Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@21:23:37 GMT

قیمت جهانی طلا در 28 اسفند 97

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۷۰۶۳

 در حالی که به دلیل احتمال لحن منفعلانه فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره ارزش دلار تضعیف شده است، قیمت طلا امروز برای سومین جلسه متوالی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1304 دلار و 91 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با حدود 0.3 درصد افزایش به 1304 دلار و 70 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قیمت فلز پالادیوم امروز با 0.1 درصد کاهش به 1582 دلار رسید. قیمت پالادیوم در جلسه قبل به رقم بی سابقه 1585 دلار و 59 سنت رسیده بود.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز در نزدیکی پایین ترین رقم 2 هفته اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود باقی ماند.

تجار در حال حاضر انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش ندهد و حتی ممکن است در سال 2020 کاهش نرخ بهره نیز اتفاق بیافتد. جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری شرکت کند.

روز دوشنبه و پس از آنکه رئیس پارلمان انگلیس اعلام کرد که وی ممکن است طرح ترزا می در مورد خروج از اتحادیه اروپا را مجددا به رای گیری نگذارد، مگر اینکه نخست وزیر رسما این درخواست را مطرح کند، بار دیگر ابهام و بلاتکلیفی در مورد پرونده برگزیت بیشتر شد.

روزنامه نیکی بیزنس دیلی گزارش داده که انتظار می رود دولت ژاپن در گزارش ماه مارس خود، نظرش در مورد وضعیت اقتصادی این کشور را همچنان «در حال ترمیم با سرعتی معتدل» حفظ کند.

دولت تانزانیا به تمام مناطق تولید کننده مواد معدنی در این کشور دستور داد تا پایان ماه ژوئن مراکز داد و ستد تحت نظارت دولت تاسیس نمایند. این اقدام با هدف مقابله با صادرات غیرقانونی طلا و سایر فلزات گرانبها صورت می گیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دلار کاهش نرخ بهره انگلیس اتحادیه اروپا دولت فلزات طلا قیمت جهانی 28 اسفند 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۹ افزایش به ۹۰ دلار و ۷۲ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه شنبه در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از اظهارات رئیس نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در مورد پاسخ به حمله موشکی ایران، افزایش یافته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 62 سنت معادل 0.69 افزایش به 90 دلار و 72 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 62 سنت معادل 0.73 درصد افزایش 86 دلار و 3 سنت معامله می‌شود.
رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند بیشتر موشک‌های شلیک شده از سوی ایران به تلافی حمله این کشور به سفارتخانه ایران در دمشق را خنثی کرده است. بنابراین این حمله تاثیر چندانی بر قیمت نفت نداشت.

افزایش تولید و قیمت نفت ایران در سومین ماه 2024احتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا


اما بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه کابینه جنگ خود را برای دومین بار طی 24 ساعت فراخواند تا در مورد عکس‌العمل به حمله مستقیم ایران به این به خاک این رژیم تصمیم‌گیری کند. این اقدام نگرانی بازار در مورد مختل شدن عرضه نفت در صورت اقدام تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی را افزایش داد.
ایران روزانه 3 میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند و یکی از بزرگترین تولید کنندگان سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.
قیمت نفت در روز جمعه با احتمال حمله ایران به رژیم صهیونیستی به بالاترین رقم از ماه اکتبر رسیده بود.
در چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیاT انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی تا 4.6 درصد آهسته شده باشد. این رقم در سه ماهه گذشته برابر با 5.2 درصد بود. بدین ترتیب فشار fv سیاستگذاران چین برای معرفی محرک‌های اقتصادی بیشتر افزایش می‌یابد که می‌تواند قیمت نفت را بالا ببرد.
انتهای پیام/20

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی