Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز از جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی با اعلام گزارش خدمت رسانی به هموطنان در برف و کولاک روز گذشته در چهار استان کشور گفت: امدادگران روز گذشته در استان‌های متاثر از برف و کولاک گلستان، مازندران، سمنان و خراسان رضوی خدمات امدادی لازم را به هموطنان ارائه کردند.
وی با اشاره به خدمت رسانی 9 تیم عملیاتی شامل 40 امدادگر و نجاتگر در استان گلستان، اظهار داشت: مسیرهای گرگان به شاهرود (توسکستان) و آزادشهر به شاهرود (خوش ییلاق) در استان گلستان درگیر برف و کولاک بودند که در این زمینه امدادگران با بکارگیری ١٠ دستگاه خودروی امدادی شامل دو دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه خودروی کمک دار، دو خودروی نجات و یک دستگاه خودروی آرگو خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برفگیر بودن مسیر سوادکوه (شیرگاه –زیرآب-پل سفید) و ساری به کیاسر در استان مازندران، گفت: در این استان نیز 21 تیم عملیاتی شامل 65 امدادگر و نجاتگر با ٢١ دستگاه خودروی عملیاتی از جمله 9 دستگاه آمبولانس، 9 خودروی کمک دار و 3 خودروی نجات به هموطنان خدمت کردند و در مسیرهای شاهرود به آزادشهر (خوش ییلاق)، مهدی‌شهر به فولاد محله، دامغان به فولادمحله، میامی به کالپوش و شاهرود به گرگان (توسکستان) در استان سمنان با 37 تیم عملیاتی شامل 15 دستگاه آمبولانس، 17 دستگاه خودروی کمک دار و یک دستگاه آرگو خدمات لازم به هموطنان ارائه شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین به وقوع برف و کولاک در جاده قوچان به دره گز (گردنه امامقلی) خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: در این مسیر 5 تیم عملیاتی شامل ١5 نفر خدمات لازم را با دو دستگاه آمبولانس و یک خودروی نجات به افراد نیازمند کمک ارائه کردند.

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مرتضی سلیمی امدادرسانی ادامه امدادرسانی به متاثران از برف و کولاک بسیج امکانات و امدادگران برای خدمت رسانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مرتضی سلیمی امدادرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است

طبق گفته مسئولان کشوری، ۱۹ شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور در پی بارندگی‌های رخ داده درگیر حوادث سیل و آب‌گرفتگی شدند و وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، اما تحت کنترل است و امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با توجه به هشدارهای هواشناسی صادر شده، در بعضی از مناطق کشور شاهد بارندگی و سیلاب بودیم که در این خصوص تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در آمادگی کامل قرار دارند و امدادرسانی به مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتگی همچنان ادامه دارد.

حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب کشور اظهار کرد: در روزهای اخیر در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان فارس، جنوب استان کرمان و بخش‌هایی از بوشهر شاهد بارش کم سابقه باران بودیم، به طوری که میانگین کل بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلی‌متر و در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلی‌متر بود، اما در پی فعالیت این سامانه بارشی، تنها در زرآباد این استان طی ۲۴ ساعت، ۲۷۰ میلی متر باران باریده که بسیار نادر است.

وی با اشاره به مناطق درگیر سیل افزود: بر اثر این بارش‌ها ۱۹ شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور درگیر سیل و آب‌گرفتگی شدند؛ در حال حاضر، حدود ۱۵۰۰ روستا درگیر پیامدهای ناشی از سیل و آب‌گرفتگی هستند و ۲۹ محور فرعی و اصلی مسدود است، همچنین ۱۵ محور نیز بازگشایی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: راه ارتباطی ۳۰۰ روستا در جنوب و ۲۹ روستا در شمال قطع شده است و تاکنون ۴۷ محور بازگشایی شده و سایر محورها نیز بازگشایی خواهند شد، همچنین آب حدود ۳۰۰ روستا قطع شده بود که تاکنون ۱۱۵ روستا آب دارند و ۱۲۰ تانکر آب آشامیدنی به این مناطق اعزام شده است.

ظفری ادامه داد: در مناطقی که راه‌ها مسدود است، بالگردها امدادی وارد عمل شده و در حال خدمت رسانی هستند و علاوه بر امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عوامل آتش نشانی، عوامل اورژانس، ۳۱۲ گروه جهادی نیز در این مناطق در حال کمک رسانی هستند.

وی از شناسایی ۳۶۶ مادر باردار در مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتگی خبر داد و گفت: ۱۶۴ مادر به نقاط امن منتقل شدند و سایرین نیز به دیگر بخش‌های استان منتقل شدند، همچنین ۹ مادر از سیل نجات یافتند؛ وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، اما تحت کنترل است، دستگاه‌ها شرایط را تحت کنترل دارند و همه ما سعی داریم شرایط به حالت عادی بازگردد.

امدادرسانی در سیل سیستان و بلوچستان با قایق و بالگرد

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات امداد جمعیت هلال احمر، درباره آخرین روند امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر، امدادرسانی از طریق زمینی و هوایی به شهرستان‌های دشتیاری، نیکشهر، زرآباد و کنارک استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است و امدادگران همچنان در این استان‌ها در آماده‌باش هستند.

وی درباره تعداد نیروهای امدادگر افزود: ۱۰۵ تیم عملیاتی در حال ارزیابی شرایط و امدادرسانی در این مناطق هستند و تاکنون این روند در ۱۵۹ روستا به پایان رسیده است.

رئیس سازمان امداد و نجات امداد جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادرسانی‌ها ادامه دارد، ادامه داد: ۶۳۷۷ خانوار در این بازه زمانی، خدمات امدادی را از امدادگران سازمان امداد و نجات دریافت کرده‌اند.

محمودی با اشاره به روش ارسال اقلام مختلف به مردم گفت: در برخی از معابر امکان کمک‌رسانی از طریق خودروهای معمولی وجود ندارد به همین دلیل از خودروهای کمک دار یا قایق‌های جمعیت هلال احمر استفاده شده است.

وی با اشاره به میزان سورتی‌های پرواز اضافه کرد: در مناطق صعب‌العبور نیز از بالگردها استفاده می‌کنیم و اقلام مورد نیاز را از این طریق به مردم سیل زده ارسال می‌کنیم؛ تا به امروز ۸۳ سورتی پرواز در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

کد خبر 746659

دیگر خبرها

  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • پنج سرنشین خودروی پراید پس از سقوط به زیر پل نجات یافتند
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آتش‌نشانی رشت مانور عملیاتی برگزار می‌کند
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه