Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@11:03:40 GMT

تقویم ممنوعیت صید در آبهای هرمزگان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۹۲۳

تقویم ممنوعیت صید در آبهای هرمزگان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان اظهار داشت: براساس این تقویم صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه سال آینده در صیدگاههای این استان واقع در آبهای نیلگون خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

محمد جوانمرد  با اشاره به تغییر زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سالهای اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی و پژوهشکده خلیج فارس و دریای عمان زمان ممنوعیت صید این ماهی در چند سال اخیر به 15فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از15 مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده اعلام کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در آستانه فرارسیدن فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید در راستای حفظ ذخایر این گونه ها اقدام و اطلاع رسانی می کند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان ضمن تشکر از یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و تقدیر و تشکر ویژه از برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای یاری شیلات هرمزگان در حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان و کمک در صید و صیادی پایدار با برخورد با صیادان غیر مجاز و ادوات صید مخرب و همچنین با اشاره به همکاری خوب صیادان و تعاونی ها با شیلات هرمزگان و سایر نهادهای مرتبط  از آنها خواست در این مدت نیز برای حفظ ذخایر و رسیدن به صید پایدار با شیلات استان بیش از پیش همکاری کنند.

وی افزود هرمزگان با صید سالانه بیش از 270هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی کشور را در اختیار دارد.

در ادامه فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه امروز حفظ و حراست از آبزیان خلیج فارس برای نسل های آینده یک ضرورت و تکلیف است گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که بین صیادان استان و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان به ویژه در سال های اخیر به وجود آمده است در این زمینه گام های خوبی برداشته شده است.

 

سرهنگ آزادی  با اشاره به اقدامات خوب یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان،دریابانی استان و همچنین برگزاری دوره های  آموزشی و ترویجی توسط  شیلات هرمزگان در راستای حفظ و حراست از آبزیان خلیج فارس گفت: مجموعه اقدامات با یگان حفاظت منابع آبزیان به ویژه در فصل صید میگو قابل تقدیر بوده است .

وی افزود: اقدامات ترویجی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای جامعه صیادی در حفظ و حراست از ذخایر آبزیان موثر بوده است که خوشبختانه امروز شاهد مطالبه گری خود صیادان در این مهم هستیم.

 

.گفتنی است در هرمزگان 30 هزار  صیاد با استفاده از چهار هزار و 300 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تقویم جامعه خلیج فارس معاون هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان از رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی دربروجرد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ مسلم مؤیدی، امشب با اشاره به رفع‌تصرف اراضی کشاورزی در بروجرد گفت: 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقۀ گلدشت آزاد شد.

او با بیان اینکه غیر کاربری بی‌رویه اراضی کشاورزی یکی از چالش‌های مهم بخش کشاورزی است، اضافه کرد: تغییر کاربری اراضی سالیانه بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی را از چرخۀ تولید خارج می‌کند.

بازگشت 6هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: کاهش تولیدات و کاهش سطح اراضی مهم‌ترین پیامد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان است.

مؤیدی هشدار داد: یگان حفاظت امور اراضی لرستان با تمام توان از تولید محصولات کشاورزی حمایت می‌کند و با متخلفان ساخت‌وساز ابنیه خارج از طرح هادی مصوب روستا برخورد می‌شود.

او بیان کرد: مردم لرستان برای حفاظت از اراضی کشاورزی برای نسل‌های آینده برای جلوگیری از تصرف اراضی کشاورزی مشارکت کنند و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را با سامانۀ 131 گزارش دهند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان اطلاع داد: با تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی لرستان می‌توان از اراضی کشاورزی صیانت کرد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر