Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان اعلام کردند که خرما دارای ویتامین B۶ است که با مقابله با استرس، مغز را آماده یادگیری می‌کند. اگر شما به دنبال یک شیرینی هیجان‌انگیز می‌گردید که به شما انرژی دهد، خرما را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

براساس گزارش «فودپریونت»، علاوه بر این اگر شما روزانه سه عدد از این میوه را مصرف کنید اتفاقات زیر در بدن شما رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش خطر سرطان روده

خرما میوه‌ای است که سلامت دستگاه گوارش را تضمین و منجر به پاکسازی روده از هر نوع باکتری مضر می‌شود. از طرفی داشتن سیستم گوارش سالم خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

طبق مطالعات انجام شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا، افراد با مصرف خرما سلامت روده خود را افزایش می‌دهند، زیرا خرما رشد باکتری‌های خوب را در روده بهبود می‌بخشد و مانع رشد سلول‌های سرطانی روده می‌شود.

بیشتر بخوانید: رشد ۸۵ درصدی صادرات از سیستان وبلوچستان به افغانستان

افزایش انرژی طولانی‌مدت

خرما حاوی شکر طبیعی، گلوکز، فروکتوز و ساکارز است که در صورت نیاز انرژی را به سرعت در سراسر بدن توزیع می‌کند.

برخلاف نوشیدنی‌های انرژی‌زا، خرما حاوی ترکیبات سلامت دیگری مانند فیبر، پتاسیم، منگنز، ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌ها است که باعث می‌شود انرژی به مدت طولانی در بدن شما توزیع شود.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

خرما میوه‌ای است که حرکت سیستم گوارش را تنظیم می‌کند. یک فنجان خرما، ۱۲ گرم فیبر دارد. مصرف مقادیر مناسبی از فیبر از یبوست جلوگیری و حرکت روده را منظم می‌کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف ۷ عدد خرما به طور روزانه و به مدت ۲۱ روز، تکرار مدفوع و حرکات روده را افزایش می‌دهد.

باهوش‌تر باشید

خرما حاوی ویتامین B۶ است که به عملکرد مغز کمک می‌کند تا بدن سرتونین و نورآدرنالین تولید کند. این دو ماده به نوبه خود با استرس مقابله می‌کنند. تحقیقات نشان داده که کمبود این ویتامین با افسردگی نیز مرتبط است؛ بنابراین زمانی که مغز شما خالی از استرس باشد، برای یادگیری آماده‌تر و اطلاعات را بهتر به خاطر می‌سپارید.

منبع: فارس 

انتهای پیام/

با مصرف خرما باهوش‌ترباشید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم غذایی خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

مصرف خوراکی‌های سنگین در شب علاوه بر بروز چاقی و اضافه وزن، سبب ایجاد ناراحتی‌های معده از جمله ریفلاکس می‌شود. ریفلاکس معده هنگامی رخ می‌دهد که که اسید معده به گلو بر می‌گردد و باعث بروز سوزش در آن می‌شود. برای جلوگیری از تمام این مشکلات، بهتر است حداقل دو یا سه ساعت قبل از خواب، یک شام سبک بخورید.

چند نمونه از غذایی‌هایی که نباید در طول شب مصرف کنید:

پیتزا

پیتزا علی‌رغم محبوبیتی که دارد، اصلاً جزء غذا‌های سبک نیست و حتی هضم آن در روز هم مشکل است، چه برسد به شب که به طور کلی سرعت پردازش دستگاه گوارش کندتر است.

این ماده غذایی سرشار از چربی است و معمولا از موادی با شاخص اسیدیته بالا تشکیل شده که موجب بروز ناراحتی در دستگاه گوارش می‌شوند.

شیرینی

مصرف شیرینی نه‌تن‌ها سطح قند خون را بالا می‌برد، بلکه ممکن است کابوس‌های شبانه را نیز افزایش دهد. ثابت شده است که چربی‌ها و قند‌ها تأثیر مستقیمی بر امواج مغزی دارند و باعث کابوس دیدن در خواب می‌شوند. بنابراین، برای داشتن یک خواب آرام، بهتر است شب‌ها از خوردن شیرینی پرهیز کنید.

نوشابه

مصرف نوشابه در هیچ‌ساعتی از شبانه‌روز توصیه نمی‌شود، اما در صورتی که به نوشیدن آن علاقه‌مند هستید، در طول شب این کار را نکنید. نوشابه متشکل از مقادیر زیادی قند و مواد مضر است که اسیدیته بدن را افزایش می‌دهد.

پنیر

تمام مواد غذایی که حاوی پنیر هستند، در صورت امکان باید در ساعات ابتدایی روز مصرف شوند. حجم زیاد چربی پنیر مانع از هضم و تحریک تولید اسید معده می‌شود. مصرف شبانه همبرگر، لازانیا و دیگر غذا‌هایی که حاوی پنیر هستند باعث اختلال در خواب می‌شوند.

شکلات

شکلات تلخ منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن برای حفظ سلامت مغز و حافظه (در مقدار کم) توصیه می‌شود. با این حال، خوردن آن پیش از خواب خوب نیست، زیرا بدن در طول شب به مدت چندین ساعت در حالت استراحت باقی می‌ماند و اینگونه کالری شکلات به صورت چربی در بدن انباشته می‌شود.

از طرفی باید توجه داشته باشید که شکلات، به ویژه شکلات تلخ، حاوی مقادیر بالایی کافئین و دیگر محرک‌ها است و قادر است مغز را برای مدت بیشتری نسبت به حالت عادی، بیدار نگه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال