Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جشن نوروزگاه های خراسان رضوی با حضور مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مردم از فریمان آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین، احمد دیناری معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان  رضوی دراین مراسم که شامگاه دوشنبه این هفته در برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: جشن های نوروزگاه، پاسداشت میراث فرهنگی ناملموس ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جشن های نوروزگاه در گذشته به صورت محدود در مشهد و چند شهرستان برگزار می شد اما امسال از ۲۷ اسفند آغاز و تا ۱۳ فرودین،    ۱۶۸ جشن نوروزگاه شهرستان استان خراسان رضوی برگزار می شود.

دیناری با اشاره به همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان و استان درمیزبانی از زائران و گردشگران اظهار کرد: همدلی و همکاری خوبی بین دستگاه ها برای ایجاد شادی و نشط و پاسداشت آئین ها شکل گرفته که قابل تقدیراست.

وی گفت: سال گذشته جشن های نوروزگاه بین المللی در مرز دوغارون با کشور افغانستان و امسال با کشور ترکمنستان در مرز لطف آباد درگز برگزار خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان  رضوی افزود: هدف از برگار نوروزگاه پاسداشت میراث فرهنگی ناملموس و آگاهی بخشی به گردشگران در مقاصد گردشگری از جمله فریمان است.

وی یادآورشد: برگزاری این رویداد موجب آشنایی مردم و گردشگران با ظرفیت های غنی فرهنگی شهرستان ها و استان می شود.

دیناری تصریح کرد: مکان برگزاری جشن های نوروزگاه در سراسر استان اطلاع رسانی می شود، علاقه مندان می توانند با کسب اطلاع از محل برگزاری برنامه های نوروزگاه در این برنامه های شاد و مفرح فرهنگی شرکت کنند.

هم چنین در حاشیه این نوروزگاه از دو هنرمند شاخص صنایع دستی در رشته سازهای سنتی و گلیم بافی و فرت بافی تقدیر شد.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فریمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سروش هاشمی روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: مقارن با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: سخنرانان بین‌المللی این سمینار، پروفسور گرون آرون استاد تمام دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، دکتر نیلکون اوگون مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی این سمینار هستند.

سروش هاشمی گفت: دکتر فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها بافتها و محوطه‌های تاریخی، دکتر مهرداد حجازی استاد تمام دانشگاه اصفهان، دکتر محمود هاشمی دانشیار دانشگاه اصفهان، دکتر علی بیت اللهی عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهندس سیمین فرهنگی مهندسین مشاور طرح و ساخت طراد، سخنرانان ملی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین هستند.

او افزود: این سمینار روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۴ در سالن همایش پارک علم و فناوری سمنان واقع در میدان استاندارد، بلوار جوان، پارک علم و فناوری سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با همکاری معاونت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898514

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود