Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@05:23:17 GMT

کلاهبرداری در پوشش مسابقه رادیویی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۸۶۹

کلاهبرداری در پوشش مسابقه رادیویی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو کلاهبردارحرفه‌ای که به بهانه پرداخت "جایزه خوش حسابی" اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در جنوب تهران کرده بودند، خبرداد.

 حدود دو هفته پیش چندین فقره شکایت مشابه با موضوع کلاهبرداری از طریق دستگاه خودپرداز موسوم به ATM از دادسرای ناحیه ۳۱ جرایم اینترنتی، برای رسیدگی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحقیقات پلیسی مشخص شد افرادی ناشناس تحت پوشش یک برنامه رادیویی با شهروندان تماس گرفته و ادعا کرده‌اند که شهروندان به خاطر خوش حسابی واجد شرایط دریافت جایزه هستند و به این بهانه آنان را پای دستگاه خودپرداز کشانده و نهایتاً با انجام مانورهای متقلبانه حساب بانکی آنان را خالی کرده‌اند.

تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره ۱۴ پلیس آگاهی پایتخت در این خصوص آغاز و مشخص شد کلاهبرداران با افتتاح چند حساب بانکی با مدارک شناسایی افراد غیر، اقدام به پولشویی و جابجایی پول‌های حاصل از کلاهبرداری کرده‌اند. همچنین در ادامه تحقیقات محل‌های تردد تعدادی از متهمان شناسایی شده تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت که سرانجام یکی از متهمان به نام مراد. م ۳۲ ساله در محله خانی آباد نو واقع در جنوب تهران، شناسایی شد. با شناسایی متهم، کارآگاهان اداره چهاردهم ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل اختفای "مراد" اعزام و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و برای تحقیقات به اداره ۱۴ پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

متهم در تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری به شیوه مذکور اعتراف کرد و گفت که در این کار تنها نیست و فردی به نام "داوود" ۴۸ ساله همدست اوست. در ادامه طی هماهنگی‌های انجام شده از سوی کارآگاهان، متهم دوم نیز در محله نازی آباد واقع در جنوب تهران به هنگام ورود به مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد که در بازرسی از خودروی وی ده‌ها قطعه کارت عابر بانک به نام افراد مختلف، چک‌های سفید امضاء شده از بانک‌های مختلف و مقادیری ارز کشف و ضبط شد.

داوود پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری اعتراف کرد و گفت: با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه، حساب‌های جعلی و مجعول در بانک‌های مختلف افتتاح می‌کردیم. پس از آن در تماس با شهروندان عنوان می‌کردیم که از یک برنامه رادیویی تماس می‌گیریم و با عنوان این که به خاطر خوش حسابی برنده جایزه ما شده‌اند آنها را به پای خودپرداز کشانده و با اغفال آنها حسابشان را خالی و وجوه مسروقه را به حساب‌های جعلی خود منتقل می‌کردیم.

سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به این میزان از کلاهبرداری‌های صورت گرفته در تهران و سایر شهرستان و بر اساس تحقیقات به عمل آمده و اعترافات صریح متهمان پرونده، کلاهبرداری‌های انجام شده بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد می‌شود که در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی سایر شکات پرونده ادامه دارد و متهمان نیز طی هماهنگی با دستگاه قضائی روانه زندان شدند.

وی با هشدار به شهروندان گفت: برای واریز پول به حساب‌های بانکی هیچ نیازی به مراجعه افراد به پای دستگاه خودپرداز نیست و هرگونه درخواست برای مراجعه صاحبان حساب‌ها به پای دستگاه‌های خودپرداز برای واریز شدن پول به حساب افراد قطعاً شیوه و شگرد افراد کلاهبردار برای انجام کلاهبرداری است.  / ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران

سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: ابتدای اسفندماه سال گذشته در پی وقوع قتل ۳ مرد حدودا بین ۲۰ تا ۲۵ سال سن در جنوب شهر تهران و وصول این خبر به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ۳ مرد جوان که آثار صدمات جسمانی و ضرب و جرح ناشی از درگیری داشتند به بیمارستان منتقل شدند که علی رغم انجام اقدامات درمانی توسط پزشکان جان خود را از دست دادند که کارآگاهان این اداره در گام نخست با تن پیمایی از مقتولان آثار جراحات عمیق و ضربه با جسم سخت به سر، کتف و پهلو مشاهده کردند.

این مقام ارشد انتظامی به مراجعه کارآگاهان به محل حادثه اشاره کرد و اظهار کرد: تحقیقات میدانی کارآگاهان حاکی از آن بود، ۲ تن از مقتولان در کنار خیابان در یکی از محله‌های جنوب شهر تهران مشغول دستفروشی بودند که ناگهان یک خودروی نیسان با ۳ سرنشین با استفاده از چوب و قمه به سمت آن ۲ مرد حمله ور شده اند و بر اثر این درگیری ۲ جوان دستفروش به به همراه یکی از شرنشینان خودور به قتل می‌رسند.

سردار ولی پور گودرزی بیان داشت: کارآگاهان در ادامه با توجه به حساسیت موضوع بدون اتلاف وقت سریعا با استفاده از روش‌های میدانی و اطلاعاتی هویت و مخفیگاه یکی از سرنشینان خودرو را شناسایی و موفق شدند در یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی تهران انتقال دهند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه عامل اصلی درگیری بلافاصله پس از وقوع قتل از تهران خارج و غرب کشور مراجعه کرده بود، ادامه داد: با رصد‌های اطلاعاتی مخفیگاه جدید متهم در غرب کشور شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به شهر تهران انتقال یافت.

این مقام ارشد پلیسی گفت: عامل اصلی درگیری ضمن اعتراف به وقوع قتل با همکاری همدستانش علت قتل را درگیری و نزاع سابق در خصوص یکسری مبالغ که ازسود فروش اجناس به دستشان می‌رسید، اعلام کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، طی تکمیل پرونده به زندان منتقل شدند.  

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند
  • کشف کلاهبرداری میلیاردی به شیوه خرید ارز دیجیتال در کازرون
  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • اولین قتل ۱۴۰۳ در تهران