Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهش مطالعات استراتژیک با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری درخصوص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، از سوی پژوهشگران دانشگاه پیام نور انجام و به عنوان یکی از طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش ایسنا، با عنایت به ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، خصوصاً بندهای ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۲۳ مبنی بر توسعه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالا و خدمات و افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور و به کارگیری و شناسایی ظرفیت‌های علمی، فنی و اقتصادی کشور، این پژوهش در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ماده ۱۶۶ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کل کشور مقرر شد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تبدیل به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با قابلیت تبدیل شدن به قطب اول حمل و نقل و بار و قطب دوم حمل و نقل مسافری منطقه شود.

برای تحقق این امر این پژوهش در فصل‌هایی شامل تبیین ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و انطباق با ظرفیت‌های شهر فرودگاهی، گزارش شناخت از توان فعلی شهر فرودگاهی، مقایسه فرودگاه امام خمینی (ره) با فرودگاه‌های منطقه و جهان، توضیح مفاهیم شهر فرودگاهی در دنیا و بررسی تطبیقی شهرهای فرودگاهی دنیا با شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، بررسی قوانین و مقررات و نقاط قوت و ضعف و کمبود قوانین و مقررات اجرایی برای حصول به نتایج، پژوهش در خصوص ظرفیت‌ها و مزیت‌های ایران، بررسی موانع کسب و کار در ایران در انطباق با موضوع شهر فرودگاهی اما خمینی (ره)، روش‌های تأمین منابع مالی برای انجام پروژه‌های شهر فرودگاهی و توضیح ظرفیت‌های منطق آزاد ویژه اقتصادی و انطباق آن با شهر فرودگاهی و روش‌های توسعه شهر فرودگاهی انجام پذیرفت.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، نظر به اینکه برای اجرای پروژه‌های مشخص شده در محدوده شهر فرودگاهی نیاز به تأمین منابع مالی مستقل است، برنامه آتی برای تأمین مالی از طریق سرمایه گذاری خارجی و داخلی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه و انتشار اوراق مشارکت، از برنامه‌های آتی جهت توسعه این پژوهش تعریف شده و مقدمات آن انجام پذیرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی پژوهش شهر فرودگاهی امام ره فرودگاه امام خميني ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران به حج عمره از فردا آغاز می شود

به گزارش پارس نیوز، محمدحسین آجیلیان در آستانه آغاز عملیات حج عمره ۱۴۰۳، اظهار کرد: این عملیات ۱۰ روزه است و روزی یک پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و یک پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

وی با اشاره به فرودگاه‌های عامل حج عمره افزود: زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و در قالب ۱۱ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، آجیلیان با بیان اینکه آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود، گفت: تمامی پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم حج شدند
  • پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم سرزمین وحی شدند
  • آغاز پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه بعد از گذشت ۹ سال
  • پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه آغاز می‌شود
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره
  • اعزام زائران به حج عمره از فردا آغاز می شود
  • اعزام زائران به حج عمره از سوم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اعزام زائران به حج عمره از سوم اردیبهشت آغاز می شود