Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@10:51:02 GMT

چرا باید از محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۹۴۰۲

در فرایند کشت، سبزیجات و میوه‌ها می‌توانند به سادگی تحت تاثیر باکتری‌ها و انواع میکروب‌ها قرار بگیرند. بنا به آمار مراکز کنترل و پیشگری از بیماری ها، این محصولات آلوده حتی از گوشت آلوده هم خطرناک ترند.

تاکنون احتمالا مطالب زیادی درباره تفاوت محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک خوانده اید، اما این بار ما در ادامه این مطلب با بیان دلایل منزجرکننده‌ای به شما خواهیم گفت که چرا باید محصولات ارگانیک را جایگزین محصولات غیر ارگانیک و ناسالم کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفت کش‌ها و سم ها: متاسفانه بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات غیر ارگانیک، آلوده به آفت کش‌ها و سم‌های شیمیایی و به طور بالقوه بیماری زاهستند. بنا بر گزارشی که به تازگی از سوی کارگروه محیط زیست، یک سازمان تحقیقاتی یهداشتی در آمریکا، انجام شده، بسیاری از سبزیجات و میوه‌های محبوب در دنیا، آلوده به آفت کش است. این لیست شامل سیب، کرفس، گوجه فرنگی، خیار، انگور، فلفل، هلو، سیب زمینی، اسفناج، توت فرنگی، کلم بروکلی و ... است. بر اساس این گزارش، لیست محصولاتی که کمتر به آفت کش‌ها آلوده می‌وشند نیز شامل آووکادو، کلم، مارچوبه، ذرت، بادمجان، گریپ فروت و کیوی است.

فضولات حیوانی: فضولات حیواناتی مثل خوک و سگ، باعث آلودگی محصولات کشاورزی می‌شود و بسیار هم برای سلامتی مضر است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۰۶ بیش از دویست هزار نفر بر اثر مصرف اسفناح آلوده به باکتری E.:Coli که در معرض زباله‌های زیستی وحشی قرار گرفته بود، به شدت بیمار شدند.

آلودگی‌های انسانی: در سال ۲۰۰۳، زمانی که در آمریکا مردم بر اثر مصرف پیازچه‌های وارداتی از مکزیک ببیمار شدند، سازمان تحقیقاتی غذا و داروی آمریکا ثابت کرد که مزارع تولید پیازچه در مکزیک، آلوده به فضولات انسانی است. در واقع، این تیم تحقیقاتی متوجه شدند که کودکانی با پوشک در فرایند درو و برداشت محصولات در مزارع مشغول بازی هستند.

به عنوان مثالی دیگر از آلودگی‌های انسانی می‌توانیم به مدفوع انسان اشاره کنیم. در سال ۲۰۱۵، محققان دریافتند که ماهی غزل آلایی که از مکزیک به آمریکا وارد می‌شود، آلوده به انگل سیکلوسپوراست که در مدفوع انسان یافت می‌شود.

آب گندیده: محصولات آلوده به لستریا که در آب راکد و کندیده رشد می‌کند، در گروه مرگبار‌ترین مواد غذایی قرار می‌گیرند. سال ۲۰۱۱ بیماری در ۲۸ ایالت آمریکا شیوع پیدا کرد که باعث بستری شدن حدود ۱۵۰ نفر شد. تحقیقات به عمل آمده نشان داد که عامل این بیماری، استفاده از پنبه‌هایی است که در شرایط بهداشتی ضعیف و آبیاری با آب راکد و گندیده به دست آمده بود. این پنبه‌ها آلوده به لستریا بودند.

تجربه خرید میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک می‌تواند واقعا تجربه لذت بخشی باشد، به خصوص اگر بدانید چه تاثیری در سلامتی شما دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سبزیجات گوشت محصولات کشاورزی مکزیک بازی رشد مواد غذایی رشد سبزیجات گوجه فرنگی گوشت محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام

آسیب پذیری بحرانی روز صفر در تلگرام منجر به اجرای کد از راه دور می شود و هر لحظه ممکن است کانال و یا گروه های تلگرامی در اختیار خود را از دست بدهید! - اخبار رسانه ها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایبربان نوشت: در چند روز گذشته شایعاتی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) و انجمن های هک درباره آسیب ‌پذیری اجرای کد از راه دور در نسخه ویندوز تلگرام منتشر شده است.

تلگرام به سرعت این ادعاها را رد کرد و اظهار داشت که آنها نمی توانند وجود چنین آسیب پذیری را تایید کنند و این یک ویدیو جهت فریب است.

 اما روز بعد در فروم هکری xss فایلی به اشتراک گذاشته شد که نشان می دهد با ارسال یک فایل آلوده و کلیک کاربر دسترسی اجرای کد از راه دور برای مهاجم فراهم می گردد.
 
 این اشکال در 10 آوریل به تلگرام گزارش شد و آنها کدمنبع را اصلاح کردند با این حال به نظر نمی رسد که این اشکال برطرف شده باشد.

 به کاربران این پلتفرم توصیه می شود که  تلگرام را به روز نگه داشته و از باز کردن فایل ها، تصاویر و فیلم های ناشناس خودداری نمایند.

  چنین آسیب پذیری در سال 2020 برای واتس آپ نیز گزارش شد که طی آن مهاجم می توانست با برقراری یک تماس صوتی و یا تصویری کد دلخواه خود را بر روی دستگاه قربانی اجرا کند.

 شرکت اسرائیلی پگاسوس از این آسیب پذیری برای آلوده سازی تلفن های همراه مقامات امنیتی و دولتی در سراسر جهان استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • تلاش جوان فلسطینی برای تولید نشاء سبزیجات در فلسطین
  • فرایند کاشت و پرورش طالبی ارگانیک در خانه (فیلم)
  • اگر نفخ زیاد می کنید لب به این غذاها نزنید!
  • قرارگاه آلوده‌سازی آقازاده‌های مسئولان ایران به روایت سریال تلویزیون! | فیلم
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی در میادین میوه و تره‌بار