Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@17:23:57 GMT

55 بقعه متبرکه البرز میزبان طرح آرامش بهاری

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۹۱۷۶

55 بقعه متبرکه البرز میزبان طرح آرامش بهاری

حجت الاسلام و المسلمین حسین قبادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز به اهداف اجرای طرح ملی آرامش بهاری اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ وقف، تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، ترویج معارف معصومین(ع)، تعمیق باورهای دینی با شیوه‌های نوین، پاسخ به شبهات و مسائل شرعی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با تهاجم فرهنگی، توزیع محصولات فرهنگی فاخر، ایجاد امنیت و آرامش برای مسافران و ارائه خدمات شایسته به مردم از جمله اهداف اجرای طرح ملی آرامش بهاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، بهره‌برداری از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور ترویج و فرهنگ توسعه معارف قرآنی و همچنین توسعه گردشگری مذهبی و ارائه خدمات به آحاد مختلف مردم را از دیگر این اهداف برشمرد.
قبادی با اشاره به اجرای این طرح در 55 بقعه متبرکه استان البرز، گفت: به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این طرح، ستاد خبری و اطلاع‌رسانی با حضور رابطین بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری تشکیل شد.
دبیر اجرای طرح آرامش بهاری در استان البرز ادامه داد: بیشترین سفر و مسافرت در کشور در ایام نوروز انجام می‌شود به همین دلیل طرح فرهنگی آرامش بهاری در اولویت کاری مجموعه اوقاف استان قرار گرفته است.
این مسئول بیان کرد: این طرح از 28 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 14 فروردین 98 ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: این طرح در 15 بقعه متبرکه شهرستان کرج، 17 بقعه متبرکه شهرستان ساوجبلاغ، پنج بقعه متبرکه نظرآباد، سه بقعه متبرکه اشتهارد و 15 بقعه متبرکه طالقان برگزار می‌شود.
قبادی گفت: از 55 بقعه متبرکه در سطح استان، آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) به عنوان بقعه ویژه مجری طرح انتخاب شده است.
معاون فرهنگی اوقاف البرز ادامه داد: این آستان مقدس به دلیل قرارگرفتن در حاشیه اتوبان کرج- قزوین و در مسیر راه‌های مواصلاتی 13 استان کشور، اهمیت بسیاری برای پذیرایی از مسافران و زایران نوروزی دارد.
وی گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در این امامزاده به صورت موقت و با برپایی چادر اقامت موقت داشته باشند.
دبیر اجرای طرح آرامش بهاری در استان البرز افزود: برای اجرای این طرح، خیمه های معرفت در بقعه های مجری دایر می‌شود که در این خیمه ها 15 مبلغ اعزامی از قم و 20 مبلغ بومی مستقر هستند.
وی تصریح کرد: در خیمه های معرفت، غرفه های کودک، نوجوان، رسانه، وقف، مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی برپا می‌شود.
قبادی گفت: برای بقاع متبرکه مجری طرح، 21 عنوان محصول فرهنگی، به تعداد 3345 جلد، از جمله کتاب کودک، کتاب نوجوان، کتاب احکام و سی دی های فرهنگی در نظر گرفته شده است.
وی به برنامه های مد نظر، در این طرح اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن ولادت حضرت علی(ع) و غبارروبی بقاع متبرکه، ویژه برنامه وفات حضرت زینب(س) در روز دوم فروردین، شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و جشن مبعث حضرت رسول(ص) در روز 14 فروردین از جمله این برنامه‌ها است.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: همچنین برنامه تحویل سال در بقاع مجری طرح آرامش بهاری از ساعت 23 چهارشنبه 29 اسفندماه جاری آغاز می‌شود.
وی گفت: این برنامه در بقاع متبرکه نظیر امامزادگان طاهر(ع)، محمد (ع) و سکینه خاتون (س) حصارک، حسن (ع) کرج، حیدر (ع) کلاک، هادی (ع) ینگه امام، محمد (ع) دنگیزک نظرآباد، ام اکبری (س) و ام صغری (س) اشتهارد، عبدالقهار (ع) ساوجبلاغ و امامزاده اظهرالدین(ع ) روستای ایقربلاغ ساوجبلاغ برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: برنامه‌های تحویل سال، شامل ختم سوره مبارکه یاسین، قرائت زیارت امین الله، دعای توسل و سخنرانی است.
قبادی بیان کرد: ستاد آرامش بهاری استان در سراسر این ایام فعال بوده است و مسافران و زایران نوروزی می توانند از طریق شماره سامانه پیامک کوتاه 10000114120 و تلفن گویای 02164872600 (قرارگاه مرکزی طرح آرامش بهاری) پیشنهادات و انتقادات خود را اطلاع‌رسانی کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگی قبادی اوقاف امامزاده طرح آرامش بهاری معارف قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق البرز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: طبق توافق با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پارک‌ها و محلات مختلف استان البرز در مناسبت‌های پیش رو اجرا خواهد شد.

به گفته نامداری، جامعه هدف ما در این راستا، بانوان، جوانان و کودکان هستند که جهاد تبیین، فرهنگ سازی، امیدآفرینی و توجه به جایگاه والای خانواده در سطح جامعه از مهم‌ترین سیاست‌های این اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت اهمیت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در کشور و ایجاد نشاط میان اقشار مختلف جامعه به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

وی اولویت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی البرز را در دهه‌های کرامت و ولایت در مناطق حسن آباد، شاهین ویلا، حصارک بالا، سهرابیه، کلاک و آق تپه مهرشهر عنوان کرد.

کد خبر 6086147

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • بارش باران بهاری و لطافت آب و هوای استان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز