Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول صبح امروز سه شنبه در آئین گشایش این نمایشگاه برای نوزدهمین سال پیاپی با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران طی ۴۰ سال عمر پربرکت و با عزت خود با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود.

امیر سرتیپ دوم سید حمیدرضا آشنا افزود: رزمندگان دفاع مقدس در جای جای مناطق عملیاتی کشور افتخارآفرینی و برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی برای همیشه ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هشت فصل عاشقی دفاع مقدس از جمله فرازهای انقلاب بود، عنوان کرد: دشمن تلاش دارد با ایجاد چالش‌های اقتصادی، تهاجم فرهنگی و جنگ خاموش، افکار جوانان را هدف قرار دهد در حالی که این یک خیال باطل است.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول در ادامه گفت: راهیان نور را از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است. حرکت راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اقدامی ارزشمند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بوده و هر سال با شکوه بیشتری در حال گسترش است.

امیرسرتیپ دوم آشنا در ادامه با اشاره به برپایی این نمایشگاه همچون سال‌های گذشته، افزود: میزان بازدید از این نمایشگاه هرساله به حدود ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد که این امر در زمینه گردشگری دزفول در ایام نوروز تأثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۲ دهه با برپایی نمایشگاه هوایی در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول میزبان کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور است، گفت: نمایشگاه هوایی راهیان نور در سال‌های آغاز برپایی تنها نمایشگر بخشی از توان تجهیزاتی و عملیاتی پایگاه چهارم شکاری دزفول بود.

امیر آشنا ادامه داد: اما با استقبال کم نظیر راهیان نور از این حرکت، این نمایشگاه به بزرگترین نمایشگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است که هر ساله با نوآوری و ابتکار جدیدی ظاهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در آئین گشایش این نمایشگاه به همراه جمعی از مسئولان کشوری و محلی حضور داشت.

نمایشگاه هوایی راهیان نور مستقر در پایگاه چهارم شکاری دزفول از یکم تا یازدهم فروردین ماه ۱۳۹۸ در دو نوبت صبح و عصر میزبان کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی است.

انجام پروازهای نمایشی توسط هواپیماهای شکاری از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه است.

نمایشگاه هوایی راهیان نور از جمله جاذبه‌های گردشگری جنگ در استان خوزستان است که هر سال مورد استقبال گسترده کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

علاوه بر نمایش هواپیماهای جنگنده و شکاری در نمایشگاه هوایی راهیان نور دزفول انواع تجهیزات هوایی، نظامی و فرهنگی به نمایش در آمده است.

پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان پایگاه مقدم هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس، همواره مقاومت‌های حماسی داشته و خلبانان دلیر این پایگاه نیز رشادت‌های غیرقابل توصیفی در دفاع از حریم هوایی و زمینی میهن اسلامی از خود نشان دادند.

این پایگاه در هشت سال دفاع مقدس به عنوان پایگاه مقاومت شناخته شده و در همین بازه زمانی ۵۰ خلبان شهید نیز تقدیم انقلاب کرده است.

پایگاه چهارم شکاری دزفول با اجرای یک هزار و ۵۱۵ سورتی پرواز برون مرزی در دوران دفاع مقدس، نقش مهمی در بمباران مواضع دشمن بعثی و پشتیبانی از رزمندگان داشت.

اولین شهید و اولین آزاده هشت سال دفاع مقدس مربوط به نیروی هوایی و پایگاه چهارم شکاری دزفول است. نخستین پاسخ دندان شکن به دشمن متجاوز بعثی با پرواز ۲۲۰ فروند هواپیمای شکاری تنها چند ساعت پس از آغاز رسمی جنگ هشت ساله از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع دشمن صورت گرفت.

کد خبر 4572127

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول پایگاه شکاری وحدتی راهیان نور 98 اردوهای راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف زنجیره‌ای ۲ دستگاه تریلی، ۲ خودرو پراید، پیکان و پژو ۲۰۶

به گزارش خبرآنلاین،زهره صالح نساج روز چهارشنبه افزود: این تصادف زنجیره ای ساعت ۱۲ در محور آزادشهر به شاهرود، ۲ کیلومتر بعد از راهدارخانه خوش ییلاق رخ داد.

فارس در خبری نوشت: وی تصریح کرد: آمبولانس‌ها و بالگرد اورژانس به همراه کارشناسان اعزامی در لحظات نخستین پس از تماس با مرکز، در محل حادثه برای امدادرسانی و ارائه خدمات پیش بیمارستانی حاضر شدند.

صالح نساج با بیان اینکه سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالگرد هوایی به محل حادثه اعزام شدند، ابراز کرد: ۲ دستگاه آمبولانس امداد و نجات هلال احمر نیز در رهاسازی و انتقال مصدومان مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه چهار مصدم این حادثه توسط بالگرد هوایی به بیمارستان منتقل شدند، افزود: هفت مصدوم دیگر با آمبولانس به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود انتقال یافتند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود ادامه داد: ۲ دستگاه تریلی، ۲ خودرو پراید، پیکان و پژو ۲۰۶ در این تصادف زنجیره ای با یکدیگر برخورد کردند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، ۲ موتورلانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کند مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، ۲ موتورلانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات‌دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888689

دیگر خبرها

  • گشایش یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران در دزفول
  • پوتین تهدید کرد/ در هر کشوری باشد می‌زنیم
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • تصادف زنجیره‌ای ۲ تریلی، ۲ پراید، پیکان و پژو ۲۰۶
  • تصادف زنجیره‌ای ۲ دستگاه تریلی، ۲ خودرو پراید، پیکان و پژو ۲۰۶
  • گشایش هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • مقاومت اسلامی عراق: یک پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار دادیم
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه هوایی «میرون» و پادگان «برانیت»
  • حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان