Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:40:53 GMT

ایران از رتبه 52 علمی جهان به 16صعود کرده است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۷۸۸۲

ایران از رتبه 52 علمی جهان به 16صعود کرده است

زنجان – ایرنا – معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ایران قبل از انقلاب در رتبه 52 علمی جهان قرار داشت که با تلاش ها و دستاوردهای 40 ساله به 16 صعود کرده است.

به گزارش ایرنا، شاپور محمد زاده روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را با موفقیت و سربلندی پشت سرگذاشتیم و در حال حاضر به گام دوم انقلاب پا نهاده ایم که باید دستاوردهای بزرگتری توسط جوانان و نسل آینده برای کشور رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور خاطرنشان کرد: ایران 11 برابر دنیا در مسائل علمی رشد دارد که این مهم نشان از تلاش های 40 دهه گذشته در کشور است.
وی ادامه داد: در موضوع های علمی نانو، فضایی و هسته ای ایران رتبه زیر 10 را در جهان دارد که این موارد نشان از دستاوردهای درخشان و غیر قابل انکار کشور است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، پوشش تحصیلی قبل از انقلاب را 47 درصد و بعد از آن را 98.13 درصد بیان کرد و گفت: در حال حاضر نرخ سواد میان گروه سنی 10 تا 49 سال کشور 95 درصد است.
محمدزاده به استفاده از ظرفیت نیروهای مجرب در آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد و افزود: باید از نیروهایی بدون توجه به گرایش حزبی آنها در بدنه این مجموعه استفاده شود تا نیروهای شایسته در آن خدمت کنند.

** خدمت به مردم، بالاترین شکل مبارزه با آمریکاست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان نیز افزود: ارتقای شاخص ها در همه حوزه ها مختلف است و جامعه ای توسعه یافته محسوب می شود که این مهم را در همه ابعاد آن پیاده کند.
خدابخش مرادی نافچی تاکید کرد: یکی از الزامات توسعه را وجود نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: نقش آموزش و پرورش به عنوان متولی و پایه اساسی توسعه کشور در آن جلوه گری می کند، چون انسان ساز است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در جامعه امروز همه بدخواهان نظام با تمام توان خود در تلاش هستند تا مشکلات ناشی از تحریم ها را بر مردم غالب کنند که تاکنون در این باره نتوانسته اند موفق شوند.
مرادی نافچی تاکید کرد: تحویل مسئولیت ها بین افراد خدمت برای ایران و ملت ولایتمدار است.
وی تاکید کرد: قبول مسئولیت ها آغاز خدمت رسانی به مردم و این مهم بالاترین شکل مبارزه با آمریکاست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه افزود: هدف این دستگاه در دهه های گذشته توجه به مقوله های دانایی، توانایی، دانایی برای زیستن و در کنار هم بودن بود که این مهم نشان از مسئولیت های مهم و خطیر در این دستگاه است.
علی رفیعی تاکید کرد: آموزش و پرورش در صدد تحقق این موضوعات است که باید ابزارها و تکنیک هایی را در اختیار داشته باشد چون تعلیم و تربیت مقوله ای تخصصی است که باید نگاه ها نیز تخصصی تر باشد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش مولد سرمایه است و باید برای 40 سال آینده برنامه ریزی جدی تری داشته باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، بر استفاده از ظرفیت نیروهای مجرب و خبره در برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف خود تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم علی رفیعی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان معرفی و از خدمات مریم رشتچی که به مدت 8 مدیرکل و نعمت الله محمدی که چهار ماه سرپرستی این اداره کل را بر عهده داشت، قدردانی شد.
علی رفیعی پیش از این معاونت آموزش و متوسطه استان تهران را برعهده داشت.
9505/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آموزش و پرورش پيشرفت ايران توديع و معارفه اموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ غلامعلی حداد عادل درنشست ملی مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی افزود: درباره مدارس غیردولتی در کشور ما اختلاف نظر وجود دارد و بحث و مناقشه هست. بعضی وجود مدارس غیردولتی را مغایر با عدالت آموزشی می‌دانند، بعضی آن‌ها را به حال کشور مفید می‌دانند. به نظر من این موضوع بستگی به نظر موسسان دارد.

اگر شخصی مدرسه‌ای تاسیس و به آن به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه کند و کاری به کار ملت و کشور نداشته باشد، این با عدالت آموزشی نمی‌خواند. اما اگر قصد از این مشارکت و تأسیس این باشد که ما به فرزندان این آب و خاک مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آنها، رسیدگی کنیم در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و حتی عدالت آموزشی موثر باشند. 

وی ادامه داد: ما به هر فرزندی از ایران زمین به عنوان یک استعداد و سرمایه نگاه کنیم، بنای ما این باشد که حتی یک نفر ضایع نشود، اگر چنین نگاهی داشته باشیم ایران ما به سرعت پیشرفت خواهد کرد. شخصی امکانات دارد و هزینه تحصیل فرزندش را می‌دهد، در نتیجه این یک صرفه‌جویی است و آموزش و پرورش آن هزینه را صرف فرزندی می‌کند که توانایی ندارد. 

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: ما باید برای این نظام نیرو تربیت کنیم. هر فرزندی در هر گوشه‌ای از ایران زمین یک سرمایه است، شهیدسلمیانی از یک روستایی از کرمان برخواسته است که با ذره‌بین هم روی نقشه نمی‌توان آن روستا را پیدا کرد، اما این‌گونه تربیت شدند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش افزود: اگر مدرسه غیردولتی تاسیس می‌کنیم باید افراد را طوری تربیت کنیم که علم و سوادی که فرامی‌گیرند را در خدمت این ملت و این کشور قرار دهند.

حدادعادل افزود: هیچ راهی برای پیشرفت واقعی و درازمدت کشور غیر از تربیت نیروی انسانی وجود ندارد، تربیت نیروی مومن و عالم، این کاری است که همه وظیفه داریم انجام دهیم و خود را جدا از جریان اصلی آموزش و پرورش ندانیم، کار کنیم و کمک کنیم. 

وی در پایان تاکید کرد: باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم و با تربیت نیروی انسانی «ما می‌توانیم» را تقویت کنیم.

دیگر خبرها

  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • (عکس) مردان کدام کشور‌ها کچل ترند؟ / ایران در رتبه چندم است؟
  • صعود ۱۶ رتبه‌ای گلستان در قبولی کنکور
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • جایگاه منطقه‌ای ایران در انتشارات علمی ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند