Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:51:26 GMT

مشکلات بازار مرغ استان نشانه ضعف عملکردی مدیران است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۵۳۸

مشکلات بازار مرغ استان نشانه ضعف عملکردی مدیران است

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: اینکه هنوز استان ما برای تامین مرغ مصرفی شهروندان خود مشکل دارد نشانگر ضعف مدیران ماست که خوب عمل نکرده اند.

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: زمانی که تولید مرغ در استان به اندازه نیاز نیست مشکل ایجاد می شود که لازم است اعتبارات به سمت ارتقای شاخص های استان هدایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در بسیاری از شاخص ها از دیگر استانها عقب هستیم که گاه رتبه سی و یکم ما با فاصله زیاد از استان سی ام است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: باید بدانیم در کجا عقب هستیم و اگر در جایی خوب عمل نکرده ایم نباید دوباره به همان سمت و سو برویم و مسیر قبلی را بپیماییم.
شجاعی با بیان اینکه اعتبارات یک درصد دستگاه ها گاه رقم های کوچکی می شود که نمی توان با آن کاری انجام داد، افزود: قانون گذار چون دریافته بخش های فرهنگی، پژوهش و ورزش وضعیت خوبی ندارند، قانون اختصاص یک درصد از اعتبار دستگاه ها به این بخش ها را وضع کرده است.
وی اظهار کرد: اگر بیان می شود که این یک درصدها تجمیع و به دستگاه های متولی داده شود، برای ارتقای شاخص های استان در این بخش ها، جلوگیری از ریز شدن اعتبارات و نظام مند کردن سرجمع این اعتبارات است.

* مدیری که نظر ندهد، وجود ندارد
استاندار خراسان شمالی از رای ممتنع برخی مدیران و اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه انتقاد کرد و افزود: مدیر باید نظر دهد و وقتی کسی رای ممتنع می دهد یعنی نظری ندارد و در واقع وجود هم ندارد.
شاجاعی از اعضای شورای برنامه ریزی خواست تا با مطالعه کامل دستور کار جلسه و با اطلاعات کامل در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه شرکت کرده و نظر بدهند.

*هماهنگی با فرمانداران در تصمیمات شهرستانی
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تصمیمات شهرستانی دستگاه ها باید با مشورت فرمانداران باشد، افزود: فرماندار، به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان، بهتر از هر کسی مطالبات مردم منطقه را می داند و باید امضای او پای مصوبات شهرستانی باشد.
وی از هدایت بخشی از بودجه پژوهشی برای حل مشکلات روستاها خبر داد و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی روستاییان ما بالاتر از میانگین کشوری است و حدود نیمی از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند.
وی ادامه داد: بر همین اساس به دانشگاه های استان اعلام کرده ایم که در مورد مشاغل خرد روستایی، نهادسازی با مشارکت مردم و ایجاد اشتغال خوب در 7 شهرستان به جز مانه و سملقان مطالعه کنند که خروجی این پژوهش، به اجرا گذارده شود.
وی با اشاره به اعتباراتی مانند کمک های فنی اعتباری نیز گفت: قرار نیست با این اعتبارات طرح هایی به پایان برسد که قابل افتتاح و انتفاع نباشد و باید اعتبار را به جایی داد که گره ای از مشکلات استان گشوده شود.
وی افزود: دستگاه ها باید به پروژه هایی مجوز بدهند که برای پروژه های کوچک هم پیوست زیست محیطی تعریف کرده باشند تا بعدا جلو آنها گرفته نشود.

* رونمایی سند توسعه استان در سال 98
استاندار خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با توجه به بیانات رهبری در گام دوم انقلاب، از دامنه مشکلات کاسته شود و افرود: سند توسعه استان نیز در سال آینده رونمایی و این سند مسیر اجرایی استان را تعیین خواهد کرد.
شجاعی با بیان این که در ایام تعطیل، میزان تخلفات، زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش می یابد که دستگاه های مسئول باید از این مساله غفلت نکنند.

* ضرب الاجل یکماهه به سازمان صمت
استاندار خراسان شمالی با توصیه به رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر فعالیت به دور از حاشیه ها ، گفت: این سازمان باید تا اول اردیبهشت 98 برنامه های خود در بخش های صنعت، معدن و تجارت را به تفکیک به استانداری ارائه کند.
شجاعی افزود: این 3 حوزه؛ حوزه هایی است که باید در آن از همه ظرفیت دولتی و خصوصی استفاده شود تا بخش خصوصی بتواند به آن وارد شده و کار کند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی 44 درصد جمعیت روستایی دارد و رتبه این استان در بسیاری از شاخص های توسعه از میانگین های کشوری پایین تر است.
ب/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شوراي برنامه ريزي و توسعه توزيع اعتبارات خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار هویزه گفت: شرکت کاغذ پارس در سال ۱۴۰۰ با هدف تولید ظرف‌های سلولزی و یک بار مصرف کاغذی راه اندازی شد.
محسن هویزه افزود: به دلیل عدم نامناسب بودن دستگاه ها، همراهی شرکت‌ها و استقبال از محصولات این شرکت با مشکلات روبرو شد.
وی ادامه داد:در جهت بهتر شدن وضعیت تولید مدیران شرکت کاغذ پارس اقدام به وارد کردن دستگاه‌های جدید کردند که در گمرک در انتظار ترخیص است و نیز  درخواست تسهیلات کرده اند. 
فرماندار هویزه با اشاره به اخراج ۱۰۰ نفر از کارکنان شرکت کاغذ پارس اظهار کرد:مدیران این شرکت علت تعدیل نیرو را مشکلات فنی و اقتصادی بیان کرده اند. 
هویزه گفت: فردا سه شنبه (۴ اردیبهشت) با حضور مدیران هلدینگ، مدیر عامل شرکت کاغذ پارس و جمعی از مسئولان معاونت اقتصادی استانداری و  استانی در شهرستان َسوس بازگشت به کار کارگران اخراجی مورد  پیگیری قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • خراسان شمالی در پیشبرد طرح‌های مسکن رتبه هشتم را دارد
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس