Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@21:00:34 GMT

ثبت چهل و دومین وقف گیلان در سالجاری

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۲۱۳

ثبت چهل و دومین وقف گیلان در سالجاری

حجت‌الاسلام کریمی، رئیس اداره اوقاف رشت در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اعلام این خبر، اظهار کرد: چهل و دومین وقف گیلان در سالجاری در بلوار دیلمان شهرک گلسار رشت به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه دکتر شهریار علی اکبرنیا، واقف اهل رشت یک دستگاه آپارتمان خود را وقف کرد، افزود: ارزش ریالی این ملک موقوفه 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اوقاف رشت گفت: نیت وقف این نیکوکار رشتی، برگزاری مراسم 14 معصوم، دهه اول محرم و آخر صفر و کمک به مراسم مذهبی هیئت‌های مذهبی شهر رشت است.

کریمی با بیان اینکه وقف مذکور هشتمین وقف شهرستان رشت در سالجاری است، تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه شهرستان رشت برگزار می‌شود که 12 مبلغ اعزامی از قم در برگزاری این طرح با اوقاف رشت همکاری می‌کنند.

وی از راه اندازی پنج ایستگاه همه واقف باشیم در بقاع مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: ایام نوروز با توجه به حضور بسیاری از مردم متدین و مومن استان گیلان همراه با زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه فرصت تبلیغی مناسبی است.

کریمی اعلام کرد: مبلغان اعزامی و بومی در خیمه‌های معرفت و ایستگاه همه واقف باشیم ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و تبلیغ کننده فرهنگ متعالی وقف به عنوان یکی از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی هستند.

گفتنی است؛ شهرستان رشت 400 موقوفه و چهار هزار و 500 رقبه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مراسم گرامیداشت ۱۵۸ شهید حوزه مقاومت بسیج، شهید مدنی ناصرکیاده و گرامیداشت سردار شهید محمدعلی حق بین و شهید مدافع حرم احسان میرسیار در مسجد آقا سیدحسن روستای صیقل بنه لاهیجان در جوار مزار سردار شهید محمدعلی حق بین برگزار شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در این مراسم با اشاره به نقش و رشادت‌های سرداران از جمله سردار سلیمانی و سردار حق بین در دوران دفاع مقدس و پس از آن، گفت: برگزاری چنین یادواره‌های برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت، نسل جوان را از رشادت‌های شهدا آگاه می‌کند.

سردار عباس بایرامی با بیان بخشی از رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا در دوران دفاع مقدس، افزود: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان، آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است.

در شفت هم مراسم یادواره ۳۴ شهید روستای خرطوم و روستا‌های همجوار در مسجد حاج مومن خرطوم شفت برگزار شد.

رئیس قرارگاه عمارکشور در این مراسم، با گرامیداشت یاد وخاطره‌ی شهدا گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برای آشنایی نسل جوان جامعه با رشادت‌های شهدا و انتقال آرمان‌های والای آن‌ها به آینده سازان جامعه، نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی تائب افزود: انقلاب اسلامی ایران با وجود همه توطئه‌های دشمنان، با درایت رهبر معظم انقلاب، بصیرت مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، با قدرت و اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا
  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت
  • تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی ۲ شهرستان گیلان
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند