Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@09:30:37 GMT

ثبات قیمت جهانی طلا

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۵۵۹

ثبات قیمت جهانی طلا

در حالی که به دلیل احتمال لحن منفعلانه فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره ارزش دلار تضعیف شده است، قیمت طلا امروز برای سومین جلسه متوالی افزایش داشت.

به گزارش صدای ایرن از  رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1304 دلار و 91 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با حدود 0.3 درصد افزایش به 1304 دلار و 70 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین قیمت فلز پالادیوم امروز با 0.1 درصد کاهش به 1582 دلار رسید. قیمت پالادیوم در جلسه قبل به رقم بی سابقه 1585 دلار و 59 سنت رسیده بود.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز در نزدیکی پایین ترین رقم 2 هفته اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود باقی ماند.

تجار در حال حاضر انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش ندهد و حتی ممکن است در سال 2020 کاهش نرخ بهره نیز اتفاق بیافتد. جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری شرکت کند.

روز دوشنبه و پس از آنکه رئیس پارلمان انگلیس اعلام کرد که وی ممکن است طرح ترزا می در مورد خروج از اتحادیه اروپا را مجددا به رای گیری نگذارد، مگر اینکه نخست وزیر رسما این درخواست را مطرح کند، بار دیگر ابهام و بلاتکلیفی در مورد پرونده برگزیت بیشتر شد.

روزنامه نیکی بیزنس دیلی گزارش داده که انتظار می رود دولت ژاپن در گزارش ماه مارس خود، نظرش در مورد وضعیت اقتصادی این کشور را همچنان «در حال ترمیم با سرعتی معتدل» حفظ کند.
دولت تانزانیا به تمام مناطق تولید کننده مواد معدنی در این کشور دستور داد تا پایان ماه ژوئن مراکز داد و ستد تحت نظارت دولت تاسیس نمایند. این اقدام با هدف مقابله با صادرات غیرقانونی طلا و سایر فلزات گرانبها صورت می گیرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت طلا جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش قیمت طلا در راه است ؟

به گزارش پارس نیوز به نقل از تیتر کوتاه ، قیمت طلا به عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولا به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و همچنین نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. با توجه به مواجهه با مخاطرات مالی و نوسانات اقتصادی، طلا به عنوان یک ابزار حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود.

دیروز (ششم فروردین ماه) قیمت انس جهانی طلا ۷ دلار افزایش داشت و به ۲۱۷۱ دلار رسید اما در بازارهای داخلی قیمت طلا کاهشی بود؛ هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۹ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۲۵۶ هزار تومان رسید اما قیمت تغییر خاصی نداشت و سکه همچنان در کانال ۳۹ میلیونی قرار دارد. پیش‌بینی قیمت طلا ۷ فروردین ماه

ر حالی که با شروع بازارهای جهانی قیمت انس افزایش داشت اما قیمت طلا در بازار داخلی کاهش یافت که دلیل آن کاهش نرخ دلار بود. با توجه به قرار گرفتن در ایام نوروز و کاهش تقاضا به نظر می رسد در روزهای آینده اگر قیمت دلار کاهش داشته باشد باید منتظر کاهش قیمت طلا نیز بود. 

دیگر خبرها

  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • ثبات قیمت انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟