Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:28:02 GMT

تولید کالا رمز موفقیت در عرصه اقتصاد جهانی است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۹۱۴۸

تولید کالا رمز موفقیت در عرصه اقتصاد جهانی است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدصالح سیدزاده، ظهر سه شنبه در آئین تکریم و معارفه سرپرست و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در تمامی عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد اما در زمینه اقتصادی باید تلاش بسیار شود که رمز آن تولید کالای باکیفیت است.

سیدزاده افزود: تلاش برای کالای داخلی وظیفه تمام اقشار است و همچنین باید خرید کالای ایرانی ترویج داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به تحریم‌هایی که توسط دشمنان بر ایران تحمیل شده تنها راه تلاش را داریم تا مشکلات برطرف شود.

تشکیل صف گوشت ناشی از ضعف نظارتی و مدیرتی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ضعف نظارتی و مدیریتی در تنظیم بازار علت اصلی تشکیل صف‌های طولانی است.

علی قربانی اظهار کرد: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در شأن کشور و مردم ایران نبود که برای تهیه گوشت قرمز و مرغ در صف‌های طولانی بایستند.

قربانی افزود: باوجود اینکه امسال ۴۰ هزار تن گوشت وارد بازار شده اما شاهد مشکلات عدیده‌ای در این رابطه بودیم.

وی در ادامه به صادرات ایران اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۶۰ درصد صادرات ایران تنها به پنج کشور دنیا انجام می‌شود که نشان از این دارد که اگر این مراودات تجاری قطع شود با مشکل روبرو می‌شویم.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران از لحاظ تولید کالا باید به جایگاهی برسد که برای صادرات کالا به کشورهای دنیا نگرانی نداشته باشد.

قربانی ساختار نامناسب اقتصادی را یکی از علت‌های تحت تأثیر قرار گرفتن وضعیت امروز کشور دانست و افزود: مدیریت ضعیف اقتصادی باعث شد تا کشور با هر گونه تحریم و نوسانات نرخ ارز با مشکل روبرو شود.

وی همچنین به تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: این طرح تاکنون دو نوبت در مجلس شورای اسلامی مطرح شده که مخالفت نمایندگان این طرح را به نتیجه نرساند.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت به منظور حل مشکلات بازار، خواستار جدا شدن بخش بازرگانی از بخش صنعت و معدن است اما نمایندگان مخالف این رویکرد هستند.

ضرورت تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی و پایین دستی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: ضرورت دارد برای توسعه اقتصادی این استان صنایع تبدیلی و تکمیلی و پایین دستی تقویت شود.

مجید پور عیسی با بیان اینکه نرخ اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی بالاست، اظهار کرد: افزایش تولیدات کشاورزی علاوه بر بالا رفتن سطح درآمد کشاورزان در توسعه استان نیز حائز اهیمت است.

پور عیسی افزود: برای تقویت صنایع تبدیلی و پایین دستی باید سرمایه‌گذار جذب کرد تا شاهد رشد تولید در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین از زحمات پژمان قربانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تقدیر و رضا فیروزه به عنوان رئیس این سازمان معرفی شد.

کد خبر 4572247 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: علی قربانی مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد

آقای حمید رواسی کاشانی، فعال اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد کلان خبرگزاری صدا و سیما، گفت: قبل از هر چیزی باید به این درک برسیم که جهش تولید به چه معناست و آیا رونق هر تولیدی منجر به جهش تولید و در نهایت، رشد اقتصادی می شود؟ به نظر بنده اینطور نیست و معتقدم باید بر اساس نیاز بازارهای بین المللی و نیاز جامعه جهانی به صنایع و تولیدات بها داده شود و تولید آن ها گسترش یابد.

این کارآفرین با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، دولت‌ها تنها با چند صنعت به روش سنتی قصد داشتند که اقتصاد را رشد دهند، گفت: نفت و گاز و تولیدات مانند قالی و مشتقات آن، به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد کشور را رشد دهد. رشدی که اقتصاد ایران به آن نیاز دارد باید در شاخه‌های مختلفی از فعالیت اقتصادی باشد. در دنیا گردش مالی صنعت فرش ۲ میلیارد دلار است، اما اگر بتوانیم وارد صنعت نیمه هادی‌ها شویم این صنعت در دنیا گردش مالی ۸ تریلیون دلاری را تجربه کرده است.  

آقای وارسی کاشانی ادامه داد: نیمه هادی ها یا همان ریز تراشه هایی که به عنوان سخت افزارها استفاده می شوند، به علت اهمیت بالایشان به موضوع جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین تبدیل شده است. اما در ایران هنوز به این موضوع توجهی نشده است. مسئولان دولتی باید علاوه بر حمایت تولید سیمان، فولاد و نفت و گاز به سمت حمایت از این نوع صنایع نیز بروند. ساخت کارگاه های کوچک برای این تولید کنندگان منجر می شود تا هر کدام از این ها برای کشور درآمد زایی کرده و خود نیز شاغل شوند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این کارآفرین با اشاره به یک تجربه موفق مشارکت مردمی در ایران گفت: ۸ سال دفاع مقدس را می‌توان به عنوان یک بسیج همگانی در نظر گرفت که سراسر کشور درگیر آن شدند. هر کس با حرفه خود و هر فرد با توانایی خود وارد میدان شد. مردم خود دسته بندی و خود وارد عملیات و میدان شدند. ما اگر بتوانیم تجربه این ۸ سال را برای اقتصاد هم اجرا کنیم، قطعا توانمندی‌های زیادی رونمایی می‌شود. چرا که در کشور استعداد بخش خصوصی از توانایی‌های گروه‌های دولتی بسیار بیشتر است.

او ادامه داد: کشورهایی مانند چین که دارای منابعی مانند نفت و گاز نیستند برای پیشرفت کشور به استعدادهای مردمی رجوع کرده اند تا بتوانند با بهره گیری از آن جمعیت، با کسب و کارهای خرد تا کلان اقتصاد را به پیش ببرند. 

آقای وارسی کاشانی با انتقاد به تداوم خام فروشی ها در کشور، گفت: به جای اینکه سیمان یا فولاد یا هر ماده صنعتی را برای صادرات تولید کنیم، باید با آن ها کارخنجات تولیدی ساخت و خط تولید اقلامی که در اقتصاد جهانی بازارهای خوبی دارند را گسترش دهیم. قطعا در این مورد سوددهی بیشتر و بازدهی اقتصادی بالاتری وجود خواهد داشت. نباید نقدینگی ها در بانک های کشور منجمد شوند و یکی از ابزارهای لازم برای حرکت نقدینگی به سمت تولید، جذابیت این بخش و حمایت های به موقع دولت هاست.

او ادامه داد:  باید نقدینگی به تولیدات خرد و کلان در حوزه های مختلف اقتصادی پرداخت شود. همچنین برخی از واردات در دولت ها جلوی تولیدات و افزایش کیفیت تولیدات داخلی را گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


###

دیگر خبرها

  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • حامی اقتصاد اسلامی
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • شاهد یک رویداد بین‌المللی قابل‌توجهی خواهیم بود