Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: خدمات درمانی به شهروندان و مسافران نوروزی در 29 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در تعطیلات نوروز98 در استان سمنان ارائه می شود.

نوید دانایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی در زمینه بهداشتی و درمانی از اولویت های مهم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 6 بیمارستان، 29 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد آمبولانس هوایی و کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه به شهروندان و مسافران نوروزی خدمات درمانی ارائه می دهند.
دانایی اضافه کرد: یک تیم نظارتی و بازرسی بهداشت محیط در ستاد نوروزی دانشگاه و 6 تیم بازرسی بهداشت محیطی در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی این استان نیز در این تعطیلات فعالیت دارند.
وی گفت: در تعطیلات نوروز 98 حدود 15 مرکز خدمات جامع سلامت از ساعت 8 تا 12 فعال هستند که از این تعداد 4 مرکز شبانه روزی است و 7 مرکز پزشک مستقر دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: 6 تیم اسکان بیماری ها در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه و یک تیم نظارتی بیماری ها در ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی نیز ارائه دهنده خدمات بهداشتی در استان هستند.
وی اضافه کرد: شهروندان از طریق شماره همراه 09013102732 می توانند با مرکز پاسخگویی شبانه‌ روزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در تعطیلات نوروزی ارتباط داشته باشند.
دانایی تاکید کرد: این پل ارتباطی در راستای تکریم حقوق شهروندی مسافران و شهروندان به منظور پاسخگویی به‌ صورت شبانه ‌روزی به سئوالات، پیشنهادها، انتقادها و ارائه راهنمایی‌ های لازم راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حدود سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهد‌یشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
7342م/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكي نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود

رئیس واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بهنام روندی امروز _ سه شنبه بیست و هشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی هموفیلی، اظهار کرد: هموفیلی یک بیماری ارثی است که به دلیل اختلال فاکتورهای انعقادی، روند انعقاد خون در آن‌ها به کندی انجام می‌شود.

وی بیماری هموفیلی را در ۲ نوع A و B را بر اساس کمبود فاکتورها تعریف کرد و افزود: اگر این بیماران دچار زخمی شوند به علت اینکه فاکتورهایی در خون کم دارند، خونریزی بند نمی‌شود.

رئیس واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از بیماران این کمبود فاکتور در خون را به صورت دارو (فاکتور انعقادی خون) که اکثراً تزریقی است، دریافت می‌کنند تا جایگزین کمبود مورد نظر شود.

وی ادامه داد: دریافت فاکتورهای انعقادی خون بستگی به شدت بیماری و نوع فاکتور کمبود در خون دارد؛ ممکن است بیماری هفته یک‌بار و یا بیماری ۶ ماه یک‌بار نیاز به دریافت فاکتور داشته باشد

روندی با اشاره به ارائه خدمت مرکز جامع بیماران خاص به بیماران هموفیلی، تصریح کرد: طبقه سوم کلینیک بوستان واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه از سال ۱۳۹۸ مختص بیماران خاصی است، تمام خدمت فوق به بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، ام. اس و شیمی‌درمانی اطفال به طور اختصاصی و رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمت رایگان ۲ پزشک فوق‌تخصص خون استان در مرکز جامع بیماران خاص، گفت: بیماران هموفیلی به دلیل دریافت خدمات تخصصی، پرستار مخصوص خود را دارند.

رئیس واحد بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بازگو کردن یکی از دغدغه‌ها و مشکلات این بیماران، خاطرنشان کرد: تمام خدمات و داروها ایرانی ارائه شده به بیماران رایگان است، اما برخی از این بیماران داروهای خارجی مصرف می‌کنند که دیگر شامل خدمات رایگان نمی‌باشد.

وی در خصوص تعداد بیماران هموفیلی در استان، گفت: طبق آخرین آمار، دانشگاه علوم پزشکی استان به ۱۹۸ بیمار هموفیلی خدمات ارائه داده، اما هستند بیمارانی که به دلایل مختلف درمان خود را از دیگر استان‌ها دریافت می‌کنند.

روندی در پایان با بیان اینکه رنگ قرمز نماد هموفیلی است، گفت: از روز گذشته با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی، آثار باستانی طاق‌بستان، بلوار طاق‌بستان و پل قوسی لب‌آب شهر کرمانشاه به رنگ قرمز، نماد این بیماری درآمده است.

کد خبر 745200

دیگر خبرها

  • یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی پزشکی است
  • آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • ۳ کشته و مصدوم در سانحه رانندگی در جاده پاتاوه_دهدشت