Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@15:03:18 GMT

15 مسجد شهرستان ابرکوه میزبان معتکفان است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۰۵۱

15 مسجد شهرستان ابرکوه میزبان معتکفان است

حجت الاسلام سید کاظم فاطمی نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مسجد جامع ابرکوه ویژه آقایان ، مسجد امیرالمومنین (ع) محله طاووس ویژه خانم ها و همچنین چهار مسجد در شهر مهردشت و 9 مسجد در روستاها برای این منظور در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 714 نفر در این آئین معنوی شرکت کرده بودند، ادامه داد : ستاد اعتکاف ابرکوه برای معتکفان برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول خاطرنشان کردک آیین معنوی اعتکاف روزهای 29 اسفند تا دوم فروردین همزمان با 13 تا 15 رجب مصادف با ولادت حضرت علی (ع) برگزار می شود .
وی به چگونگی ثبت نام از علاقه مندان اعتکاف اشاره کرد و گفت: ثبت نام متقاضیان از 18 اسفند ماه جاری شروع شد و تا بیست و هشتم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
این مسئول تصریح کرد: کسانی که عقیقه دارند و همچنین خیران می توانند کمک های خود را برای پذیرایی از معتکفان به اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه تحویل دهند.
ابرکوه 87 باب مسجد دارد که قدیمی ترین آن مسجد جامع شهر است.
آیین معنوی اعتکاف سال گذشته با حضور افزون بر 20 هزار نفر در 174 باب مسجد در سراسر استان یزد برگزار شد.
اعتکاف ازجمله عبادت‌های مستحبی است که در آن فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد و ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است.
اعتکاف زمان مخصوصی ندارد ولی در روایات بهترین زمان برای اعتکاف ماه رمضان به‌ویژه دهه سوم آن بیان‌شده است.
در ایران گرایش به اعتکاف در ماه رجب گسترش‌یافته و اکنون در ایام البیض (13، 14 و 15) این ماه در اکثر شهرها و مساجد بزرگ این مراسم برگزار می‌شود.
یزد حدود 2 هزار و 500 باب مسجد شهری و روستایی و بین‌راهی دارد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
از مجموع جمعیت استان 53 هزار نفر در شهرستان ابرکوه زندگی می کنند و مرکز آن در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540 / 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 برنامه های متنوع فرهنگی تبلیغات اسلامی شهری و روستایی مسجد یزد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری مرحله نهایی مسابقات فوتبال مناطق امید کشور در اداره ورزش و جوانان شهرستان محموداباد برگزار شد.


در این جلسه که با حضور سرپرست اداره ورزش و جوانان، مسئولان باشگاه ایفاسرام (مدیر عامل، سرمربی و سرپرست) این باشگاه برگزار شد، در خصوص برگزاری هرچه بهتر این رویداد کشوری حاضرین به بحث و گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

اضافه می‌شود مرحله نهایی مسابقات مناطق رده امید کشور در گروه دوم به میزبانی باشگاه ایفاسرام محمودآباد (شهدای ملاکلا) ۹ اردیبهشت ماه در استادیوم ورزشی شهید بهشتی شهرستان محمودآباد برگزار می‌شود.

تیم ایفاسرام محمودآباد در گروه دوم با تیم‌های رویان مهر، میعاد فیروزکوه، دهداری مشهد واکباتان اردبیل همگروه است.

دیگر خبرها

  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود