Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: کیفرخواست متهمان هزاران میلیارد ریالی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور صادر شد. سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اعلام صدور کیفرخواست برای متهمان اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور گفت: متهمین اقدام به ثبت و تشکیل شرکتی صوری با قالب بازرگانی نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در پی جابجایی مبلغ ۹۹ هزار میلیارد و ۹۹ میلیون و ۹۹ هزار و ۹۹ ریال (یک ریال کمتر از مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال) از وجوه نزد یکی از بانک‌های کشور در استان گیلان و انتقال این وجوه به یکی از بانک‌ها در استان کرمان جهت واریز به حساب شرکتی که به همین منظور ثبت و تشکیل شده بود، در حین انتقال وجوه به این شرکت و حیف و میل آن، این فعل از مجرمان حرفه‌ای از دید چشمان تیز بین و بیدار نیرو‌های نظارتی نظام در مجموعه اداره کل اطلاعات استان کرمان و دستگاه قضایی دور نماند.

وی ادامه داد: پیرو این اقدام وجوه مذکور قبل از انتقال به خارج از کشور و حیف و میل و غارت، توقیف و در یک اقدام هماهنگ سریع اطلاعاتی و قضایی با مجوز‌های صادره توسط بازپرس ویژه شعبه هشتم این دادسرا کلیه متهمین و عوامل جرم را در کمتر از چند روز در استان‌های گیلان، قم، اصفهان و تهران و کرمان شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان کرمان گفت: تمامی عوامل اصلی و محوری این باند پیچیده و حرفه‌ای شناسایی و دستگیر و وجوه تصاحب شده نیز به حساب بیت المال واریز و اعاده شد.
سالاری اضافه کرد: متهمین قبل از جابجایی وجوه مذکور اقدام به ثبت و تشکیل شرکتی صوری با قالب بازرگانی نموده تا امر جابجایی وجوه را با سهولت بیشتری انجام که خوشبختانه با اقدام به موقع و هماهنگ دستگاه قضایی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در مجموعه اداره کل اطلاعات استان کرمان متهمین و مجرمین با وجود پیچیدگی و دقیق بودن محاسبات عملیات نتوانند حتی ریالی از این وجوه متعلق به بیت المال مسلمین را تصاحب و برداشت کنند.

 سالاری در تشریح روند کار مجرمین گفت: متهمین اصلی برای آنکه سیستم نظارتی را دور بزنند مبلغ یک ریال از مبلغ کل یکصد هزار میلیارد ریال در عملیات انتقال کسر و در نتیجه وجه انتقالی به رقم ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ رسیده است و سپس یک ریال را از حساب خودشان اضافه و سپس انتقال یکصد هزارریال میلیارد را انجام داده بودند.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان اضافه کرد: تاکنون ۱۶ نفر از اعضای اصلی و معاونین جرم دستگیر و به آنان اتهام اخلال در نظام اقتصادی، اختلاس اهمال و تفریط منجر به تضییع اموال و وجوه دولتی، مشارکت در کلاهبرداری تفهیم و پس از انجام تحقیقات کامل و تکمیل پرونده در خصوص اتهامات چهارده نفر از متهمین کیفرخواست صادر و پرونده و در حال ارسال به دادگاه است و در بین متهمین مذکور برخی از متصدیان بانکی نیز حضور دارند که با توجه به دغدغه و عزم جدی دستگاه قضایی مبنی بر برخورد قاطع با عناصر ناسالم و نفوذی در مجموعه اداری در مورد این عناصر نیز اعمال و اجرای قانون با قاطعیت صورت گرفته است.
سالاری در پایان ضمن تشکر از اقدامات دقیق، موثر، شبانه روزی و مجاهد گونه مامورین اداره کل اطلاعات استان کرمان و بازپرس پرونده در حفاظت از بیت المال مسلمین افزود دستگاه قضایی با تمام توان و بدون کوچکترین ملاحظه‌ای با متجاوزین به بیت المال و نفوذی‌های در بدنه اجرایی کشور برخورد قاطع و قانونی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان کرمان بیت المال کیفرخواست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویداد‌هایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می‌شود که مقامات کشور‌ها سفر‌های کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند، اما رئیس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روز‌های اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستا‌ها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش‌های بروز و کاربردی به نیرو‌های کار ارائه شود.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل