Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران؛ مصطفی داننده- بسیاری از روزنامه نگار، تحلیل‌‎گران و ناظران سیاسی و اجتماعی، سال 97 را سال سخت اقتصادی نامیدند. سالی که بسیاری از مردم ایران به سختی آن را سپری کردند. برخی که رسما زیر آوار قیمت‌ها مانده‌اند و کسی نیست دست آنها را بگیرد و از خروار قیمت‌ها بیرون بیاورد.

آنقدر این مشکلات زیاد بود که بسیاری فراموش کردند سال 97، سال فیلتر شدن تلگرام هم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام رسانی که بسیاری از مردم از آن استفاده می‌‌کردند و به آن دل بسته بودند.

تلگرام فیلتر شد اما مردم همچنان پای او ایستادند و با فیلتر شکن دوباره دل به دل تلگرام دادند. خیلی از افراد و  رسانه‌های موافق فیلتر شدن تلگرام که با فیلتر شدن این پیام رسان، ترک تلگرام کرده بودند، دوباره برگشتند و کانال‌های خود را راه انداختند.

قرار بود با توجه به حمایت‌هایی که از پیام رسان‌های داخلی شده بود، آنها جای تلگرام را بگیرند. در روزهای ابتدایی فیلتر تلگرام، تبلیغات گسترده‌ای برای این پیام رسان‌ها انجام شد. تلویزیون برای پیام رسان‌های داخلی سنگ تمام گذاشت.

این پیام رسان‌های داخلی  مانند دریاچه‌های مصنوعی بودند که خوب مهندسی نشده بودند و بعد از مدتی آفتاب خوردن با کمبود آب مواجه شدند و کم کم خشک شدند

با وجود تمام این تبلیغات بازهم مردم از این پیام رسان‌ها استقبال نکردند و به سرعت پیام رسان‌های داخلی از سکه افتادند. شاید در آخرین ساعت‌های سال 97، می‌شود از مسؤولین در مورد هزینه‌هایی که برای این پیام رسان‌های داخلی شد پرسید و اینکه خروجی آنها برای جامعه چه بوده است؟

می‌شود از آنها پرسید که الان چند درصد مردم عضو آنها هستند؟ و چرا با وجود این همه حمایت نتوانستند، تلگرام را از صحنه خارج کنند؟

تلاش برای حذف تلگرام نشان داد، چقدر با بی‌برنامه تصمیم می‌گیریم بدون اینکه جوانب کار را بسنجیم. این همه هزینه، برای چه؟ مردم که هنوز از تلگرام استفاده می‌کنند و فیلترینگ هم نتوانست خللی در این کار ایجاد کند.

شاید نتوانستیم هر ایرانی را خانه دار یا ماشین دار کنیم اما با یک تصمیم به راحتی هر ایرانی را دارای یک فیلتر شکن کردیم. از بچه دبستانی تا پیرمرد بازنشسته در گوشی‌شان یک فیلتر شکن دارد. همه می‌دانیم که بودن یک فیلتر شکن در گوشی یک نوجوان چه خطرهایی به دنبال دارد.

دقیقا مشکلات اقتصادی کشور هم به خاطر این سبک تصمیم گیری است. فکر می‌کنیم هنوز می‌شد با برخوردهای سلبی همه مشکلات را حل کرد. شاید این سبک در دهه 60 و 70 جواب می‌داد اما در دهه‌ای که همه با یک گوشی با جهان ارتباط دارند، تصمیم‌های سلبی جواب نمی‌دهد.

سال 97، سال سخت اقتصادی بود و سالی که نشان داد یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور جدا از تحریم‌ها، مسؤولانی است که تصمیمات درست نمی‌گیرند و به آتش مشکلات بنزین می‌ریزند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تلگرام فیلتر سال 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور به روزهای پایانی رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مادر تخصصی برق حرارتی، ساناز جعفرزاده با اشاره به اجرای فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور، افزود: از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور تأمین برق پایدار پیک تابستان امسال بیش از ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه بالغ بر ۹۴ درصد تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است؛ از این رو امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده بتوانیم تمامی واحدهای نیروگاهی را برای تأمین برق پایدار روزهای اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه رکورد تعمیرات نیروگاهی در پیک تابستان سال ۱۴۰۲ شکسته شد، گفت: تلاش‌های بی‌وقفه همکاران صنعت برق حرارتی باعث شد تا سال گذشته برای نخستین بار حدود ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسانیم.

وی اضافه کرد: انجام به موقع برنامه‌های تعمیراتی و آماده‌سازی این واحدها موجب شد تا ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۹۹ درصد عبور کند و در روزهای اوج مصرف برق کشور شاهد تولید برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور باشیم.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: از این رو در تلاشیم تا امسال نیز با انجام به موقع برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی و آماده‌سازی این واحدها برای پیک تابستان بتوانیم رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات به ثبت رسانده و برق مطمئن و پایداری را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم.

کد خبر 6084624 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور به روزهای پایانی رسید
  • برنامه محبوب در ایران فیلتر شد!
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه‌ها / بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • حتی برای دفتر رهبری هم در پیام رسان ایتا جا تنگ شد