Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:32:16 GMT

والدین شهدای کرمانشاه تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۷۴۸۲

والدین شهدای کرمانشاه تجلیل شدند

کرمانشاه - ایرنا - بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه روز سه شنبه به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) در مراسم بزرگداشت پدران آسمانی که در گلزار شهدای کرمانشاه برگزار شد، از جمعی از والدین شهدای استان کرمانشاه از جمله خانواده شهیدان رضوان مدنی تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در این مراسم، به 13 رجب سالروز تولد حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: سرتاسر زندگی آن حضرت چه در نحوه تولد ( در کعبه) چه در نحوه شهادت (در محراب) معجزه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام هادی عسکری در ادامه شهدای هشت سال دفاع مقدس را از پیروان واقعی آن امام همام برشمرد و اظهارداشت: حضرت علی (ع) نماد شجاعت، از خودگذشتگی و پهلوانی در جهان اسلام شناخته شده که شهدای ما نیز این مشخصه های بارز مولای متقیان را به ارث بردند و در راه اسلام از جان خودشان گذشتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، صبر و استقامت والدین شهدا را ستود گفت: شهدا با خدا معامله کردن و مصداق آیات شریف قرآن بهشت را بافدا کردن جان خود در راه خدا خریدند و جایگاه آنها در بهشت است.
در پایان مراسم بزرگداشت پدران آسمانی مراسم گلباران و عطرافشانی مزار شهدای شهر کرمانشاه برگزار شد.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و حدود 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که از این تعداد یک هزار شهید زن هستند.
3209/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشن ميلاد امام علي ع پدران آسماني بنياد شهيد استان كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالرضا ملاکی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن سالروز شهدای ورزشکار و تأسیس سازمان بسیج ورزشکاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: سازمان بسیج ورزشکاران در راستای احیا و ترویج فرهنگ شهدای ورزشکار تاکنون اقدامات فرهنگی متعددی را در سطح استان ویژه ورزشکاران برگزار کرده است.

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر برگزاری اقدامات فرهنگی برای ورزشکاران را مقوله اصلی این سازمان خواند و اذعان کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی، برگزاری اردوهای فرهنگی، ورزشی و سیاسی، برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت از عمده فعالیت‌های این سازمان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزشکاران برای عضویت در بسیج ورزشکاران می‌توانند با مراجعه به دفاتر این سازمان در اداره ورزش جوانان استان و شهرستان‌ها مراجعه کنند اظهار کرد: تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی، تجلیل از ورزشکاران اخلاق مدار، تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار، برگزاری اردوهای جهادی با حضور ورزشکاران برخی از اقدامات شاخص سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.

کد خبر 6085137

دیگر خبرها

  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا