Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:12:30 GMT

تشکیل تیم بانوان امدادگر هلال احمر فارس برای ایام نوروز

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۰۵۸

تشکیل تیم بانوان امدادگر هلال احمر فارس برای ایام نوروز

حسین درویشی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص طرح‌های نوروزی حلال احمر، افزود: در ایام تعطیلات نوروز ۲۵ پایگاه ثابت، ۱۱ پایگاه موقت، ۱ پست سیار تیم توانا (بانوان امدادگر) در محورهای مواصلاتی استان و ۱ پایگاه امداد هوایی به همراه ۱۲ پایگاه امداد و نجات کوهستان، ۲۵ کشیک ۲۴ ساعته امداد و نجات در شعب، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جمعیت مرکز استان، یک پایگاه آنست (امور نگهداری و آموزش سگ‌های تجسس) و یک مرکز آماده عملیات تیم وانکش سریع مستقر در کنار بالگرد در سطح استان آماده ارائه خدمت به مسافرین و همچنین هم استانی‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویشی با بیان اینکه امسال بانوان امدادگر جمعیت هلال احمر شیراز در قالب یک تیم توانا در کیلومتر ۲۰ محور شیراز – مرودشت مستقر شده، اظهار داشت: ۲۶۶ نفر روز عوامل امدادی شرکت کننده در این طرح بوده که از این تعداد ۲۱۵ امدادگر و نجاتگر، ۵۱ تن نجاتگر کادر، ۳ نفر روز در اتاق کنترل هماهنگی عملیات، ۵ نفر روز در پایگاه هوایی، یک نفر روز در حوزه آنست و ۵ نفر روز تیم واکنش سریع از این جمعیت را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای بازآموزی ویژه طرح امداد و نجات نوروزی ۹۸ با هدف توانمندسازی نجات گران شرکت کننده در پایگاه‌های امدادی در سطح ۲ شهرستان استان، بیان کرد: امدادگران با به کارگیری ۱۰۵ دستگاه خودرو عملیاتی شامل آمبولانس، وانت و خودرو نجات به صورت ۲۴ ساعته، در طول طرح امداد و نجات نوروزی ۹۸ به مسافران ارائه خدمت خواهند داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از استقرار یک فروند بالگرد لجستیکی برای پشتیبانی عملیات‌های امدادی در سطح استان در طول طرح امداد و نجات نوروزی خبر داد و اضافه کرد: ۲۶ کشیک دائم در سطح شعب شهرستانی، یک مرکز EOC در حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت استان در جریان این طرح فعالیت شبانه روزی دارند.

درویشی همچنین گفت: از ابتدا تا انتهای طرح نوروزی ۹۸، تیم‌های ارزیاب جمعیت استان نسبت به بررسی کیفیت خدمات امدادی در پایگاه‌ها و پست‌های نوروزی اقدام خواهند کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با بیان اینکه ۲۹ پست ایمنی و سلامت در سطح استان در ایام نوروز فعالیت دارند، افزود: در این ایام صورت روزانه یک هزار و ۹۶۲ عضو داوطلب جوان با برپایی ۲۹ پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۶ فروردین در نقاط مختلف استان فارس، با اجرای طرح بهرفت «بهبود رفتارهای ترافیکی» به مسافران برای انجام سفری ایمن و آرام در جاده‌ها کمک می‌کنند.

درویشی ادامه داد :۱۱ پست سیار در شهرستان‌های مرودشت، خرمبید، گراش، جهرم، فسا، شیراز، آباده، لارستان، سپیدان، کازرون و ارسنجان فعالیت می‌کنند.
وی از برپایی ۲۳ خیمه نماز و ۲۹ فضای دوستدار کودک در محل استقرار پست‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی ۹۸ خبر داد و افزود: ۱۵ ایستگاه سلامت ثابت و سیار در شهرستان‌های فارس ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با تاکید بر اهمیت رفتار و برخورد شایسته دست اندرکاران جوان پست‌های ایمنی و سلامت، با مسافران نوروزی در طول طرح یاد آور شد: جوانان داوطلب طرح نوروزی، سفیران و نمایندگان جمعیت هلال احمر هستند و باید با تعامل مناسب با مسافران، شخصیت منحصربه فرد خود و جایگاه و قابلیت‌های فرهنگی استان و شهرستان را در معرض نمایش بگذارند.


درویشی با بیان اینکه برنامه‌های ابتکاری دیگری نیز در حاشیه وظایف اصلی پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، برای مراجعین در نظر گرفته شده است، گفت: برپایی نمایشگاه میراث فرهنگی و صنایع دستی، ارائه خدمات شارژ موبایل، انجام مشاوره‌های مذهبی و روانشناسی و ارائه مشاوره در زمینه بیماری‌های رفتاری و بیماری‌های شایع در مسافرت‌ها، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، تدارک سفره هفت سین و پیش بینی محل اسکان برای مسافران، اجرای مسابقه پیامکی بهاره، راه اندازی سامانه پیامکی به منظور پاسخگویی به نیازهای مسافران، طبخ آش نذری و توزیع بین مسافران، برگزاری مسابقه ورزشی دارت، اجرای مسابقات فرهنگی، آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه، تست فشارخون، آموزش طبخ غذاهای سنتی، اقامه نماز جماعت و اهدای سوغاتی‌های محلی به مسافران از جمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 4572040

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر فارس نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۴ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️سعید مجیدی گفت: برای رفاه حال مسافران نوروزی و کاهش حوادث جاده‌ای در منطقه سردره در جاده تهران _ مشهد پایگاه امداد و جاده‌ای شهید قاسم قاسمی به صورت ثابت مستقر و تجهیز شده است .

وی افزود : در مسیر جاده قم _ گرمسار نیز پایگاه امداد و جاده ای شهید سلیمانی  و در محدوده پمپ گاز روستای کرند گرمسار یک پایگاه جاده‌ای و راهنمای مسافران با حضور بانوان امدادگرر هلال احمر و یک پایگاه ویژه در قالب راهنمای مسافر و ایستگاه دوستدار کودک  راه اندازی شده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای تکمیل پایگاه امداد و نجات انجیلاق
  • پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • پایگاه امداد نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • ریزش معدن سنگ و آهک کرماک جان یک نفر را گرفت
  • ریزش معدن سنگ در قزوین جان یک‌ نفر را گرفت
  • ۹ مصدوم حاصل برخورد ۲ دستگاه سواری در قزوین
  • استقرار تیم‌های امدادی در ۱۰۴ نقطه خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۴ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در گرمسار
  • امدادرسانی ایام نوروز 1403 نیرو‌های هلال‌احمر به ۱۷ هزار نفر