Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@07:42:44 GMT

رایزنی تلفنی ظریف و لاوروف درباره ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۷۱۵۹

به گزارش فارس، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه از رایزنی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی درباره ونزوئلا خبر داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری اینترفکس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران رایزنی تلفنی داشته است. بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، لاوروف و ظریف درباره ونزوئلا تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایزنی مقام‌های ارشد روسیه و ایران درباره ونزوئلا در حالی صورت گرفته که مواضع مداخله‌جویانه و فشارهای دولت آمریکا علیه دولت مشروع ونزوئلا از یک سو و حمایت‌هایش از رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور آمرذیکای لاتین همچنان ادامه دارد.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره رایزنی تلفنی لاوروف و ظریف، وزرای خارجه دو کشور من صحبت درباره تحولات ونزوئلا، بر لزوم اساس قرار گرفتن «اصول منشور سازمان ملل» و تلاش جامعه‌ بین‌المللی برای حصول به یک فهم متقابل بین طرف‌ها و نیروهای مسئول سیاسی در ونزوئلا به منظور اطمینان یافتن از صلح در این کشور و حل هر چه زودتر مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشور تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین خبر داده که دو طرف درباره برخی دیگر از موضوعات هم تبادل نظر کردند اما توضیحاتی بیشتری درباره این موضوعات ارائه نداده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات اوکراین به خاک روسیه را محکوم کرده باشد.»

روزنامه جمهوری اسلامی در واکنشی طعنه آمیز به این خبر نوشت: در این جواب، دو نکته وجود دارد. یکی اینکه در عین حال که روس‌ها به اوکراین تجاوز کرده‌اند و اوکراین پاسخ تجاوز آنان را داده، انتظار دارند تجاوزشان نادیده گرفته شود و طرف مورد تجاوز محکوم شود! و نکته مهم‌تر این است که معنای سخن سخنگوی وزارت خارجه روسیه اینست که اگر اسرائیل اوکراین را محکوم کرده بود، روسیه نیز ایران را محکوم می‌کرد! این، یعنی روس‌ها بشدت اهل معامله سیاسی هستند و به هیچ‌ چیز غیر از منافع خود فکر نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف با امیرعبداللهیان در ارتباط با حضور یک تبعه روس در کشتی توقیفی
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟