Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:38:23 GMT

طرح تربیتی آموزشی آیات رویش در خراسان جنوبی اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۴۲۱

طرح تربیتی آموزشی آیات رویش در خراسان جنوبی اجرا می شود

سیده زهرا موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز طرح تربیتی آموزشی آیات رویش در استان بیان کرد: این طرح با هدف تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۲ ساله در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت خراسان جنوبی و با حضور ۶۰ نفر از نوجوانان دختر و پسر آغاز شد.

وی ادامه داد: روش تربیتی آیات رویش برگرفته از معیارهای اخلاق فردی و اجتماعی در آموزه‌های قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی اظهار کرد: در این طرح قرآنی تلاش می‌شود که فرصت لازم برای افراد جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان در زمینه شناخت کاربردی الگوهای تربیت قرآنی، آشنایی با معیارهای اخلاقی فردی و اجتماعی قرآن کریم، توسل و تمسک به آموزه‌های دینی در رفتارهای اجتماعی و به طور کلی توانمندسازی فکری و فرهنگی و اجتماعی نوجوانان و کودکان جامعه بر اساس الگوهای تربیتی قرآن کریم ایجاد شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت خراسان جنوبی گفت: طرح آیات رویش در مدت چهار سال و در هر سال سه ترم آموزشی برگزار خواهد شد و هر ترم چهار ماه و ۳۲ ساعت آموزشی پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به رویکرد تربیت قرآنی دوره‌های آیات رویش، قبل از شروع طرح و در دی ماه ۹۷، مربیان این طرح از سراسر کشور در دوره پنج روزه تخصصی آموزشی با حضور اساتید برجسته قرآنی و تربیت دینی کشور در شهر مقدس قم شرکت و تائیدیه تدریس دریافت کرده‌اند.

موسوی اظهار کرد: روند دوره با شیب تغییر تدریجی آموزش به تربیت طراحی شده است و همزمان با آموزش فعالیت‌های فرهنگی تربیتی اجرا خواهد شد.

کد خبر 4571981

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی صبح دوشنبه در نشست جامعه قرآنی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۳ یک بهار قرآنی برای مردم ایران رقم خورد که امیدواریم این مش و روش قرآنی در طول سال نیز ادامه پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به ظرافت درباره عملیات وعده صادق فرمودند که موضوع اصلی در این عملیات اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین المللی است.

سالاری مکی با بیان اینکه خرسندیم که در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که گفتمان اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است، ادامه داد: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که قدرت نو پدید گفتمان مقاومت رونمایی شده و در ویترین جهانی قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید قدرت رسانه‌ای، فرهنگی و سبک زندگی این قدرت نیز نشان داده شود، اظهار کرد: سیر حرکتی مجموعه‌های وابسته به تبلیغات اسلامی در جهاد تبیین بر مدار طاغوت ستیزی است.

سالاری مکی بیان کرد: در کنار مأموریت‌های اصلی خود در فعالیت‌های فرهنگی به بخش نوجوانه، بانوان و جمعیت‌های خاص را همواره مدنظر داریم.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی در مجموعه تبلیغات اسلامی حاکم است، گفت: خراسان جنوبی در بحث طرح «زندگی با آیه ها» بسیار خوش درخشید و جزو استان‌های برتر بود.

کد خبر 6084973

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان