Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، اله مراد عفیفی پور ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: کشتی کانتینری SL STAR با طول 91.5 متر تحت پرچم کوموروس در اسکله 25 بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود که ساعت 9:50 صبح امروز(سه شنبه، 28 اسفند) در حین عملیات بارگیری به عللی که در حال بررسی است، دچار سانحه واژگونی شد.

وی افزود: این کشتی 14 نفر سرنشین داشته است که همگی اتباع خارجی هستند؛ تمامی نفرات بلافاصله توسط تیم جستجو و نجات بندر شهید رجایی نجات یافتند و از این 14 نفر، سه نفر مصدوم و تحت مداوا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفیفی پور خاطرنشان کرد: محموله این کشتی شامل 141 باکس کانتینر بارگیری شده 20 فوت و 12 باکس کانتینر بارگیری شده 40 فوت است و مجموعا 153 باکس کانتینر داشته است.

به گفته عفیفی پور، محموله کشتی کالای معدنی و صنعتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه عملیات تخلیه و بارگیری بندر بدون توقف در جریان است، اعلام کرد: علل دقیق سانحه توسط تیم کارشناسان کمیته بررسی سوانح بندر در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه شرایط کشتی تحت کنترل است، اضافه کرد: همزمان با عملیات بررسی سانحه توسط کارشناسان بندر، گروه عملیات بندری در حال بیرون آوردن کانتینرها از دریا و انتقال به محوطه بندری هستند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 فوت کشتی جماران بندر کانتینر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صدها هنرمند شریف است

حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ایران سرزمینی است که مردمش اهل قیام و جهاد هستند و این فتح و قیام باید به شیوه‌ای هنرمندانه روایت شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی،  جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در حوزه هنری برگزار شد. اجرای این برنامه را رسالت بوذری برعهده داشت.

چهره برگزیده هنر انقلاب در سال 1402 معرفی شد

در ابتدای این مراسم، محمدرضا باقری دبیر اجرایی هفته هنر صحبت کرد و گفت: بیش از 1000 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نظرسنجی شدند و نفرات اولیه که حایز شرایط چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در سال 1402 داشتند را انتخاب کردند.‌ ماحصل انتخاب این گروه، 96 نفر از اهالی فرهنگ و هنر بودند. سپس، جمعی از اعضای هیئت انتخاب گردهم آمدند و 5 نفر نهایی را انتخاب کردند. در نهایت، نزدیک به 130 نفر از نخبگان فرهنگ و هنر از بین این 5 نفر، چهره برتر هنر انقلاب در سال 1402 را انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: امسال هم به معرفی یک رویداد مهم در حوزه هنر انقلاب می‌پردازیم و همچنین چهره بین‌المللی هنر انقلاب هم معرفی خواهد شد.

حجت الاسلام قمی در بخش دیگری از این مراسم صحبت کرد و گفت: خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه‌های عشق و شرف و عزت، سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: اینجا سرزمینی است که مردمش اهل قیام و جهاد هستند و این فتح و قیام باید به شیوه‌ای هنرمندانه روایت شود. هنرمند مردمی از دل این مردم مجاهد و قیام کرده بلند می‌شود و به حق متعهد است. او فقط راوی عدالت و شجاعت و پیروزی نیست بلکه به جهاد و خیر هم داعی است و با آنها نسبت دارد. بسیار خوشحالم که هنرمندان بسیار زیادی را داریم که از این ویژگی برخوردارند.

محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری نیز در سخنانی گفت: معتقدیم که چهره هنر سال انقلاب باید در یک فرایند نخبگانی با مشارکت خبرگان فرهنگ و هنر انقلاب برگزیده شود و تلاش کردیم این فرآیند را هر سال ارتقا بدهیم. همانطور که آقای باقری گفت، امسال در معرفی نفرات برتر چهره هنر انقلاب و نامزدهای آن، تغییراتی حاصل شده بود که پیشتر نیز جزییات آن در رسانه‌ها اطلاع رسانی شده بود. البته از همه دلسوزان درخواست داریم تا این فرایند را نقد کنند تا بتوانیم این آیین را ارتقا بدهیم. قطعا مشارکت اهالی فرهنگ و هنر است که می‌تواند این روند را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: علاوه بر تغییراتی که اشاره کردم، توانستیم دامنه بین‌المللی برای هنر انقلاب تعریف و با این کار پدیده فطری هنر انقلاب را جهانی‌تر و گسترده‌تر کنیم. بدون شک هر کسی که فطرت پاک خود را پیش روی انوار قدسی الهی قرار داده باشد، می‌تواند منعکس کننده مفاهیم والای هنر انقلاب باشد. نباید از فرصت بسیار خوبی که امسال برای هنر انقلاب ایجاد شده به راحتی بگذریم.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از این مراسم صحبت کرد و گفت: در ایامی که به نام هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده، یاد و خاطره شهید عالی مقام مرتضی آوینی را در حوزه هنری گرامی می‌داریم. فلسفه شکل‌گیری حوزه هنری که یکی از بنیانگذاران آن رهبر معظم انقلاب است، اعتلای فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است؛ امروز‌ خوشحالیم که این نهال که به دستان ایشان کاشته شد، پرورش پیدا کرده به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز‌ هنرمندان اصیل ما در شاخه‌های مختلف شعر و کتاب، سینما و تئاتر، هنرهای تجسمی و ....رشد پیدا کردند و هنر انقلاب به شکوفایی رسیده است. این مسیر سخت با حضور چهره‌های شایسته هموار شده است، اگر چه با نقطه مطلوب فاصله داریم. این نقطه مطلوب همان چیزی است که امام خمینی در تعریفشان از هنر انقلاب ترسیم کردند.

براساس این گزارش، در مراسم شب گذشته، علاوه بر معرفی چهره برتر هنر انقلاب در سال 1402، جایزه رویداد برتر 1402، چهره بین‌المللی هنر مقاومت و مراسم تقدیر از محمدرضا سرشار برگزار شد:

چهره هنر انقلاب در سال 1402: مسعود نجابتی

چهره بین‌المللی هنر مقاومت در سال 1402: «آریستید استبان ارناندس گررو» معروف به «آرس» کاریکاتوریست کوبایی

رویداد برتر سال 1402: انیمیشن «بچه زرنگ»

انتهای پیام/

 آیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامیآیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم بندر دیر در حمایت از عملیات وعده صادق
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صدها هنرمند شریف است
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا در راه آهن زاگرس
  • حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران
  • صدها نفر پس از فوران‌های آتشفشانی در اندونزی از منطقه تخلیه شدند
  • رشد ۱۹درصدی بارگیری راه آهن شرق در فروردین ۱۴۰۳
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • مردم آمریکا در حمایت از غزه ورودی فرودگاه شیکاگو را مسدود کردند+ فیلم