Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیست‌شناسان دریایی و فعالان محیط‌ زیست در در مجمع‌الجزایر میندانائو فیلیپین نهنگ مرده‌ای را یافتند که ۴۰ کیلوگرم کیسه پلاستیک در معده خود داشت.
به گزارش یورونیوز، در کالبدشکافی این نهنگ ۱۶ کیسه برنج، ۴ کیسه مربوط به پرورش موز و تعداد زیادی کیسه خرید کشف شد.
کالبدشکافی نشان می‌دهد که مرگ این حیوان در اثر «شوک معده» به خاطر بلعیدن میزان زیادی پلاستیک رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان محیط‌زیست بارها در مورد این مساله به دولت‌ها هشدار داده‌اند و از آنها خواسته‌اند تا فکری در مورد زباله‌های رها شده در دریاها و اقیانوس‌ها بکنند.
مصرف پلاستیک در کشورهای آسیای جنوب شرقی بسیار بیشتر از سایر نقاط جهان است. گزارش ارزیابی اقیانوس آرام در سال ۲۰۱۷ نشان داد که چین، اندونزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام بیشترین میزان پلاستیک‌ را در اقیانوس‌ها و دریاها رها کرده‌اند.

دارل بلاتری، یک متخصص زیست‌شناسی دریایی و مالک موزۀ جمع آوری کننده استخوان در فیلیپین در این باره گفت: «مطالعات ۱۰ سال اخیر ما در فیلیپین نشان می‌دهد که حداقل مرگ ۵۷ نهنگ به دلیل انباشت مواد زائد مانند پلاستیک در معده رقم خورده است.»
تابستان گذشته نیز یک نهنگ مرده در سواحل تایلند یافت شد که به دلیل بلعیدن ۸۰ کیلوگرم پلاستیک که ۸ کیلوگرم وزن داشت به شوک معده دچار شده بود.
لاک‌پشت‌های دریایی، دلفین‌ها و ماهی‌ها از دیگر قربانیان پلاستیک‌های رها شده در سطح اقیانوس‌ها و دریاها هستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نهنگ فیلیپین محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که طبق اساس نامه دولت،کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار داشت: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای 5 کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سالهای مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد.

سلاجقه ادامه داد: الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از 6 سال این کنوانسیون را احیا کرد.

خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می شود و باید کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

سلاجقه درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساسنامه دولت،کیسه‌های زیر 25 میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی 5 ساله حذف می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟