Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@23:42:54 GMT

روسیه به‌دنبال ایجاد منطقه امن در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۹۵۹۲

میخائیل بوگدانف، معاون وزیرخارجه روسیه و فرستاده این کشور به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: مذاکرات ما بادولت سوریه و گروه‌های ذی‌ربط در روند آستانه و همچنین با دولت ترکیه در سطوح سیاسی، نظامی و امنیتی به خصوص منطقه امن در شمال سوریه همچنان ادامه دارد. وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در خارطوم، پایتخت سودان گفت: برخی توافقات در سوریه به کندی انجام می‌شوند، اما باید برای تحقق اهدافمان که همان از بین بردن داعش در سوریه به‌ویژه در شمال این کشور و ادلب است با برنامه‌ریزی پیش برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام روسی تصریح کرد: طبیعتا مذاکرات در زمینه بازسازی زیرساخت‌ها و بازگشت آوارگان و حل‌وفصل سیاسی بحران سوریه ادامه دارد و اوضاع در این کشور به‌رغم برخی مشکلات که نیاز به تلاش بیشتر دارند، رو به بهبودی نهاده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اولویت ما همچنان استقرار آتش‌بس دائمی در غزه است

مذاکرات صلح میان اسراییل و حماس در قاهره با میانجیگری مصر و قطر در حالی به بن بست خورده است که مقامات صهیونیست با مطرح ساختن درخواست‌های غیرمنطقی یکی از دلایل به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند. با این حال، تلاش‌ها برای رسیدن طرفین به توافق همچنان در جریان است. 

به گزارش الجزیره، عزت الرشیق، یکی از مقامات ارشد سیاسی حماس امروز (دوشنبه) اعلام کرد استقرار آتش بس دائمی همچنان اولویت نخست و اصلی حماس در مذاکرات است. 

وی در این باره گفت: حقیقت این است که استقرار آتش بس دائمی در غزه تنها ضمانتی است که فلسطینیان می‌توانند در برابر کشتاری که اسراییل در حال انجام آن است بدست آورند. 

این مقام فلسطینی در ادامه خاطر نشان کرد: حماس درباره خواسته‌های خود از جمله خروج کامل نظامیان صهیونیست از غزه و نیز بازگشت بدون مانع آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه سازش نمی‌کند. 

الرشیق با اشاره به هدف اصلی رژیم صهیونیستی در ادامه جنگ، افزود: اشغالگران به دنبال آن هستند که طی یک توافق آتش بس موقت اسرای خود را از غزه خارج کرده و سپس به نسل کشی فلسطینیان ادامه دهند. پس از گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ، اسراییل به اهداف خود در این جنگ دست نیافته و دست نخواهد یافت. 

پیش از این مقامات حماس طرح صلح مطرح شده از سوی اسراییل را رد کرده و انجام هر گونه تبادل اسرا را منوط به اجرایی شدن درخواست‌های خود کرده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • ایران به دنبال تثبیت یک «عادی جدید» در منطقه/ اهداف ایران در حمله سنجیده و منطقی بود
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • حماس: اولویت ما همچنان استقرار آتش‌بس دائمی در غزه است
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد
  • تقابل ایران گریز ناپذیر
  • روحانی: امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند
  • ضربه دوم ایران از توان اسرائیل خارج است