Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینب نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران به مناسبت نوروز 98 اظهارداشت: این طرح به طور کلی با بهره مندی از هنر نقاشی، موسیقی، فرهنگ، بازی یا تفریح میان فضای شهری و فعالیت مردم در مسیر رفت و آمد آنان ایجاد می شود.
وی گفت: طرح راهوند در شهر تهران با نگاه به بازی های قدیمی همچون «لی لی» و «ماز» و سایر بازی های مورد علاقه شهروندان در کف زمین طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصیری افزود: با توجه به ارزیابی های انجام شده کم تحرکی و چاقی یکی از مسائل اصلی پایتخت است و امیدواریم با اجرای این طرح، شهروندان غیرمستقیم برای بهره مندی از محیط ها و فضاهای شهری و پیاده روی ترغیب شوند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران، افزایش سرزندگی و نشاط در شهر و فاصله گرفتن از شهر خودرو محور را از دیگر اهداف طرح راهوند برشمرد و اظهارداشت: این طرح در بیش از 25 نقطه از سطح شهر تهران در قالب پیاده راه ها، گذرگاه ها و نوروزگاه ها اجرا می شود.
وی، بلوار کشاورز، خیابان برادران مظفر، تقاطع توانیر، چهارراه ولیعصر(عج)، میدان راه آهن، میدان منیریه، محوطه دریاچه خلیج فارس، بوستان ملت، چهارراه پارک وی، میدان تجریش، باغ فردوس، میدان صنعت، خیابان خوردین، خیابان استخر، بوستان پلیس را از جمله مکان هایی عنوان کرد که طرح راهوند اجرا شده است.
نصیری با اشاره به اینکه طرح راهوند در مناطق 6 و 11 در بیش از دو یا سه نقطه اجرا شده، ابراز امیدواری کرد: این طرح سال آینده به صورت گسترده در تمامی معابر و محلات شهر تهران اجرا شود.
وی با اشاره به تولید کتاب «سلامت در سفر» اظهارداشت: در این کتاب تلاش شده نکات لازم و ضروری در حوزه ارتقای سلامت و ایمنی در سفر برای شهروندان تهرانی، مسافران نوروزی، خانم های باردار، بیماران قلبی و عروقی، دیابتی و راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های شایع در سفر آموزش داده شوند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: چگونگی انتخاب وسایل مورد نیاز در سفر، انتخاب کوله پشتی، چادر مسافرتی، کیسه خواب، ایمنی منزل، ایمنی خودرو، حوزه امداد و نجات از دیگر موارد مطرح شده در کتاب سلامت در سفر است.
نصیری افزود: این کتاب به صورت الکترونیک و چاپی در اختیار تمامی مناطق شهرداری قرار گرفته که در ایستگاه های نوروزی، نوروزگاه ها و پیاده راه ها و مناطق پیش بینی شده، توزیع شود.
وی، جشن های عید دیدنی را از دیگر برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران به مناسبت نوروز عنوان کرد و گفت: این جشن ویژه افراد دارای معلولیت در منطقه 10 با حضور این افراد و انجمن های مردم نهاد حوزه معلولیت و ویژه سالمندان و نوه های آنان با حضور کانون های سالمندان شهر تهران نیمه دوم فروردین برگزار می شود.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: روز جوان، جشن عید دیدنی ویژه جوانان با حضور اعضای کانون های جوانان شهر تهران برگزار می شود.
نصیری اظهارداشت: پیش از نوروز در اسفندماه، در تمام 352 خانه سلامت در سطح محلات شهر تهران، کارگاه های آموزشی در حوزه تغذیه سالم در نوروز، چهارشنبه سوری، خانه تکانی سالم و موضوع های متعدد در این حوزه برگزار شده و در فروردین نیز کارگاه های آموزشی متناسب با موضوع تدارک دیده شده است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ابتلا به بیماری بازی تغذیه زمین موسیقی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی الهلال و صحبتهای جالب در مورد ماه رمضان

به گزارش ورزش سه، الهلال تاکنون در ماه رمضان دو بازی انجام داده است که در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 2-0 الاتحاد را شکست داد و در لیگ حرفه‌ای عربستان نیز با نتیجه 2-1 مقابل ضمک پیروز شد.

این تیم پس از تعطیلات فیفادی نیز 4 بازی دیگر در ماه رمضان برگزار خواهد کرد؛ شاگردان ژسوس در لیگ به مصاف الشباب، الاخدود و الخلیج می‌روند و در سوپرجام نیز با النصر دیدار خواهند کرد.

ژسوس در گفتگویی با وب‌سایت رسمی الهلال در در این باره گفت: رمضان تجربه جدیدی برای من در عربستان سعودی است. من در اولین دوره حضورم در الهلال، این ماه را تجربه نکرده بودم. رمضان در اینجا بخشی از فرهنگ و دین مردم است و من احساس کردم که شناختی از این فرهنگ دارم.

سرمربی پرتغالی درباره شرایط تیمش در این ماه توضیح داد: در ماه رمضان خود را با شرایط وفق دادم. من روز به روز بیشتر یاد گرفتم و بازیکنان نیز روز به روز متفاوت ظاهر شدند.

وی در پایان تاکید کرد: باید در مورد این پویایی جدید و روزه گرفتن بازیکنان در ماه رمضان بیشتر می‌فهمیدم. در هر صورت همه چیز آسان است و ما با هر چیزی سازگار می شویم.

دیگر خبرها

  • مسقف نبودن پل هوایی عابر پیاده و مشکل ساز شدن آن هنگام بارندگی‌ها + فیلم
  • پیشنهاد جالب به تیم قهرمان لیگ
  • ایمان صادقی: هوادار نداریم اما منظم هستیم!
  • ناپولی را مجانی مربی‌گری می‌کنم!
  • تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس پایتخت اجرا شد
  • با این ورزش‌های ساده عمر طولانی‌تری داشته باشید
  • بهسازی پیاده‌روها و جداره مسجد مقدس جمکران
  • برج «طغرل» ؛ قدیمی ترین برج تهران مسافران را فرا می خواند
  • نقش‌آفرینی علی پروین در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس!
  • سرمربی الهلال و صحبتهای جالب در مورد ماه رمضان