Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه ای به توسعه، تقویت و گسترش روابط خود با چین دارد.

به گزارش ایرنا 'فرهاد دژپسند' روز سه شنبه در هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین در پکن افزود: در همین چارچوب رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت روابط سیاسی، اقتصادی و راهبردی با چین تاکید ویژه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با قدردانی از میزبانی صمیمانه چین در برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک گفت: برگزاری مستمر کمیسیون مشترک، نشانگر اهتمام دو کشور در اجرای برنامه های اقتصادی دوجانبه است.
دژپسند افزود: هفدهمین اجلاس مشترک دو کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا قرار است در این اجلاس یک روابط بنیادین و راهبردی را پی ریزی کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد مباحثی که امروز مطرح می شود به طور بنیادین خیلی از مسایل میان دو کشور را پیش ببرد.
دژپسند اظهار امیدواری کرد جلسات کمیسیون مشترک نقش مهمی در تحقق این خواسته ها داشته باشد و گفت: بهترین تحول و نقطه عطف در روابط دو کشور، سفر سال 2016 'شی جین پینگ' به تهران با امضای 17سند همکاری بود و اکنون معتقدیم این اسناد باید با سرعت عملیاتی شود و اسناد جدید هم به امضا برسد.
هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و چین روز سه شنبه با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و وزیر بازرگانی جمهوری خلق چین در پکن برگزار شد.
در این اجلاس 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و «ژانگ شان» وزیر بازرگانی چین، راهکارهای گسترش همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در حوزه های سرمایه گذاری، تجاری، مالی و بانکی، ارتباطات، انرژی و محیط زیست، کشاورزی، علمی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری را بررسی کردند.
دو طرف در این نشست ضمن تاکید بر توسعه و تقویت روابط دو جانبه، خواستار رفع موانع احتمالی بر سر راه توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور شدند.
در حاشیه این نشست، دو یاداشت تفاهم همکاری میان اتاق بازرگانی چین و ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق صادر کنندگان و وارد کنندگان دارو چین امضا شد.
دیدار با وزیر بازرگانی، دیدار با تجار ایرانی و چینی و حضور در همایش فرصت های سرمایه گذاری مشترک از دیگر برنامه های سفر دو روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به چین بود.
شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و چین در تهران برگزار شده بود.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چين ايران كميسيون مشترك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است

به گزارش قدس آنلاین الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت اجتناب از افزایش درگیری‌ها در منطقه، برقراری آتش بس فوری در غزه و و برخی موضوعات دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت وگو مواضع کشورمان در خصوص عملیات اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه برخی اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب حق دفاع مشروع را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ریشه اصلی بحران در منطقه را جنگ، نسل کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفت وگوی تلفنی با بیان اینکه ادامه درگیری‌ها در منطقه به زیان همگان خواهد بود، بر تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک و ادامه گفت وگوها در خصوص حل بحران غزه تاکید کرد.

وی افزود: اتریش در همراهی با اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرده و البته بر تناسب در پاسخ ایران تاکید داریم.

در پایان این گفت وگوی تلفنی طرف‌ها درخصوص پیگیری برخی موضوعات دوجانبه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • پیام عملیات موشکی سپاه علیه اسرائیل از نگاه وزیر کشور و یک عضو شورای نگهبان
  • دولت بر ایجاد بازار گسترده ای برای نفت خام ایران به ویژه در شرق آسیا متمرکز شده است