Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:38:06 GMT

عراق: نشست سه جانبه دمشق موفقیت آمیز بود

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۸۳۵

عراق: نشست سه جانبه دمشق موفقیت آمیز بود

بغداد – ایرنا – سخنگوی فرماندهی مشترک نظامی در عراق تاکید کرد که نشست سه جانبه روسای ستادهای کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه در دمشق، مثبت و بسیار موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ «یحیی رسول» امروز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» عراق گفته است که نشست سه جانبه روسای ستادهای کل نیروهای مسلح سه کشور جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه در دمشق مثبت و بسیار موفقیت آمیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد که در این نشست سه کشور بر سر هماهنگی کار مشترک برای حفاظت از مرزهای عراق و سوریه و ادامه همکاری ها در زمینه تبادل اطلاعات امنیتی بین همدیگر به توافق رسیدند.
وی تاکید کرده است که براساس تصمیمات این نشست، همکاری بین ارتش های عراق و سوریه برای جلوگیری از عبور و نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش و دنبال کردن تحرکات این گروه تروریستی بیشتر می شود.
سرتیپ رسول اضافه کرده است که در این نشست همچنین پیرامون تبادل اطلاعات امنیتی بین چهار کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه، سوریه و عراق به منظور هماهنگی این چهار کشور در مبارزه با تروریسم توافق صورت گرفت.
اواخر سپتامبر 2015 جمهوری اسلامی ایران، سوریه، عراق و روسیه توافق کردند که یک مرکز چهارجانبه در بغداد ایجاد کنند که هدف آن، هماهنگی و تبادل اطلاعات در راستای جنگ علیه تروریسم باشد.
در این مرکز نمایندگان ستاد مشترک ارتش چهار کشور حضور دارند و هدف از ایجاد آن گردآوری، بررسی و تحلیل اطلاعات پیرامون وضعیت منطقه خاورمیانه و توزیع این اطلاعات بین آنان بود تا در خصوص عملیات نظامی برای مبارزه با داعش با هم، هماهنگ باشند.
نشست روسای ستادهای کل نیروهای مسلح سه کشور جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه دیروز دوشنبه در دمشق به منظور هماهنگی بین سه کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه برگزار شد.
سردار سرلشگر پاسدار «محمد باقری» و سپهبد «عثمان الغانمی» روسای ستادهای کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق روز یکشنبه گذشته (26 اسفندماه) برای شرکت در اجلاس سه جانبه مبارزه با تروریست به دمشق سفر کردند.
این اجلاس دیروز دوشنبه با حضور سپهبد «عبدالله ایوب» وزیر دفاع سوریه در دمشق برگزار شد.
ارتقای همکاری‌ های دفاعی و نظامی، مشورت و همفکری درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد هماهنگی و هم افزایی سه کشور همسایه در تداوم مقابله با گروهک‌ های تروریستی و همچنین بررسی و دستیابی به آخرین راهکار‌های ایجاد ثبات و تأمین امنیت منطقه از جمله اهداف این نشست اعلام شده است.
خاورم *4*353*380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست سه گانه دمشق يحيي رسول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر بعد از ظهر امروز ( پنج شنبه) در تماس تلفنی نخست‌وزیر سوریه، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • مخبر: اگر اسرائیل مرتکب خطای دیگری شود، بشدت پاسخ می‌دهیم
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق