Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی تفاهمنامه تولید ٩٧4 واگن مسافری، باری و لکوموتیو با اعتبار یکهزار و 940 میلیارد تومان در سال 1398 را برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری مبادله و امضا کردند. اعتبار یکهزار و ٩4٠ میلیارد تومان این تفاهمنامه به میزان ٢٠ درصد آن آورده متقاضیان، یک هزار و ٨٠ میلیارد تومان سهم نظام بانکی و بقیه هم سهم دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان یاد شده گفت: براساس این تفاهم نامه 4٠ دستگاه لکوموتیو، 65٠ واگن باری، ٢4 دستگاه ریل باس، ٣٠ دستگاه واگن مسافری تولید و بازسازی ٢٣٠ دستگاه واگن مسافری انجام می شود. 
«سید حمید پورمحمدی» افزود: براساس این تفاهمنامه چهار هزار و ٨4١ فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی گفت: اعتبار یکهزار و ٩4٠ میلیارد تومان این تفاهمنامه به میزان ٢٠ درصد آن آورده متقاضیان، یک هزار و ٨٠ میلیارد تومان سهم نظام بانکی و بقیه هم سهم دولت است. 
معاون سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: نرخ تسهیلات تولید ریل باس ١٢ درصد، لکوموتیو و واگن باری ١٣ درصد پیش بینی شده و مابه التفاوت آن توسط دولت پرداخت می شود. 
 تفاهمنامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری بین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز (سه شنبه) در محل سازمان برنامه و بودجه امضا شد. 
نوبخت: دولت توسعه شبکه ریلی را در دستور کار دارد
همچنین محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی برای تولید ٩٧4 واگن مسافری، باری و لکوموتیو با اعتبار یکهزار و 940 میلیارد تومان در سال 1398 افزود: توسعه شبکه ریلی اولویت نخست محسوب می شود و پس از آن داشتن واگن و لکوموتیو نیز در اولویت بعدی قرار دارد و باید زمینه بهره برداری بهتر برای مردم فراهم شود. 
وی اظهار داشت: براین اساس در 2 سال گذشته چهار مرکز استان به شبکه ریلی سراسری متصل شدند. 
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ضروری است در این بخش با نگاه به آینده پیش رفت و بنابراین انتظار می رود در اوایل سال آینده شاهد تداوم شبکه ریلی از میانه به بستان آباد و ایل گولی در استان آذربایجان شرقی و علاوه بر آن به اردبیل باشیم. 
وی تاکید کرد: علاوه بر توسعه جاده ای، لازم است از حمل و نقل ریلی به شکل سالم استفاده شود.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: دولت های یازدهم و دوازدهم اهتمام ویژه ای برای توسعه حمل و نقل داشتند و دارند. 
«محمد اسلامی» افزود: براین اساس چهارمین استان به شبکه ریلی اضافه شد و در تلاش می شود که پنجمین استان نیز به این شبکه سراسری متصل شود. 
وی تاکید کرد: باید طرفین این تفاهم نامه بر انجام تعهدات خود در زمان تعیین شده اهتمام ویژه ای داشته باشند. 
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای حمل ونقل ریلی به دنبال اتصال به شبکه سراسری هستیم، اما علاوه بر این شبکه به واگن و لکوموتیو نیاز داریم که باید اقدامات لازم برای تامین آن انجام شود. 
اسلامی افزود: اکنون جابه جایی بار از سطح 50 تن گذشته است و این نشان می دهد که همچنان تقاضا برای جابه جایی بار در حال افزایش است.
همچنین نرخ تسهیلات تولید ریل باس ١٢ درصد، لکوموتیو و واگن باری ١٣ درصد پیش بینی شده و مابه التفاوت آن توسط دولت پرداخت می شود. 
سرپرست راه آهن جمهوری اسلامی به تازگی اعلام کرد: عملکرد باری راه آهن امسال 9 درصد و در بخش مسافری 13.8 درصد نسبت به سال 96 افزایش یافت.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی واگن قطار سازمان برنامه و بودجه وزارت راه و شهرسازی لکوموتیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگویی از وضعیت توسعه و رشد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و گفت: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم.

به گزارش اعتمادآنلاین در ادامه چکیده ای از این گفتگو را می‌خوانید:

معتقدم در سال ۸۴ که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود. دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. امارات هم در زمینه اقتصاد در حال جلو افتادن از ماست. وقتی وزیر صنایع شدم از مردم ایران به خاطر شرایط خودرو عذرخواهی کردم. بعد از حذف پیکان طی پنج سال تولید خودرو را به یک میلیون دستگاه رساندیم. در دوره دوم اصلاحات خودرو‌های روز دنیا در کشور تولید شدند. پیکان حذف شد و خودروی ال۹۰ را با همان قیمت پیکان برای اقشار ضعیف تولید کردیم. مجلس هفتم دو طرح خارجی دولت آقای خاتمی را متوقف کرده بود. به نمایندگان مجلس گفتم، اجازه نمی‌دهم طرح تولید ال۹۰ با شرکت رنو را متوقف کنید، می‌خواهید استیضاحم کنید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه