Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@08:53:12 GMT

ایجاد امنیت روانی برای روستاییان کاری توسعه ای است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۱۰۳

ایجاد امنیت روانی برای روستاییان کاری توسعه ای است

حسین فیروزی فیروزی روز سه شنبه در نهمین همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان اظهار داشت: کارگزاران صندوق باید به شرح اهمیت بیمه و توضیح و تبلیغ این امر در میان روستاییان بپردازند و آمار کسانی که تحت پوشش قرار می گیرند افزایش یابد.
وی یادآور شد: 136 هزار خانوار در روستاهای استان باید تحت پوشش بیمه های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند اما اکنون 61 هزار خانوار تحت پوشش قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیروزی با بیان اینکه کارگزاران صندوق بیمه تکیه گاه مردم روستا شده اند افزود: با افزایش بیمه شدگان روستایی، میزان تولید هم افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: روستا هم به لحاظ کشاورزی و افتصادی و هم به لحاظ تولید فکر و اندیشه، همگرایی و سرمایه های اجتماعی محور اصلی تولید در کشور و کانون توسعه محسوب می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان یادآور شد: 28 درصد تولید ملی کشور در روستاها انجام می شود و ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است.
وی تاکید کرد: سهم روستاهای کردستان در تولید از میانگین کشوری هم بیشتر است و نشان می دهد افرادی زحمت کش و موثر در اقتصاد استان و کشور هستند که این مسئولیت ما مسئولین و شما کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را بیشتر می کند.
فیروزی اظهار داشت: زیرساخت های روستاها پس از انقلاب اسلامی رشد بالایی داشته است و بویژه در حوزه های جاده، آب آشامیدنی و برق شاهد تحولات مهمی بوده ایم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: 97 درصد جمعیت روستایی کردستان تحت پوشش گاز است و روستایی که بالای 10 خانوار باشد بدون برق نیست.
وی گفت: خواست روستاییان برای کسب معیشت بهتر و بهره مندی از امنیت روانی، از دلایل و انگیزه های آنان برای مهاجرت به شهرها باوجود بهره مندی از امکانات در روستا است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: دغدغه کسب درآمد در کهن سالی و یا بعد از فوت سرپرست خانوار و نبود این امنیت روانی موجب می شود فرد از روستا به شهر مهاجرت کند.
فیروزی افزود: عدالت اجتماعی برای تک تک افراد جامعه در شهر و روستا و حق برابر بهره مندی از موهب ها و امکانات کشور برای همه مورد تاکید است و در این راستا هم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در سال 83 راه اندازی شد.
مدیر دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان هم در این همایش گفت: حدود 61 هزار خانوار تحت پوشش این بیمه در استان هستند که 2 هزار خانوار هم اکنون مسمتری این صندوق را تحت عناوین ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوتی دریافت می کنند.
جبار احمدپور اظهار داشت: سطوح درآمدی مشخص شده است که روستاییان میزان مشخص شده در هر سطح را پرداخت و دولت هم دو برابر آن را به عنوان حق بیمه پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه 89 کارگزار نمی توانند حدود هزار و 500 روستای کردستان را تحت پوشش قرار دهند افزود: از طریق رسانه ها بویژه شبکه استانی در حال فرهنگ سازی و آگاه سازی روستاییان با این بیمه هستیم.
احمدپور یادآور شد: علاوه بر ساکنین روستاها، ساکنین شهرهای زیر 21 هزار نفر و ساکنین شهری که ارتباطی با روستا دارند هم می توانند از مزایای این بیمه بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه در گذشته بیشتر کارها به صورت دستی و فیزیکی انجام می شد اضافه کرد: امروز از آی تی بهره گرفته ایم و بسیاری از کارها از جمله ثبت نام، ارسال پرونده و پرداخت بیمه از طریق یک سامانه مشترک انجام می شود.
آموزش و توانمندسازی کارگزاران، هم فکری بررسی عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.
6108 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آی تی اقتصاد مقاومتی درآمد فرهنگ سازی فوت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۴۲۴ میلیارد تومان نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته کاری که گذشت صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد خروج نقدینگی ۴۲۴ میلیارد تومانی بودند در حالی که بازار سهام شاهد خروج ۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود.

او افزود: در این هفته کاری صندوق‌های با درآمد ثابت سه روز یعنی دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۸۹ میلیارد تومان، ۱۵۴ میلیارد تومان و ۵۹۲ میلیارد تومان شاهد ورود نقدینگی بودند. روز‌های شنبه و یکشنبه نیز به ترتیب هزار و ۷۸ میلیارد تومان و ۱۸۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی‌ها از این صندوق‌ها ثبت شد.

گفتنی است، طبق مصوبات سازمان بورس، صندوق‌های درآمد ثابت موظف هستند که حداقل ۷۵ درصد از دارایی خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان
  • خروج ۴۲۴ میلیارد تومان نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • ۳۷خودرو در اجرای طرح امنیت اجتماعی یاسوج به پارکینگ منتقل شدند
  •  مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند