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: همچنین بیشترین میزان بارندگی در طول دوره آماری اسفند ماه در کیاسر مربوط به اول اسفند ماه سال ۹۰ با ۴۵ میلی‌متر و در طول سال در ۱۴ بهمن ماه سال ۹۰ به میزان ۱۰۴ میلی‌متر اتفاق افتاده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: می‌توان گفت این میزان بارش در این فصل از سال با این حجم بی‌سابقه بوده است.

رضوی در پایان گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هرچند امروز از شدت بارندگی کاسته شد اما بارش‌های معمولی به‌تناوب تا ظهر پنج‌شنبه در آسمان مازندران ادامه دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ۱۳ ساله شکست/ فارس سال گذشته ۱۰ درصد گندم کشور را تولید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی دهقان‌پور در آئین تجلیل از ۱۵ گندمکار، آسیابان و نانوای برتر و پیشکسوت حوزه نان استان فارس در روز ملی گندم و نان به تبیین دستاوردهای این سازمان در حوزه آرد و نان پرداخت و گفت: شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» با استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی، فنی، آموزشی و ترویجی و با مشارکت تولیدکنندگان و با رویکرد حفظ منابع پایه به محقق خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به اجرای طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: این طرح برای اولین بار در کشور در مهرماه سال ۱۴۰۰ در استان فارس آغاز شد و در راستای آن از ظرفیت تمامی کنشگران بخش کشاورزی اعم از بخش خصوصی، تعاونی‌ها و مراکز تحقیقاتی و بخش دولتی استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد این طرح بحث مساله‌یابی و مساله گشایی است و اینکه کمک کنیم تولید در واحد سطح افزایش پیدا کند و در کنار آن به این موضوع توجه کنیم که با توجه به محدودیت منابع آب و خاک در استان فارس تلاش کنیم روش‌های کاشت، داشت و برداشت ما به سمت بهبود و بهسازی حرکت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به توفیقات این استان در زمینه تولید گندم نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته با همت تولیدکنندگان و همکاران عزیزمان بعد از ۱۳ سال موفق به تولید بالغ بر یک میلیون تن گندم شدیم و حدود ۱۰ درصد از میزان گندم تولیدی کشور را به خود اختصاص دادیم.

وی اظهار کرد: در راستای اقدامات علمی، تحقیقاتی و آموزشی نیز اقدامات شاخصی انجام دادیم و سعی ما بر این است که میزان تولید را طوری مدیریت کنیم که متناسب با آن بتوانیم نقش آفرینی در اقتصاد کشور داشته باشیم.

دهقان‌پور خاطر نشان کرد: در پی آن هستیم که با بهره‌گیری از روش‌های به زراعی، از طریق تغذیه و بازنگری در روش‌های کاشت و استفاده از ارقام پرمحصول و مقاوم به شرایط خشکسالی و در بحث برداشت گندم استفاده از کمباین‌های تنظیم شده و ارائه آموزش‌های لازم به بهره برداران، تولید در واحد سطح را افزایش بدهیم.

دهقانپور در پایان گفت: میزان گندم مصرفی استان فارس در هر ماه حدود ۵۰ هزار تن گندم است که حدود ۴۲ هزار تن آن تبدیل به آرد می‌شود و از این میزان نیز حدود ۳۲ هزار تن به مصرف خبازی‌ها می‌رسد و مابقی برای مصارف روستایی و عشایری و سایر صنوف مربوط به حوزه نان استفاده می‌شود.

کد خبر 6083731

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • میزان جوجه ریزی در مازندران از ۱۷ میلیون قطعه گذشت
  • رکورد تولید PVC شکسته شد
  • رکورد ۱۳ ساله شکست/ فارس سال گذشته ۱۰ درصد گندم کشور را تولید کرد