Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضاعلی عزیزی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: اعتکاف در حرم مطهر رضوی و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی از بامداد ۲۹ اسفند آغاز و تا غروب ۲ فروردین‌ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این ویژه‌برنامه‌ها همزمان با ولادت باسعادت امام علی (ع) از ساعت یک بامداد روز چهارشنبه با قرائت قرآن، بیان احکام توسط حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی و مناجات خوانی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: در اعتکاف امسال روزانه بیش از ۲۰ حلقه معرفت از سوی اداره پاسخگویی حرم مطهر برگزار می‌شود و علاوه بر تشکیل حلقه‌های معرفت، اساتیدی مجرب به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات معتکفان در مسجد گوهرشاد خواهند بود.

وی تاکید کرد: امسال نیز برای معتکفان ویژه برنامه‌های متعددی در قالب تشکیل حلقه‌های معرفت، سخنرانی، مدیحه‌سرایی، قرائت قرآن کریم، قرائت ادعیه، بیان احکام، اهدای هدایای فرهنگی در نظر گرفته شده است.

عزیزی تصریح کرد: روز سوم اعتکاف با وفات حضرت زینب (س) مصادف است لذا مرثیه و اقامه عزا در دستور کار روز سوم اعتکاف قرار دارد و ویژه برنامه ام‌داوود بعد از اقامه نماز جمعه آغاز می‌شود و دعای آن نیز ساعت ۱۷:۳۰ توسط سعید حدادیان قرائت می‌شود.

وی بیان کرد: در آخرین روز از مناسک اعتکاف، دعای کمیل توسط ذاکر اهل بیت (ع) علی برادران قرائت و ساعت ۱ بامداد حجت الاسلام حلواییان به ایراد سخنرانی و سیدرضا نریمانی به روضه‌خوانی خواهد پرداخت.

سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: بسته‌های فرهنگی میان معتکفان توزیع خواهد شد و ویژه برنامه اعتکاف ماه رجب حرم مطهر رضوی شامگاه جمعه با مراسم وداع معتکفان به پایان خواهد رسید.

کد خبر 4572140

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی حرم رضوی آیین اعتکاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی

(تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • عذرخواهی فراجا از حادثه رژه امروز ارتش در مشهد
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • (تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود