Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقدیر آیت‌الله علوی گرگانی از تلاش‌های وزارت خارجه، انتخاب مهم‌ترین جمله‌ رهبر انقلاب در سال ۹۷، لزوم خانه تکانی صنعت خودرو در سال ۹۸، تعیین حداقل حقوق کارگران در سال ۹۸ از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۸ اسفند ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  تقدیر آیت‌الله علوی گرگانی از تلاش‌های وزارت خارجه، انتخاب مهم‌ترین جمله‌ رهبر انقلاب در سال ۹۷، لزوم خانه تکانی صنعت خودرو در سال ۹۸، تعیین حداقل حقوق کارگران در سال ۹۸ از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۸ اسفند ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگ سازی مناسب برای خرید کالای ایرانی انجام نداده ایم

«زهرا ساعی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اینکه تا چه اندازه شعار حمایت از کالای ایرانی محقق شده است، گفت: درست است بخشی از حمایت از تولید داخل به قانون بر می گردد اما بخش اعظم تمایل به خرید کالای داخلی و حمایت از تولید داخلی به فرهنگ سازی و ایجاد فضای اجتماعی مناسب بر می گردد.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید شهروندان و هموطنان ما به این اعتقاد برسند که در درجه اول کالای ایرانی با کیفیت را انتخاب کنند و اگر آن کالا در بازار موجود نباشد، به سمت خرید کالای خارجی بروند.

 

وی با تاکید بر کیفیت کالاهای داخلی تصریح کرد: تولیدکنندگان ما باید به سمت کالای با کیفیت بروند، همیشه باید تولیدکنندگان ما این رقابت را در خودشان داشته باشند که کالایشان برتر از کالای دیگر رقیب داخلی شان باشد نه اینکه بگویند همین کالاست و مصرف کننده اگر دلش می خواهد آن را بخرد. قطعا رعایت حقوق مصرف کننده از نکات مهمی است که باعث ایجاد رقابت می شود.

 

اجرای عدالت و حمایت از قشر آسیب پذیر الویت کشور در سال جدید باشد

آیت الله سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد شعار سال 97 با عنوان حمایت از تولید و کالای ایرانی گفت: متاسفانه نهادها و دستگاههای مختلف در کشور نتوانسته اند به خوبی در این عرصه عمل کنند، بخشی از تولید ملی دام و گوشت است چرا دام ما باید قاچاق شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان افزود: متاسفانه وزارتخانه های مسئول در این زمینه که مسئولیت دروازبانی از کشور را برعهده دارند نتوانسته اند به خوبی در این راه به مسئولیت خود عمل کنند و فقط به شعار اکتفا کردند در این موضوع وزارت جهاد بخشی از مسئولیت را برعهده دارد، چگونه سرزمینی که  دارای ثروت ملی و منابع انسانی غنی است نمی تواند از تولیدات خود حمایت کند.

 

وی ادامه داد: برخی خودخواهی ها، فرصت طلبی ها از جمله موانع عدم تحقق حمایت از تولید ملی است، متاسفانه غیرت عملی در میان مسئولان برای رسیدن به اهداف حمایت از تولید ملی کمرنگ است.

 

آیت الله بطحایی اظهار کرد: مردم باید در انتخاب نمایندگان و مسئولان خود در سطوح مختلف دقت کنند و افرادی شایسته و لایق و کارامد را در انتخابات های پیش رو انتخاب کنند.

 

حداقل حقوق کارگران در سال ۹۸ تعیین شد

در جلسه دویست و هشتاد و دوم شورای عالی کار که به منظور تعیین حداقل حقوق کارگران برای سال 98 و افزایش پایه حقوق کارگران در حال برگزاری است، حق مسکن کارگران برای سال آینده یک میلیون ریال تعیین شد.


بر اساس این گزارش، حق بن کارگران یک میلیون و 900 هزار ریال و پایه سنوات 700 هزار ریال تعیین و اعلام شد. حق اولاد برای هر فرزند زیر ۱۸ سال نیز یک میلیون و ۵۱۶ هزار ریال اعلام شد.

 

۵۰ درصد پیش بینی ها در بافت فرسوده تحقق نیافته است

«سیداحسن علوی» مهمان برنامه دیشب (دوشنبه 27 اسفند ماه) شبکه خبر سیما بود و در این برنامه درباره اقدامات دولت در حوزه بازآفرینی بافت فرسوده به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه 50 درصد پیش بینی ها در بافت فرسوده تحقق نیافته است، گفت: «طبق چشم انداز، دولت در بازآفرینی بافت فرسوده موفق عمل نکرد.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه همراهی نکردن بانک های عامل، ناتوانی مالی مالکان از جمله عواملی است که باعث شد برنامه بافت فرسوده طبق برنامه جلو نرود، گفت: «با رکود مسکن صنایع وابسته آسیب دیدند. اگر بافت فرسوده طبق برنامه پیش می رفت 25 درصد صنایع وابسته رونق می گرفتند. اگر انبوه سازان هم پای کار باشند خود مالکان به دلایلی کوتاهی می کنند.»

 

علوی تاکید کرد: «دولت باید زمینه و فرصت مناسب برای سرمایه گذاران خرد و کلان قرار دهد تا مشکلات این بخش مرتفع شود.»

 

در ادامه این برنامه «مصطفی قلی خسروی»، رئیس اتحادیه مشاوران املاک به عنوان دیگر مهمان این برنامه خبری با بیان اینکه دولت نمی تواند در بافت فرسوده خوب عمل کند، گفت: «زمانی دولت عملکرد موفقی در این زمینه خواهد داشت که خود مردم و مالکان پای کار باشند. مشارکت و همکاری مردم در این زمینه الزامی است.»

 

صنعت خودرو در سال ۹۸ نیازمند خانه تکانی است

«امرالله امینی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص وضعیت بازار خودرو در سال 97 گفت: در سالی که پشت سر گذاشتیم صنعت خودرو وضعیت بسیار ناهماهنگ و نابسامانی داشت.

 

کارشناس خودرو با بیان این که در این سال قیمت خودرو بسیار نوسانی بود، افزود: وضعیت صنعت خودرو در این سال وضعیت مثبتی نبوده و صنعت خودرو به دلیل چالش های موجود متاثر از مدیریت ها و انتخاب مدیران سیاسی و تحریم ها دچار مشکلات فراوانی شد.

 

امینی یکی دیگر از مشکلات صنعت خودرو در سال 97 را معضلات پیش آمده برای قطعه سازان دانست و اظهارداشت: این امر هم موجب شد تا مواد اولیه برای تولید خودرو به صورت کافی وجود نداشته باشد و صنعت خودرو در زمینه تولید دچار مشکل شود.

 

وی عنوان کرد: این معضلات موجب شد که بازار خودرو به وضعیت ناگواری برسد و قدرت حرکت برای صنعت خودرو وجود نداشته باشد.

 

کارشناس خودرو با تاکید براین نکته که صنعت خودرو در سال 98 نیازمند یک خانه تکانی اساسی است، تصریح کرد: در این صنعت باید مدیران سیاسی کنار روند و مدیران کارآمد جای آن ها را بگیرند.

 

انتخاب مهم‌ترین جمله‌ رهبر انقلاب در سال ۹۷

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جملات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۷ را منتشر کرده است و همچنین از مخاطبان خود خواسته است تا نظرات خود را در این زمینه از طریق همین صفحه ارسال یا آن را به شماره‌ ۲۰۱۱۰ پیامک کنید.

 

تقدیر آیت‌الله علوی گرگانی از تلاش‌های وزارت امور خارجه

وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر خود به قم، با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این دیدار صمیمانه پس از ارائه گزارش توسط محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، آیت‌الله العظمی علوی گرگانی نیز ضمن تقدیر از مجاهدت‌های وزارت امور خارجه اظهار کرد: الحمدلله در همه صحنه‌ها و سیاست‌ها رو به جلو هستیم و جا دارد در مسائل اقتصادی برای مردم شریف و نجیب ایران همت و تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

وی افزود: امیدوارم همه مشکلات با اتحاد و همدلی حل شود. کنار گذاشتن اختلافات و تقویت اتحاد و توحید کلمه در کشور رمز تداوم پیروزی‌های ماست.

 

دیدار بشار اسد با رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح ایران و عراق

هیات نظامی مشترک ایران و عراق روز دوشنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار کرد و در این نشست بر تقویت همکاری‌های سه جانبه تأکید شد. در این دیدار، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و سپهبد عثمان الغانمی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق و شماری از فرماندهان نظامی دو کشور و همچنین عماد علی عبدالله ایوب وزیر دفاع و جانشین فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز حضور داشتند. تازه ترین تحولات میدانی سوریه، راه های تقویت هماهنگی بین سه کشور و تأثیرات مثبت آن بر عملیات مبارزه با تروریسم از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گفت.



بشار اسد رئیس جمهور سوریه در این دیدار تاکید کرد: روابط سوریه با ایران و عراق رابطه‌ای مستحکم است که در طول جنگ (علیه تروریسم) تقویت شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری مجلس دیدار با مراجع مسجد طراز اسلامی مسجد ایام نوروز بازار شب عید خبرگزاری شبستان اعتکاف نشست خبری سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و جمهوری‌ اسلامی ایران، مشحون از صفحات زرین ایثار و فداکاری غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در دفاع از مرزهای ایران عزیز، امنیت کشور و تحقق و تثبیت ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و نیز خدمت به ملت بزرگ ایران، هزاران شهید گلگون و سرافراز تقدیم کرده‌اند. ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896254

دیگر خبرها

  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • اولین پیام رهبر انقلاب بعد از حمله ایران به اسرائیل
  • تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی
  • پیام تبریک رهبر انقلاب درپی قهرمانی تیم های کشتی آزاد و فرنگی 
  • تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی 
  • پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است