Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رسانه های داخلی با توجه به پخش نشدن برنامه این هفته 90 و انتشار اخباری مبنی بر احتمال جدا شدن 'عادل فردوسی پور' از این برنامه به بررسی علل و عوامل این موضوع پرداخته اند.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ پس از آنکه برنامه پرطرفدار ورزشی 90 ، شامگاه دوشنبه 27 اسفندماه از شبکه سوم سیما روی آنتن نرفت در فضای مجازی اخباری در خصوص اختلاف میان مدیر شبکه 3 و فردوسی پور منتشر شد اما محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما گفت: تحولاتی ویژه در برنامه نود از سال آینده صورت خواهد گرفت و این برنامه با گروهی جدید روی آنتن خواهد رفت اما در عین حال از ظرفیت‌ های عادل فردوسی‌ پور در برنامه‌ های دیگر استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صدا و سیما هم در این خصوص گفت: فردوسی پور کار خود را در شبکه سه ادامه می دهد.
در حالی که خبرها حاکی از آن بود که سمت قائم مقامی شبکه سوم سیما به مجری برنامه نود پیشنهاد شده است عادل فردوسی پور در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: برنامه 90 فرزند من است و حاصل زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی صدها نفر که خالصانه برای رسیدنش به جایگاه امروز تلاش کرده اند و ممکن نیست آدم فرزندش را با پست و مقام معاوضه کند.
بررسی امروز سه شنبه 28 اسفند ماه نشان می دهد که برخی رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب با اعلام اینکه اختلاف میان مدیر شبکه 3 سیما و فردوسی پور عامل پخش نشدن برنامه نود بوده است نوشتند: اصطکاک میان مدیر شبکه 3 و عادل فردوسی ‌پور به نهایت حد قابل پیش‌بینی رسید و برنامه نود روی آنتن نرفت. این رسانه ها تاکید کردند: در این مجال اندک و در روزهای پایانی سال نمی‌ شود دو طرف را زیر ذره‌ بین برد که چنین موضوعی نیاز به مجالی فراخ دارد.
مهم ترین عبارت های کانونی به کار گرفته شده از سوی این جریان رسانه ای عبارتند از : حذف عادل از نود ؛ اصطکاک بین مدیر شبکه 3 و عادل فردوسی‌پور؛ مدیریت سیما تصمیمی دشوار گرفته و برنامه نود را از فردوسی پور دور کرده است؛ ادامه نود بی‌عادل چندان مقرون به فایده نیست؛ مشکل فردوسی ‌پور تنها به اختلافش با فروغی مربوط نمی ‌شود؛ صدا و سیما یکی دیگر از فرزندان خود را هم بلعید؛ رفتار غیر حرفه ‌ای تهیه کننده و مجری برنامه نود در عدم پخش این برنامه بعد از بازی انگلیس- اسپانیا.
رسانه های اصولگرا نیز با نگاهی سیاسی به این موضوع نوشتند: صدا و سیما تصمیم گرفته بعد از 17 سال به انحصار یک مجری پایان بدهد. چه منافعی مگر اینجا خوابیده که حتی پیشنهاد قائم مقامی یک شبکه تلویزیونی را نمی پذیرند؟

رسانه های اصلاح طلب
-----------------------
**اختلاف میان مدیر شبکه 3 با فردوسی پور
روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان 'حذف عادل ازنود؟' نوشت: اصطکاک بین مدیر شبکه 3 و عادل فردوسی‌پور به نهایت قابل پیش ‌بینی رسید و برنامه نود روی آنتن نرفت. در این مجال اندک و در روزهای پایانی سال نمی‌شود دو طرف را زیر ذره‌بین برد که چنین موضوعی نیاز به مجالی فراخ دارد. قدر مسلم آن است که در این بازی تلخ هر دو طرف ماجرا باید سعه‌صدر نشان می‌دادند که ندادند. مدیران صداوسیما با تنگ کردن مجال برای عادل و عادل در جشن سیما با گشودن زبان و انتقاداتی که شاید دیگر لزومی به طرح شدن با چنان شدتی نداشت، نشان دادند که در سعه‌صدر تا چه اندازه بی‌تجربه‌ایم؛ مدیران رسانه‌ای چنان مهم از یکسو و چهره شناخته شده‌ای مانند عادل از سوی دیگر. حالا بازی به آخرین مرحله رسیده است. به نظر می‌رسد که سیما تصمیمی دشوار گرفته و برنامه نود را از فردوسی پور دور کرده است. گفته می‌شود که برنامه نود بدون عادل ادامه خواهد یافت اما شایسته است مدیران ارشد شبکه3 به این مهم بیندیشند که نود شناسنامه عادل و عادل شناسنامه نود است و هر یک بی‌دیگری فاقد لطف و فاقد عمقی برساخته در طول نزدیک به دو دهه است. عادل با نود برآمد و رشد کرد. انرژی روی آن گذاشت و به همان اندازه که نود رشد کرد، عادل هم رشد کرد. روزی که می‌شد به نفع مردم از تنگنای خشم بیرون جست، چنین نشد و امروز سیما باید مواظب باشد که ادامه نود بی‌عادل چندان مقرون به فایده مورد نظر نیست.

روزنامه ایران می نویسد: شایعه‌ای که از همان یکشنبه شب منتشر و دیروز به واقعیت نزدیک‌تر شد، این بود که عادل فرصتی برای اینکه برنامه این هفته‌اش (دیشب) را روی آنتن ببرد و با مخاطبانش خداحافظی کند، نخواهد داشت. گرچه هیچ خبری به صورت رسمی اعلام نشد اما نگاهی به کنداکتور شبکه سه بر ابهامات می‌افزود. تا زمان تنظیم این گزارش (ساعت 18) آخرین برنامه‌ای که در کنداکتور قرار گرفته بود، «اخبار شبانگاهی» ساعت 22 بود و برنامه‌های پس از آن که طبیعتاً باید طبق دوشنبه شب‌های هر هفته «90» می‌بود، در جدول پخش قرار نداشت. پیگیری‌های خبرنگار «ایران» ابعاد عجیب‌تری از موضوع را مشخص کرد. آن طور که مطلع شدیم، جلسه‌ای میان فروغی و فردوسی پور برگزار شده بوده و اختلاف میان طرفین شدیدتر می‌شود. عادل به فروغی می‌گوید که در برنامه دوشنبه (دیشب) از مردم خداحافظی می‌کنم و فروغی به او می‌گوید که قرار نیست این هفته «90» روی آنتن برود. به این ترتیب عادل فردوسی‌پور حتی فرصت و مجال خداحافظی از مردم و مخاطبانش را هم نیافت. با تمام این اوصاف باید به این موضوع توجه داشت که به نظر می‌رسد مشکل فردوسی‌پور تنها به اختلافش با فروغی مربوط نمی‌شود. چرا که اگر این طور بود، مدیران عالیرتبه سازمان به این قضیه ورود می‌کردند. از سویی آنچه در گذشته هم وجود داشته، این است که در مقاطع مختلف به چهره‌های مختلفی که به میزان بالایی از محبوبیت دست یافته‌اند، اجازه فعالیت بیشتر در تلویزیون داده نشده است. نمونه‌هایی مانند مهران مدیری یا رضا رشیدپور که مدتی ممنوع‌الفعالیت یا ممنوع‌التصویر شده‌اند. حالا عادل فردوسی‌پور باید از جایگاهی که دارد، فاصله بگیرد و به این ترتیب باید گفت که صدا و سیما یکی دیگر از فرزندان خود را هم بلعید.

روزنامه آفتاب یزد با توجه به اظهارات میثم فضلعلی مدیر گروه ورزش شبکه‌سه سیما، درباره آخرین تحولات درباره برنامه نود مبنی بر اینکه برنامه نود در سال98 با ترکیب و ساختار جدیدی روی آنتن شبکه سه خواهد رفت نوشت: علاوه بر کنایه‌های چهره‌های سیاسی اما اقدام این شبکه در تغییرساختار پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیونی که مردم به آن وسازنده اش رای اول را داده‌اند، بی‌توجهی به نظر مردم است و خبر از بازی بچگانه‌ای می‌دهدکه تمامی ندارد. این در حالی است که برنامه 90 در هفته گذشته نیز پخش نشد، در حالیکه گزارش‌ها حاکی از آن بود عادل فردوسی‌پور برنامه ویژه نوروزی و سرگرم‌کننده و متفاوتی را ویژه نوروز آماده کرده عدم پخش این برنامه و اعلام رسمی و صریح شبکه سوم سیما از تغییرات اساسی در ماهیت این برنامه، از یک تغییر حساب شده در 90 خبر می‌دهد. تغییری که بی‌‌تردید مغایر با آرای مردمی است که لااقل در جام جم هم که شده برخی مدیران ثابت کردند نظرشان مخالف نظر مدیران و مسئولین حاکم فعلی در سازمان صداو سیماست .

**نگرانی فوتبالدوستان از جدایی فردوسی پور از برنامه 90
خبرگزاری ایلنا آورد: این روزها صحبت از تعطیلی برنامه نود یا تغییر تیم سازنده این برنامه است و نگرانی از باب اینکه دیگر عادل فردوسی‌پور را دوشنبه‌ شب‌ها روی آنتن زنده شبکه 3 نمی ‌بینیم فوتبالدوستان زیادی را به واکنش نسبت به این موضوع وا داشته است. برنامه نود با وجود منتقدان زیادی که دارد بدون شک برنامه مهمی در صدا و سیما و البته در فوتبال ایران محسوب می‌شود و کسی نمی‌تواند تاثیرگذاری آن را کتمان کند. این برنامه پیش از این هم حاشیه‌های زیادی به همراه داشته که چند بار تا پای تعطیلی برنامه پیش رفته است ولی هربار فشار افکار عمومی باعث عقب نشینی مسئولان شده و باید دید اینبار هم شاهد پیروزی فردوسی‌ پور و بازگشت شکوه ‌مندانه او به آنتن هستیم یا نه.

رسانه های اصولگرا
--------------------
**پایان انحصار طلبی یک مجری
به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی در توئیتر درباره حذف برنامه نود بعد از 17 سال، نوشت: صدا و سیما تصمیم گرفته بعد از 17 سال به انحصار یک مجری پایان بدهد. چه منافعی مگر اینجا خوابیده که حتی پیشنهاد قائم مقامی یک شبکه تلویزیونی را نمی پذیرند؟ لشکرسیاسیون و ضدانقلاب چرا برای یک مجری ورزشی بسیج شده اند.

**واکنش مخالفان سیما به تغییر ساختار برنامه 90
مشرق نیوز در مطلب دیگری نوشت: گروهی دست به مهره نشسته اند تا به محض انتشار خبری درباره برنامه نود، ریزش مخاطب تلویزیونی را در رسانه‌های موافق و مخالف نظام فریاد کنند... وقتی تکه کلام‌های مجریان برنامه خندوانه، دورهمی، ماه عسل، برنده باش، کودک شو و… در جامعه دهان به دهان می‌چرخند و یا انتشار بخش‌های مهم برنامه‌های سیاسی و اجتماعی مانند 'حالا خورشید' در کانال‌های مجازی دست به دست می‌شوند، خود گواه پرمخاطب بودن رسانه ملی است. قطعاً اگر برنامه عادل فردوسی پور هم مخاطب داشته به پشتوانه همین فضا بوده وگرنه امروز نه سلبریتی بود نه برندی که برای امضای کتابش صف ببندند!

خبرگزاری فارس در مطلبی با تیتر «عادل نمی‌تواند مانع از ظهور نخبگان شود» نوشت: سوال روز این است؛ گردش نخبگان ایرادی دارد که گروه 'مخالفان همیشگی سیما' بلافاصله با فکر تغییر در ساختار برنامه نود، عَلَم مخالفت شان را به هوا بلند کرده اند؟ 19 سال و نیم برای یک برنامه تلویزیونی فرصت کمی نیست که رسانه ملی آن را در اختیار عادل و نود قرار داد در حالی که روند حرکتی این برنامه در سراشیبی سقوط، کاملا واضح است.
**گروه نشریات خبری
پژوهشم**9351**1181

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش برنامه 90 رسانه هاي داخلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار کوتاه رسانه در هفتم فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، «بهارترین بهار»، ویژه برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیما است.
این ویژه برنامه، به میزبانی کارشناسان دینی، در ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت ۱۷:۴۰، زنده از حرم حضرت معصومه (س) پخش می‌شود.
برنامه مهمان نواز، تا پایان ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت ۱۷ تا ۱۹ در شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.
آشنایی با آیات قرآنی مرتبط با اقتصاد و کسب و کار و تجارت و تولید از رویکرد‌های این برنامه است.
فصل پنجم مجموعه تلویزیونی «نون خ»، از ۱۵ فروردین روی آنتن شبکه یک می‌رود.
در این فصل از مجموعه «نون خ» تلاش شده آداب، رسوم و فرهنگ برخی نقاط کشور به تصویر کشیده شود.
مسابقه «نامیرا»، ساعت ۱۹ هر روز از شبکه نسیم پخش می‌شود.
در این برنامه مسابقه محور، نیمی از شرکت کنندگان افراد غیر معلول و نیم دیگر از معلولان و جانبازان هستند و داوران از هنرمندان و قهرمانان پارالمپیک هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پوشش زنده شب‌های قدر در شبکه قزوین
  • ویژه برنامه های شبکه تهران سیما در شب های قدر
  • سرزمین شعر میزبان میهمانان علوی
  • سرزمین شعر، میزبان میهمانان شعر علوی می‌شود
  • پخش «سرزمین شعر» ویژه شب‌های قدر
  • علیرضا افتخاری با تعدادی از شاعران به «سرزمین شعر» می‌آیند
  • ویژه برنامه «کوی محبت» از شبکه ۲
  • «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» از شبکه 2
  • یک انتصاب در شبکه آموزش سیما
  • اخبار کوتاه رسانه در هفتم فروردین