Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:33:33 GMT

چهارشنبه سوری را چهارشنبه سوزی نکنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۵۸۰

چهارشنبه سوری را چهارشنبه سوزی نکنیم

کرمانشاه - ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه سوری از والدین، کودکان، نوجوانان و جوانان خواست با رعایت نکات ایمنی چهاشنبه سوری را چهارشنبه سوزی تبدیل نکنند.

دکتر ابراهیم شکیبا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید بر اینکه مواد سوختی و ترقه را در مقادیر کم یا زیاد هرگز در منزل نگه داری نکنیم، افزود: همیشه استفاده نادرست و بی رویه از وسایل آتش بازی و روشن کردن آتش های بزرگ حوادث ناگواری را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابا توصیه بر اینکه از آتش زدن لاستیک، کارتن خالی و ... چه در واحدهای مسکونی، چه معابر و کوچه و خیابان خودداری نماییم، گفت: کبریت و مواد آتش را باید از دسترس کودکان دور نگه داریم و به فرزندان خود در مورد خطرات بازی با آتش و مواد محترقه و منفجره آگاهی لازم را بدهیم.
وی همچنین توصیه کرد از پارک اتومبیل در کوچه و معابر و جاهایی که امکان آتش بازی در آنجا وجود دارد خودداری کنیم چرا که آتش بازی در نزدیکی وسایل نقیله که حامل بنزین و مواد سوختنی هستند بسیار خطرناک می باشد.
رئیس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه به والدین توصیه کرد در شادی فرزندان دلبندمان مشارکت کنیم و در هنگام مراسم چهارشنبه سوری در کنار آنها باشیم و به بازی آنها نظارت کافی داشته باشیم.
دکتر شکیبا همچنین به صاحبان فروشگاه های مواد شیمیایی و رنگ فروشی ها نیز توصیه کرد از فروش هرگونه مواد آتش زا و شیمیایی به کودکان و نوجوانان خودداری نمایند.
او درادامه تاکید کرد که درب محل هایی مانند انباری، زیرزمین، بالکن و ... که ممکن است کودکان و نوجوانان ترقه و مواد محترقه و منفجره را آنجا نگه داری کنند قفل و به صورت روزانه بازرسی نماییم.
وی همچنین گفت: در صورت روشن کردن آتش توصیه می شود آتش با حجم کم و از موادی باشد که دارای شعله زیاد نباشد ( مانند کارتن، لاستیک و...) و از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند بنزین، نفت، الکل، کاربیت و ... بر روی آتش و همچنین قرار دادن ظروفی مانند کپسول، اسپری، حشره کش ها و ... در کنار یا روی آتش جدا خودداری نماییم.
او با توصیه بر اینکه باید از پرتاب فشفشه و ... بر روی شاخه درختان، پشت بام، بالکن و ... خودداری کنیم، افزود: وجود یک کپسول آتش نشانی پودری در هنگام آتش بازی ضروری است.
وی همچنین یادآوری کرد که قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش مطمئن شده و خاکستر آن را پس از سرد شدن جمع آوری نماییم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: هیچ گونه مواد آتش زا نباید در ظروف شیشه ای و فلزی قرار داد، زیرا در صورت انفجار ذرات آن به اطراف پرتاب و باعث صدمه شدید به افراد می شود.
دکتر شکیبا افزود: از نگهداری وسایل آتش بازی حتی در مقادیر بسیار کم در جیب لباس و یا کیف جدا' خودداری کنیم.
او توصیه کرد گروه های در معرض خطر همچون بیماران قلبی، سالمندان و مادران باردار در این شب به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.
وی اعلام کرد: در صورت بروز هرگونه آتش یا حادثه، ضمن حفظ خونسردی سریعا با شماره های 125 (آتش نشانی) و 115 (پایگاه اورژانس) تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهیم.
3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چهارشنبه سوري رفتارهاي خطرناك علوم پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علی سرگزی گفت: تعداد هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری صادق سوری هنرمند عکاس سیستان وبلوچستان به رتبه برتر عکاسی با موبایل دست یافت.
وی افزود: جشنواره ملی عکس و پوستر دانش سنتی محیط زیست همزمان با همایش ملی با حمایت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و در قالب طرح پرچمداری این معاونت توسط اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال بختیاری در تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در این رویداد ملی، صادق سوری با دو عکس و نازی ابراهیمی کتمجانی با یک عکس از استان ما در نمایشگاه حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • حیرت نیمار از عجیب ترین موقعیت سوزی سال (+عکس)
  • حیرت نیمار از عجیب‌ترین موقعیت‌سوزی سال!
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • ساعت بازی لیورپول و اورتون امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • خودداری کرسپو از اظهارنظر درباره النصر و الهلال
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم