Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوان عالی اسرائیل روز یکشنبه نامزدی میخاییل بن‌-آری، رهبر حزب راست افراطی «قدرت یهودی» در انتخابات این کشور را باطل کرد.
به گزارش یورونیوز، نامزدی میخاییل بن‌-آری در انتخابات سراسری آتی که قرار است نهم ماه آوریل برگزار شود، در حدود دو هفته پیش توسط کمیسیون انتخابات تایید شده بود اما حزب مخالف مرتص –جریان چپ‌گرای سوسیال دموکرات- با رجوع به دیوان عالی، خواستار منع شرکت رهبر حزب راست افراطی «قدرت یهودی» شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آویخای ماندل‌بلیت، دادستان کل اسرائیل آقای بن‌-آری را به «نفرت‌پراکنی نژادی علیه اعراب» متهم کرده و خواستار رد صلاحیت این نامزد شده بود.
عرب‌های اسرائیل ۱۷،۵ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.
در تاریخ انتخابات پارلمانی اسرائیل این اولین بار است که صلاحیت نامزدی که در کمیسیون انتخابات تاییده شده است توسط دیوان عالی باطل شود.
در واکنش به منع شرکت در انتخابات، آقای بن‌-آری در یک نشست خبری گفت:« یک گروه در دستگاه قضایی تلاش دارد تا قوانین خود را به زور اعمال کند...این دموکراسی نیست.»   بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیش از انتخابات به منظور تقویت موقعیت خود در پارلمان آینده، با چند حزب راست افراطی ائتلاف کرده و قرار بود که آقای بن-‌آری و ایتمار بن‌گویر، یک عضو دیگر حزب «قدرت یهودی» در لیست دو حزب ناسیولیست-مذهبی قرار گیرند.
با وجود اعلام منع نامزدی رهبر حزب «قدرت یهودی»، دیوان عالی صلاحیت آقای بن‌گویر برای شرکت در انتخابات به عنوان نامزد حزب را تایید کرده است.
مقامات حزب «قدرت یهودی» از پیروان مئیر دیوید کاهان، خاخام راست‌گرای افراطی اسرائیلی- آمریکایی هستند. مئیر دیوید کاهان که از پایه‌گزاران حزب ضد عرب «کاخ» بود پس از انتخابات ۱۹۸۴ توانست وارد پارلمان شود اما به اتهام نژادپرستی از شرکت در انتخابات سراسری ۱۹۸۸ منع شد.   تامار زندبرگ، رهبر حزب چپ‌گرای مرتص پس از اعلام منع شرکت آقای بن‌-آری در انتخابات بیانیه‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جای کسانی که به برتری نژاد اعتقاد دارند در زندان است و نه پارلمان.»   دیوان عالی در رای خود اعلام کرد اسامی ارائه شده در فهرست‌ انتخابات دو حزب عرب اسرائیلی هدش‌تئل و رام‌بلد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. پیش از این کمیسیون انتخابات مانع حضور لیست رام‌بلد شده بود.
آیت شاکد، وزیر دادگستری اسرائیل در واکنش به حکم دیوان عالی گفت: «عدم تایید آقای بن‌-آری و اعطای مجوز برای شرکت در انتخابات به احزابی که از تروریسم حمایت می‌کنند، ضد ارزش‌های بنیادی دموکراسی اسرائیل است.» خانم شاکد عضو حزب راست‌گرای افراطی «خانه یودی» است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسرائیل انتخابات حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیمارستان موقوفه دکتر افشین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ۲۲ تهران از مناطق پر تراکم جمعیتی که فاقد بیمارستان عمومی دولتی است، ساخته خواهد شد و نخستین بیمارستان دولتی در این منطقه است که نیاز درمانی قشر زیادی از ساکنان غرب تهران را رفع خواهد کرد و به ارائه خدمات بهتر درمانی در یکی از مناطق پرتراکم تهران کمک می‌کند.

آغاز به کار ساخت این بیمارستان با تلاش و پیگیری دادستانی و رئیس دیوان عالی کشور آغاز شده است، برنامه ساخت این بیمارستان در بازه زمانی ۳۶ ماهه است. این بیمارستان در ۹ طبقه و ۲۷ هزار متر مربع زیربنا و دوطبقه پارکینگ به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۱۱ هزار متر مربع فضای محیطی است.

دادستانی کل کشور، دیوان عالی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخت این بیمارستان را از محل موقوفه دکتر افشین و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای شعار سال تولید با مشارکت مردم، انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • برخورد قوه قضائیه در مقابله با فساد بی‌نظیر است
  • رئیس دیوان عالی کشور: از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • شرایط نامزدی در بیست و یکمین انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی
  • فرمایشات رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • فرمایشات اخیر رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • قیمت بلیت هواپیما فعلا تغییری نمی‌کند