Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@23:31:32 GMT

انتشار کتاب «گونه‌شناسی قصه‌های قرآنی» در مسکو

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۹۰۸۳

انتشار کتاب «گونه‌شناسی قصه‌های قرآنی» در مسکو

به گزارش ایکنا از روسیه؛ کتاب «گونه‌شناسی قصه‌های قرآن» اثری واقع‌نما، نمادین و اسطوره‌ای است که به قلم ابوالقاسم حسینی‌ژرفا با حمایت بنیاد ابن‌سینا و همکاری مرکز اسلام‌شناسی موزه انسان‌شناسی و قوم‌شناسی پتر کبیر آکادمی علوم روسیه و توسط انتشارات صدرا ترجمه و منتشر شد.

این اثر به بررسی انواع قصه‌های قرآن از بازتاب واقعیت می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله پژوهش، ضرورت و هدف آن، پیشینه تحقیقاتی اثر و روش پژوهش شده، تعابیر و مفاهیم اصلی اثر را تشکیل می‌دهند.

در ادامه این کتاب، زبان قرآن و رویکردهای اندیشمندان نسبت به آن مورد بررسی قرار گرفته است و ساختار هندسی قصه‌های قرآن، توزیع عناصر قصه‌ها و سبک‌شناسی آن بخش‌های دیگری است که نویسنده به آن می‌پردازد.

این کتاب با ویراستاری علمی یفیم رضوان، تصحیح تاتیانا کریچکو و ترجمه بوریس نوریک چاپ و منتشر شده است. کتاب گونه‌شناسی قصه‌های قرآنی از کتاب‌های قرآنی بوده و تاکنون بیش از 30 اثر در این سری چاپ و منتشر شده است.

گفتنی است چاپ و انتشار آثار قرآنی از جمله پروژه‌های محوری بنیاد ابن‌سینا محسوب می‌شود که از آن جمله می‌توان به آثاری نظیر «حول القرآن» اثر آیت‌الله تسخیری، «علوم قرآنی» نوشته محمدهادی معرفت، «قرآن در اسلام» اثر علامه طباطبایی، «قرآن شناخت» به قلم بهاءالدین خرمشاهی، «قرآن و پیامبر در اشعار کلاسیک روسیه» اثر ناظم الدیراوی اشاره کرد. بنیاد ابن‌سینا در آینده نیز آثاری با موضوع قرآن چاپ و منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا قرآن بین الملل کتاب گونه شناسی مسکو ابن سینا مطالعات مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر در این استان حافظ قرآن و از پنج جزء تا کل قرآن کریم را حفظ هستند.

  حجت الاسلام مهدی رمضانی افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.   وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.   رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.      

 

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • قرآن همه چیز ماست
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد