Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:02:30 GMT

تیراندازی در اوترخت هلند، جنایتی با انگیزه نامعلوم

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۴۰۹

تیراندازی در اوترخت هلند، جنایتی با انگیزه نامعلوم

تهران - ایرنا - تیراندازی در شهر اوترخت هلند سه کشته و چند مجروح به جا گذاشت و هرچند فرد مظنون تیراندازی دستگیر شده اما همچنان انگیزه واقعی این حمله مشخص نیست.

به گزارش ایرنا، بررسی اخبار رسانه های اروپایی و هلندی نشان می دهد مظنونی که روز گذشته(دوشنبه) سه تن را در در یک تراموا در شهر اوترخت در مرکز هلند کشت و 9 نفر دیگر را مجروح کرد، فهرستی طولانی از اتهامات کیفری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه رادیو تلویزیونی محلی 'آر تی وی اوترخت' گزارش داد که 'گوکمن تانیس' مظنون هلندی ترکیه ای تبار 37 ساله در گذشته نیز چند بار در ارتباط با اتهامات مختلف از جمله اعمال خشونت آمیز بازداشت شده بود.
وی حتی در دسامبر سال 2013 در پی اقدام به تیراندازی هوایی در منطقه 'کانالنیلاند' شهر اوترخت مورد بازجویی و تحقیق قرار گرفته بود.
یک رسانه هلندی نیز گزارش داد که این فرد دو هفته پیش نیز در ارتباط با پرونده سال 2017 که به تلاش برای تجاوز متهم شده بود، در دادگاه حاضر شد. تانیس همچنین سوابقی از تهدید یک زن و بدرفتاری با زنی دیگر و توهین و تهدید پلیس، دزدی دوچرخه، سرقت و رانندگی در حالت مستی را دارد.
پلیس اوترخت هنوز این گزارش رسانه ها در خصوص سوابق کیفری مظنون تیراندازی روز دوشنبه را تائید نکرده است.
به گزارش روزنامه 'دیلی صباح' ترکیه، یک تاجر ترکیه ای در گفت و با 'بی بی سی ترکی' گفته که تانیس که در استان مرکزی 'یوزگات' ترکیه به دنیا آمده،در گذشته در 'چچن' جنگیده است.
بر اساس این گزارش، او چند سال پیش به علت ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر شده اما بعدا آزاد شده بود.
پدر تانیس در گفت و با خبرگزاری 'دمیرورین' گفت که در 11 سال گذشته یک کلمه هم با پسرش حرف نزده و اگر او واقعا عامل تیراندازی بوده باشد مستحق هر مجازاتی است که مقامات درباره او در نظر بگیرند.
پدر تانیس افزود: او قبلا رفتار تهاجمی نداشت اما 11 سال از آن زمان گذشته و نمی دانم در این مدت چه بر او گذشته است.
در همین حال، یکی دیگر از اقوام گوکمن گفته که او به یکی از اقوام در تراموا به علت مسائل خانوادگی تیراندازی کرده و وقتی افرادی قصد مداخله و کمک داشته اند به آنان هم تیراندازی کرده است.
در پی حادثه تیراندازی روز دوشنبه سطح هشدار امنیتی در شهر اوترخت به بالاترین سطح - 5 - افزایش یافت اما بعدا و پس از دستگیری مظنون سطح هشدار به سطح 4 بازگردانده شد.
همچنین احزاب سیاسی هلند تبلیغات انتخاباتی برای انتخابات استانی که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود را متوقف کردند.
در کشور آلمان همسایه هلند نیز مقامات پلیس اعلام کردند که تدابیر امنیتی در مرز هلند را تشدید کرده اند.
با این حال هنوز انگیزه‌های واقعی مظنون تیراندازی در شهر اوترخت هلند مشخص نشده و مقام‌های امنیتی هنوز در حال تحقیقات درباره انگیزه های احتمالی هستند و تروریستی بودن این اقدام را منتفی ندانسته اند.
شهردار اوترخت در کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت که انگیزه این تیراندازی مشخص نیست.
«پیتر آلبِرسبِرگ» رئیس آژانس ضد تروریسم هلند پیشتر گفته بود که مظنون در چند نقطه از شهر، به سوی مردم آتش گشوده بود. مارک روته نخست وزیر هلند در پی این حادثه اعلان کرد که مذاکرات و نشست های اضطراری تشکیل داده است، اما از انگیزه این حمله سخن نگفت.
شهر اوترخت (Utrecht) مرکز استانی به همین نام با مساحت 1385کیلومتر مربع است که کوچک‌ ترین استان از 12 استان هلند با جمعیت حدود یک میلیون و 250هزار نفر به شمار می رود و به سبب قدمت کلیسا‌ها و فرهنگ مذهبی ساکنانش، گاه از آن به عنوان پایتخت مذهبی هلند یاد می‌شود.
اروپام ** 1078 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هلند اوترخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری یک گروگان‌گیر در شاهرود
  • دستگیری یک گروگان‌گیر در شاهرود/ انگیزه متهم اختلافات مالی بود
  • (ویدئو) مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • رژیم صهیونیستی در آخرین لحظات عمر خود به هر جنایتی دست می‌زند
  • اختلافات خانوادگی در کرمانشاه به قتل انجامید/ دستگیری ۲ مظنون حادثه
  • بازگشت صادقی با گل اروپایی و شادی رونالدویی
  • دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • خوزستان/ دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی