Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:48:38 GMT

سفیر هند: رابطه ایران و هند فراتر از نوروز است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۹۲۵۰

سفیر هند: رابطه ایران و هند فراتر از نوروز است

تهران - ایرنا - سفیر هند در ایران ضمن استقبال از حوزه های مشترک بین ایران و هند، به ویژه در بخش فرهنگی، از نوروز به عنوان حوزه ای برای نزدیکتر کردن بیشتر دهلی نو و تهران یاد کرد و گفت: اشتراکات دو کشور فراتر از نوروز است.

'قدم درمندرا' در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: نوروز یکی از بخش هایی است است که دو جامعه را در رابطه با جشن اعتدال زمین پیوند می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما (در هند) یک جامعه بزرگ فارسی داریم که احتمالا بیش از یکصد سال پیش به هند مهاجرت کردند. علاوه بر این، مهاجرانی داریم که بیشتر آنها دانشجو و تاجر هستند و در هند زندگی می کنند و نوروز را جشن می گیرند.
درمندرا با اشاره به نوروز به عنوان پایان زمستان و آغاز بهار، گفت: نوروز جشنی برای استقبال از بهار است.
وی ضمن تاکید بر مقدس بودن بهار برای هندی ها، خاطر نشان کرد، بهار برای همه کشاورزان هندی اهمیت دارد و نشانه شکوفایی و شروع خوب سال پیش رو است.
سفیر هند در ایران در توضیح تفاوت های مهم جشن های نوروز در ایران و هند گفت: هندی ها ظرف های خاصی برای این روز در هند آماده می کنند که بیشتر آنها حاوی مواد غذایی و دسر است. آنها دوستان خود را دعوت می کنند. البته، میوه و سبزی های تازه هم موجود است.
سفیر هند در ایران گفت: ما هندی ها فستیوال مخصوصی برای نوروز نداریم اما، هند مرکز بسیاری از فرهنگ ها، مذاهب و مردمی است که نوروز را با اشکال مختلف جشن می گیرند. ما نوروز را با سبزی های تازه، میوه و دورهمی با دوستان جشن می گیریم.
به گفته وی، جشن گرفتن نسل های جوانتر با افراد مسن فرق می کند. جوانان مدرن هستند و عکس های بسیاری از خود در فیس بوک می گذارند.
درمندرا در پاسخ به سوال ایرنا درباره اشتراکات فرهنگی بین ایران و هند گفت: این اشتراکات فراتر از نوروز است و دوست دارم بگویم که ایران و هند روابطی دیرینه دارند. این روابط که ریشه در تمدن و تعامل دارد، تا به امروز تداوم دارد. همانند موقعی که ما به ایران سفر می کنیم، وقتی به هند سفر می کنید شاهد نفوذ ایران هستید. ما معماری شما را می بینیم و متوجه می شویم که رابطه ای بین دو ملت وجود دارد.
وی با اشاره به برنامه های دولت هند برای گسترش رابطه با ایران، از جمله سفرهای مقامات بلندپایه هند به ایران در سال گذشته، افزود: 'روحانی'، رئیس جمهوری ایران به هند و 'مودی'، نخست وزیر هند به ایران سفر کردند.
سفر روحانی به هند به دعوت رسمی مودی بود که سال گذشته به ایران سفر کرده بود.
درمندرا گفت: ما یک نمایندگی تجاری، فرهنگی و گردشگری برای مقاصد مذهبی در مشهد داریم و تعداد زیادی از دانشجویان هندی در قم درس می خوانند. مسلمانان شیعه هند به مشهد، قم و از آنجا به عراق، نجف و کربلا می روند.
نوروز، اولین روز بهار و سال جدید فارسی است که در کشورهای مختلف در سراسر جهان، به ویژه در افغانستان، آلبانی، آذربایجان، مقدونیه، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه و ترکمنستان جشن گرفته می شود.
آساق**10881663****

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند ايران نوروز سفير هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند

رسانه قطری خبر داد ایران و سودان پس از قطع روابط دیپلماتیک در سال ۲۰۱۶، به صورت متقابل سفیر تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، «عبدالعزیز حسن صالح» به عنوان اولین سفیر سودان در ایران پس از قطع روابط دوجانبه در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.

رسانه قطری الشرق خبر داده دولت سودان هم به صورت رسمی سفیر ایران در سودان را به عنوان اولین سفیر پس از قطع روابط تایید کرد.

همچنین، سودان و ایران درباره بازگشایی سفارت‌خانه‌های خود پس از تکمیل ترتیبات لجستیکی توافق کردند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسعود فراستی: یک نقد مثبت برای کیارستمی دارم که از آن پشیمانم (فیلم)
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر هند در ایران: نوروز مهمترین جشن جهانی است
  • ریشه‌های نوروز عمق تاریخ را درنوردیده است
  • قدردانی سفیر ایران از نیروی دریایی پاکستان
  • طرز تهیه ماهی کبابی با لیمو ترش و تمبر هندی توسط آشپز عراقی (فیلم)
  • نوروز، سفیر صلح و امید