Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از والدین خواست با نظارت و همراهی فرزندان خود در روز‌های پایانی سال، ضمن ایجاد فضای شاد و مفرح، از بروز هرگونه حادثه جدی جلوگیری کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، لطیف الله افضلی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص چهارشنبه سوری و خطرات ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی آن گفت: متاسفانه امروزه و در چند سال اخیر این سنت کهن با اعمال نا بجا و خطر آفرین مانند استفاده از مواد منفجره و آتش زا، ترقه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. که به صورت کاملاً غیر استاندارد تهیه می‌شوند، باعث ایجاد عوارض هولناک و غیرقابل جبران می‌شود.
افضلی  مطرح کرد: خطرات ناشی از بی احتیاطی در چهارشنبه سوری شامل؛ آسیب‌های ناشی از انفجار مواد محترقه در دست و قطع انگشتان و له شدگی نسوج و آسیب‌های سر و صورت همراه با بدشکلی‌های شدید و غیر قابل جبران در صورت، آسیب‌های چشم ناشی از برخورد مواد منفجره یا سوختگی یا در معرض قرار گرفتن چشم با دود و گاز‌های ناشی از انفجار عنوان کرد.   عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: سوختگی‌های ایجاد شده در چهارشنبه سوری می‌تواند ناشی از تماس با شعله یا مواد منفجره یا مایعات داغ که به دنبال انفجار در محیط پخش می‌شوند، یا ناشی از تماس با شعله، تماس با مایعات داغ که در حین انفجار در محیط پخش می‌شوند و یا سوختگی شیمیایی، باشد.   وی در خصوص سوختگی شیمیایی اظهار داشت: با توجه به نامشخص بودن مواد انفجاری، از آن‌ها مواد شیمیایی مختلف و مضری ایجاد می‌شود که می‌تواند آسیب‌های شدید پوستی یا چشمی ایجاد می کند.
افضلی افزود: سوختگی‌های استنشاقی که ناشی از دود حاصل از مواد منفجره و سوخته می‌باشد، نیز می‌تواند به ویژه در کودکان و افراد مسن عوارض شدیدی ایجاد کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد  تاکید کرد: انواع سوختگی را شامل، سوختگی درجه ۱ که فقط سطح پوست درگیر است و با قرمزی، تورم و درد همراه است، سوختگی درجه ۲ که لایه‌های عمقی‌تر پوست نیز درگیر است و با ایجاد تاول مشخص می‌شود و سوختگی درجه ۳ که کل ضخامت پوست دچار سوختگی شده و عروق و اعصاب پوستی درگیر می‌شوند و بعلت از بین رفتن اعصاب، درد آن کمتر حس می‌شود، برشمرد.
وی گفت: سوختگی درجه ۴ از دیگر انواع سوختگی‌ها است که علاوه بر پوست، نسوج زیر پوست مثل پربی زیرجلدی، عضله و حتی استخوان نیز درگیر است.
افضلی در پایان با اشاره به برخی عوارض ناگوار سوختگی‌ها از والدین خواست با نظارت و همراهی فرزندان خود در روز‌های پایانی ضمن ایجاد فضای شاد و مفرح، از بروز هرگونه حادثه جدی جلوگیری کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چهارشنبه سوری مواد منفجره مواد محترقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با حادثه‌ای که ظهر امروز در شرق تهران رخ داد گفت: ساعت ۱۱:۱۳ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در خیابان مجیدیه شمالی اعلام شد که دو ایستگاه برای اتفاء حریق به آنجا اعزام شدند.

ملکی افزود: این حادثه در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی ۱۲ واحدی رخ داد که آتش سوزی مربوط به یکی از واحد‌ها در طبقه سوم بود و زمانی که نیرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند و عملیات را آغاز کردند، آتش کاملا شعله‌ور بود. 


سخنگوی سازمان آتش نشانی ابراز داشت: گویا داخل این منزل مقدار زیادی لوازم مستعمل و ضایعات بود که دچار آتش‌سوزی شد. یکی دو ظرف کوچک حاوی بنزین، افشانه و حشره کش که قابلیت انفجار داشتند نیز در واحد وجود داشت که باعث رخ دادن انفجار‌های خفیف در زمان آتش‌سوزی شد.

وی در خاتمه متذکر شد: در حین عملیات نیرو‌های آتش‌نشانی با وضعیت مردی حدودا ۶۰ ساله مواجه شدند که در این سانحه سوختگی فراوانی داشت. پس از خارج کردن این فرد از داخل ساختمان با تایید عوامل اورژانس مشخص شد این فرد به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه