Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@03:31:27 GMT

سرگیجه ها را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۹۳۳

سرگیجه ها را جدی بگیرید

دکتر کاوه کاشانی سه شنبه به ایرنا اظهار داشت: سرگیجه و احساس سبکی سر از شکایت های رایج بیماران مراجعه کننده به پزشکان عمومی و حتی متخصصان مغز و اعصاب است که نباید از آن غفلت کرد زیرا ممکن است علامت یک بیماری وخیم باشد.
وی اضافه کرد: اگر سرگیجه با علائمی مانند اختلال در صحبت کردن و بینایی و دو بینی، ضعف در پاها و یا دست ها،کاهش هوشیاری،اختلال در راه رفتن،بی حسی، حالت گزگز و سوزن سوزن شدن اندام ها ، سردرد شدید و متفاوت که تازه شروع شده همراه باشد فورا به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاشانی با اشاره به اینکه در گیجی سر، فرد از احساس منگی و مواج بودن، سیاهی رفتن چشم، سبک شدن و احساس سنگینی در سر و سرگیجه شکایت دارد اظهار داشت: این حالت عموماً با دراز کشیدن بهتر می شود و از بین می رود؛ البته در حالت شدید با احساس غش و یا بیهوشی همراه است.
این پزشک گفت: وقتی بیمار نتواند توصیف دقیقی از وضعیت خود ارائه دهد و یا نتوان برای توصیف اش معادلی در نظر گرفت، در دسته گیجی سر قرار می گیرد از سوی دیگر، در سرگیجه بیمار احساس می کند خود یا محیط اطرافش در حال چرخیدن، کشیده شدن به یک سمت و نزدیک شدن اشیای موجود در محیط به طرف خودش است.
به گفته وی سبکی سر احساس شناور و ناپایداری است که در اثر عوامل زیادی مانند کم خونی، آلودگی هوا، بیماری های گوش داخلی، بی خوابی، استرس های روزمره، اختلال های بینایی، عفونت، حساسیت و همچنین تمام بیماری های سیستماتیک(کلیه، ریه، قلبی و…) ایجاد می شود.
وی با اشاره به درمان بیمار و اینکه استراحت و تجویز داروهایی اکه روی دستگاه تعادلی گوش داخلی اثر آرامبخش دارند به روند بهبودی بیمار کمک می کند اضافه کرد:بهتر است غذای فرد بی نمک باشد، ورزش نیز برای کاهش تحریک پذیری دستگاه تعادلی گوش داخلی و پیشگیری از تکرار حمله ها مفید است؛ البته همه این موارد بعد از معاینه بیمارتوسط پزشک معالج تجویز می شود.
متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اینکه از تغییرات ناگهانی در وضع و حالت بدن اجتناب کنیدگفت:از حالت خوابیده به آهستگی بلند شوید و قبل از ایستادن برای چند دقیقه در حالت نشسته باقی بمانید و در هنگام ایستادن مطمئن شوید چیزی برای گرفتن یا تکیه کردن دارید.
کاشانی گفت:هنگام بروز علائم بی حرکت بمانید و استراحت کنید،به آهستگی فعالیت خود را افزایش دهید،از نورهای روشن، تلویزیون و مطالعه کردن در هنگام سرگیجه اجتناب کنید زیرا ممکن است علائم را بدتر کند.
وی ادامه داد:از فعالیت هایی مانند رانندگی، راه اندازی ماشین آلات سنگین و کوهنوردی یا حتی بالا رفتن در سربالایی تا یک هفته بعد از بروز علائم اجتناب کنید و استرس های زندگی خود را به حداقل برسانید.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آلودگی هوا استرس پزشک جنوب شرقی درمان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!

به گزارش خبرآلاین، احساس خستگی، بروز زخم‌های دهانی و همچنین افت توان ذهنی از جمله علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند اما درصورتیکه در پاهای خود احساس خواب رفتگی می‌کنید هم احتمالا با خطر کمبود این ویتامین مواجه هستید و این علائم نشان‌دهنده ضرورت گنجاندن خوراکی‌های حاوی این ویتامین به رژیم غذایی روزانه‌تان است.

به گزارش ایسنا، بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B۱۲ نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. به علاوه بدن برای تولید میلین از این ویتامین استفاده می‌کند. میلین ماده چربی است که اطراف عصب را می‌پوشاند. اما بدون وجود مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها پوشش حفاظتی خود را از دست می‌دهند و فرد دچار احساس خواب رفتگی می‌شود.

همچنین از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به سردرد، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

به گفته محققان، سال‌ها زمان نیاز است تا علائم کمبود ویتامین B۱۲ ظاهر شود و تشخیص آن می‌تواند پیچیده باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896062

دیگر خبرها

  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • آیا یادگیری سئو سخت است یا آسان؟ چقدر زمان میبرد؟
  • حمایت رئیس پورتو از اخراج چهار هم‌تیمی طارمی!
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • حمایت رییس پورتو از اخراج چهار هم‌تیمی طارمی!
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • برناردو: به این دلیل رئال 14 لیگ قهرمانان دارد
  • از قزوینی ها یاد بگیرید!
  • به کمک این ترفند‌ها مُچ فیک‌نیوز‌ها را بگیرید!