Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:40:49 GMT

آغاز اسکان مسافران فرهنگی کشور در مدارس گیلان

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۷۹۹

آغاز اسکان مسافران فرهنگی کشور در مدارس گیلان

رشت - ایرنا- رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش گیلان گفت: اسکان مسافران فرهنگی کشور از امروز (سه شنبه) در واحدهای آموزشی استان آغاز شده است.

محمد یزدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسکان حضوری مسافران فرهنگی و آنهایی که از سوم تا بیست و چهارم ماه جاری به صورت اینترنتی برای اسکان در واحدهای آموزشی استان گیلان ثبت نام کرده بودند، از امروز (سه شنبه) آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: دو هزار و 524 خانواده فرهنگی به تعداد 11 هزار و 301 نفر برای اسکان در واحدهای آموزشی و بهره مندی از مراکز رفاهی و خانه های معلم آموزش و پرورش استان گیلان ثبت نام کرده بودند.
11 مرکز رفاهی و خانه معلم، 148 مورد اتاق و سوئیت ، 340 واحد آموزشی با بیش از دو هزار و 700 کلاس از سوی آموزش و پرورش گیلان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.
معرفی پایگاه ها و مراکز رفاهی استان به استان های کشور، صدور شیوه نامه اسکان به تمامی مناطق، تهیه و تکثیر نقشه، تراکت و نصب بنر در مبادی ورودی شهرهای استان، تشکیل تیم های نظارتی و بازرسی به منظور بازدید از پایگاههای مجری طرح ستاد اسکان و بیمه حوادث مسافران فرهنگی بخشی از اقدامات انجام شده توسط آموزش و پرورش استان گیلان در استقبال از مهمانان نوروز 98 است.
پذیرش مسافران فرهنگی در مدارس استان گیلان تا 12 فروردین ادامه دارد، نوروز سال 1397 ، 36 هزار و 312 خانوار به تعداد 130 هزار و 724 نفر از خدمات مراکز تحت پوشش ستاد اسکان آموزش و پرورش استان گیلان بهره مند شدند.
7286 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش اسكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ هزار مسافر نوروزی در مدارس گناوه اسکان پیدا کردند


محمدتقی صفری در بازدید از محل اسکان گناوه اظهار داشت: گناوه با توجه به جاذبه‌های گردشگری و تجاری که دارد، میزبان تعداد زیادی از گردشگران است و باید خدمات قابل قبولی ارائه کنیم.

وی افزود: ستاد اسکان به صورت شبانه روزی پای کار است و برای رضایت مندی گردشگران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

صفری تصریح کرد: با بررسی آمار اسکان مسافران نوروزی، تا پایان روز یکشنبه پنجم فروردین ۱۴۰۳ بیش از ۵۷ هزار مسافر نوروزی در قالب ۹ هزار خانوار در مدارس شهرستان گناوه اسکان شبانه روزی داشته‌اند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه نیز با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی ورود مسافران نوروزی به شهرستان گناوه گفت: ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان با تمهیدات لازم و برنامه ریزی‌های انجام شده از طریق ۲ پایگاه شماره ۱ و ۲ به صورت شبانه روزی تمامی کلاس‌ها و فضا‌های مدارس که قابلیت برپایی چادر را دارند در اختیار مهمانان نوروزی قرار می‌دهد.

ضرغام مردانی با اشاره به اسکان اضطراری مسافران در شرایط بحرانی، افزود: با توجه به برودت هوا و بارندگی‌های روز‌های اخیر و حجم بالای مسافران و پیشگیری از بروز تلفات احتمالی ناشی از سرما و. ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان با همکاری فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، بسیج، اداره گردشگری و سایر ادارات این شهرستان اقدام به فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری مسافران نوروزی در سالن‌های ورزشی مدارس، سالن‌های امتحانات، نمازخانه‌های مدارس و همچنین برخی از مساجد و حسینیه‌ها در سطح شهرستان کرد.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه نوروز هر سال آموزش و پرورش شهرستان با تمام امکانات و ظرفیت‌های خود وارد میدان می‌شود تا بخشی از بار اسکان مسافران نوروزی به ویژه مسافران فرهنگی را عهده دار شود، ولی به دلیل استقبال بالای گردشگران و مسافران نوروزی بویژه فرهنگیان سراسر کشور از این شهرستان، قطعاً امکانات موجود در آموزش و پرورش گناوه جوابگوی این حجم از مسافران نخواهد بود.

صفری گفت: آموزش و پرورش شهرستان گناوه با استقرار ۲ پایگاه اسکان نوروزی در سطح شهرستان، ۱۵۶ واحد آموزشی و ۵۰۰ کلاس درس را برای پذیرایی از مهمانان نوروز ۱۴۰۳ مهیا کرده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مهمترین شهرستان‌های گردشگرپذیر در کشور و استان بوشهر است که سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور به خصوص در تعطیلات نوروزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان داده شدند
  • اقامت ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • اسکان ۱۰۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان
  • اسکان مسافران نوروزی در مدارس کردستان از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • ۵۷ هزار مسافر نوروزی در مدارس گناوه اسکان پیدا کردند
  • اسکان هشت هزار و ۷۰۰ مسافر نوروزی در سبزوار
  • اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه