Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- شهردار تهران از موافقت هیات دولت با واگذاری 30 ساله کارخانه «سیمان ری» به شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی در جلسه شورای معاونان، مشاوران و شهرداران مناطق تهران با اشاره به برگزاری آخرین جلسه هیأت دولت در سال جاری و دستاورد آن برای شهرداری تهران گفت: این موضوع در جلسه روز گذشته هیأت دولت مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: می توان در محوطه این کارخانه قدیمی اقدامات خوبی برای جنوب شهر تهران انجام داد؛ به طور مثال بخشی از این محوطه به موزه صنعت اختصاص خواهد یافت.
شهردار تهران ضمن تقدیر از دولت و اعضای کابینه بابت این همراهی اظهارداشت: کارخانه سیمان ری جزو اولین و شاید تا مدت ها تنها کارخانه سیمان ایران بود و بسیاری از ساختمان‌ها با سیمان تولید این کارخانه ساخته شده‌اند.
وی در ادامه به بودجه غیرنقد شهرداری اشاره و عنوان کرد: بودجه غیرنقد امسال ایده‌آل نبود هرچند در مجموع دستاوردهای ما در بخش بودجه خوب بود، اما در حوزه غیرنقد عقب هستیم و لازم است شهرداران مناطق و نواحی همکاری بیشتری داشته باشند.
حناچی با بیان اینکه مزایده درآمدهای شهرداری رشد خوبی داشته است ادامه داد: در این زمینه باید با سازمان املاک شهرداری همکاری بیشتری صورت گیرد؛ ممکن است این شیوه فرایند طولانی‌تری داشته باشد، اما میزان فساد را کمتر می‌کند و درآمدهای غیرنقد شهرداری را هم افزایش می دهد.

**پاسخگویی دقیق به اعضای شورا
شهردار تهران همچنین ضمن تاکید به شهرداران مناطق و نواحی مبنی بر پاسخگویی دقیق به سوالات اعضای شورا گفت: مسئولیت و جایگاهی که داریم به واسطه رأی اعضای شورای شهر و به صورت غیرمستقیم رأی مردم است، اگر سوال اعضای شورای شهر به شما ارجاع شد، کاملاً مسئولانه و قانع‌کننده پاسخ دهید.

**باید هزینه های جاری کم شود
وی به بودجه سال جاری شهرداری نیز اشاره و عنوان کرد: با وضع فعلی منابع مجبوریم از هزینه‌های جاری کم کنیم؛ به عنوان مثال میزان استفاده از خودرو در شهرداری بسیار بالاست و باید شکل استفاده از خودروها و سرویس خودرویی شهرداری نظام‌مند شود تا اگر فردی به صورت نامتعارف از خودرو استفاده می‌کند، مشخص شود.

**تزریق اعتبار به مترو
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود بر عزم شهرداری به تزریق پول به مترو از طریق فروش اوراق مشارکت تاکید و خاطرنشان کرد: در هیأت دولت بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که مترو موضوعی حاکمیتی است و تلاش ما این است تا بانک‌ها اوراق مشارکت شهرداری برای مترو را ضمانت کنند زیرا موضوع مترو به طور مستقیم به ترافیک و آلودگی هوای تهران مربوط می شود و این دو چالش از نظر مردم مهم‌ترین مشکلات پایتخت است.
شهردار تهران اضافه کرد: انتظار داریم دولت برای حل این مشکل به ما کمک کند؛ طبق قانون هم دولت موظف است در این زمینه به شهرداری کمک کند اما متاسفانه در برخی موارد این حمایت و کمک‌ها از سوی دولت‌های مختلف اتفاق نیفتاده است.

**معرفی دستاوردهای شهری
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌های شهرداری باید دستاوردهای مدیریت شهری را بیشتر و بهتر به مردم معرفی کنند گفت: به عنوان مثال، عملکرد ما در دهه فجر مورد تقدیر سردار جعفری (فرمانده کل سپاه) و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت و این نشان می‌دهد که خوب کار کردیم؛ حال باید این امر را به بهترین شکل به اطلاع شهروندان برسانیم.
وی افزود: شهرداران مناطق نیز مراقب باشند که در نواحی کارها به درستی انجام شود و اگر فردی عملکرد درستی ندارد بدون مماشات برخورد و‌ فرد دیگری را جایگزین کنند و اجازه ندهند که کم کاری یک فرد موجب نارضایتی شهروندان شود.

تهرام/9353/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شهرداري تهران كارخانه سيمان پيروز حناچي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

شهردار یزد گفت: دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان در راستای زیباسازی بصری شهری و همچنین افزایش تعامل شهروندان با فضای فناوری برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی صبح امروز -پ _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست با مدیران مجموعه پارک علم و فناوری استان یزد با اشاره به برخی از موضوعات متعدد در حوزه‌های زیباسازی شهری در مجموعه کارخانه نوآوری درخشان اظهار کرد: طرح اولیه‌ای با همکاری مشترک شهرداری و پارک علم و فناوری استان تهیه و ارائه شود تا دیوارهای مقابل کارخانه فناوری یزد برداشته شده و فضای مقابل کارخانه که در اختیار مجموعه کارخانه هم باشد، به عنوان یک فضای شهری زیبا برای استفاده شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در این نشست در خصوص مزایای اجرای این طرح، گفت: با افزوده شدن این فضا به فضای در دسترس شهروندان، علاوه بر زیباسازی بصری شهری، تعامل بین مردم و مجموعه فناوری نیز افزایش خواهد یافت.

شهردار یزد افزود: مقرر شد مدیران مجموعه پارک و علم و فناوری استان پس از بررسی‌های لازم، آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند.

محی الدینی در خصوص مباحثی که در حوزه اجرای شبکه فیبر نوری در سطح شهر یزد مطرح شده بود، گفت: در این جلسه مشکلاتی که متأسفانه پیمانکاران شرکت سرمایه گذار در اجرای فیبر نوری ایجاد کرده بودند، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد با اخذ تعهدات لازم و همچنین پرداخت هزینه خسارتی که این شرکت‌ها وارد کرده‌اند، مجوز جدیدی صادر می‌شود تا شبکه فیبر نوری در سطح شهر تکمیل شود.

وی موضوع تعامل و همکاری شهرداری با صندوق پژوهش و فناوری استان را یکی دیگر از محورهای گفت و گو در این نشست عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری یزد از سال گذشته سهامدار این صندوق شده است، به زودی تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و رئیس صندوق امضا خواهد شد و بستر همکاری‌های سازنده بین دو نهاد در زمینه‌های فناوری، نوآوری و خلاقیت به ویژه در حوزه‌های دانش بنیان را فراهم خواهد کرد.

شهردار یزد افزود: در حوزه‌های خلاقیت و نوآوری و ایجاد ناحیه فناوری هم مقرر شد مجموعه پارک علم و فناوری استان طرح‌های خود را در خصوص ایجاد این ناحیه به شهرداری ارائه کند تا پس از بررسی این طرح‌ها در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر، جهت اخذ مجوز به کمیسیون‌های مربوطه ارسال شود.

کد خبر 747317

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد