Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد این کشور مجموعه موشکی «۹ ام ۷۲۹» خود را که آمریکا می‌گوید در تعارض با پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) است، از بین نخواهد برد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ما نمی‌توانیم به دنبال نابود ساختن موشک «۹ ام ۷۲۹» خود باشیم که واشنگتن بدون مدرک فکر می‌کند پیمان INF را نقض می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته این وزارتخانه، آمریکا فعالانه در حال گسترش موشک‌های میان‌برد است و روسیه باید برای گسترش احتمالی چنین سیستم‌هایی از جانب آمریکا آماده باشد. وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد گسترش یک جدید سند کنترل تسلیحات، استارت نو، به نفع کل جامعه بین‌المللی خواهد بود.

این وزارت خانه اعلام کرد: «متاسفانه واشنگتن ترجیح می‌دهد فضایی از عدم اطمینان و ارسال پیام‌های منفی (درباره امکان گسترش) ایجاد کند».

آمریکا بار‌ها ادعا کرده است روسیه با آزمایش موشک‌های «۹ ام ۷۲۹» در محدوده ممنوع شده در توافق، پیمان INF را نقض کرده است. روسیه این اتهامات را رد کرده است و تاکید دارد حداکثر دامنه موشکی ۴۸۰ کیلومتر با الزامات پیمان INF مطابقت دارد.

در دوم فوریه، آمریکا به طور رسمی تعهدات خود را تحت قرارداد INF معلق کرد و روند خروج را آغاز کرد که طی شش ماه کامل خواهد شد مگر آنکه مسکو تخطی نسبت داده شده به او را درباره نقض قرارداد دو جانبه برای کنترل تسلیحات جبران کند. همان روز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، این اتهامات را رد کرد و اعلام کرد که مسکو نیز در واکنش به این حرکت آمریکا، تعهدات خود را تحت پیمان INF به حالت تعلیق درمی‌آورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند

به گزارش همشهری آنلاین، در پشت فراخوان‌ها برای خویشتن‌داری که توسط اکثر پایتخت‌ها به‌صورت هماهنگ انجام می‌شود، دیپلماسی روسیه و چین قاطعانه طرف ایران را در بحران بین این کشور و اسرائیل گرفته‌اند. نه مسکو و نه پکن حمله هوایی گسترده توسط تهران در شب شنبه ۱۳ آوریل را محکوم نکردند.

به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور خارجه چین یادآور شد که چین حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به‌شدت محکوم و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

از سوی دیگر، پکن به بیانیه ایران مبنی بر اینکه اقدام انجام شده محدود بوده و اقدامی دفاعی از خود بوده توجه می‌کند. ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه طی تماسی با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، به تمایل ایران برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش اشاره کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز قبل به پاسخ مشروع ایران اشاره کرده بود و بر «دورویی» غرب در این مورد تأکید کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سیمونا گالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو گفت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حملات کی‌یف به خاک روسیه را محکوم کرد».

حملات ایران حتی با نوعی سرخوشی در کانال‌های تبلیغاتی روسیه مورد استقبال قرار گرفت که ابتدا «پیروزی» تهران و «هراس» اسرائیل را پیش از اتخاذ لفاظی «حملات محدود» توصیف کردند. شبکه NTV روز دوشنبه گفت: «ایران به مرکز ثقل جهان اسلام تبدیل شده است».

بااین‌حال، نه مسکو و نه پکن هیچ علاقه‌ای به درگیری کنترل نشده ندارند.

کد خبر 845245 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و چین ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • راه‌حل واشنگتن برای عدم گسترش درگیری‌ها: پاسخ دیپلماتیک به ایران!
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا