Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:00:09 GMT

کتاب «تکنیک‌های عملیات روانی در رسانه» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۹۶۷۱

کتاب «تکنیک‌های عملیات روانی در رسانه» رونمایی شد


در مراسمی با حضور مسؤولان استان اردبیل، از کتاب «تکنیک‌های عملیات روانی در رسانه» نوشته جابر خدایی سرخانلو در اردبیل رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این کتاب که به تیراژ 300 نسخه چاپ و منتشر شده، نویسنده این کتاب مسائل و موضوعاتی همچون شرطی‌سازی، استیضاح و تمسخر کردن، روش القا افسردگی و ناامیدی، برجسته‌سازی، توسل به ترس، مظلوم‌نمایی، تکنیک تکرار، برچسب‌زدن، سکوت، شایعه‌سازی، الگودهی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در کتاب خود به صورت مفصل مطرح کرده است.
در این کتاب که در بیش از 150 صفحه به نگارش درآمده، نویسنده کوشیده تا عملیات روانی در رسانه‌ را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده و تصدیق و تناقض، محتوازدایی، نکوهش اجتماعی، نفی و اثبات، تکنیک‌های حمله و انهدام هدف، پیوندسازی، نهادسازی، نمادسازی، عقنا و متقاعدسازی، خشونت‌گرایی، تحقیر، سانسور، القا و ده‌ها مسئله مرتبط با جنگ روانی دشمن را در قالب رسانه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده است.

نویسنده کتاب «تکنیک‌های عملیات روانی در رسانه» در مورد تألیف این کتاب گفت:‌ در سال‌های پیش از این وقتی منافع و تفکرات گروهی از انسان‌‌ها با گروهی دیگر مطابقت نمی‌کرد، در متعادل‌ترین حالت جنگی بین آنها در می‌گرفت که در این گروهی تسلیم و گروهی دیگر غالب بودند اما در دنیای جدید این لشکرکشی‌ها محدود نشده بلکه در ابعاد مختلف به ویژه جنگ رسانه‌ای نمودی متفاوت پیدا کرده است.
جابر خدایی سرخانلو اظهار کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی بلکه وسیله تسلط بر افکار، اراده و احساسات بشریت دوران معاصر به شمار می‌آیند و مراکز رسانه‌ای استکبار که به مدرن‌ترین فناوری‌های جهانی مجهزاند از یک سو ابزاری در جهت اجرای عملیات روانی قدرت‌ها علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل به شمار می‌روند.
وی به نقش رسانه‌ها و قدرت تأثیرگذار آنها اشاره کرد و افزود: در تحقیقات مختلف اهمیت جنگ رسانه‌ای امروز که در دنیا شکل گرفته و بیشتر مبنا و محتوای روانی و تبلیغاتی گروه‌های مختلف جامعه مد نظر است، به گونه‌ای فراگیر به اهمیت رسانه‌ها و تمرکز روی این مسأله اشاره دارد که ما نیز در این کتاب کوشیده‌ایم تا از این منظر و جایگاه تکنیک‌های عملیات روانی در رسانه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
این نویسنده بیان کرد: رسانه‌های جهانی امروز نقش و جایگاهی بی‌سابقه در کنترل و هدایت افکار عمومی پیدا کردند و آنچه عموماً در رسانه‌های غرب و امپراطوری‌های تبلیغاتی آنها به عینه می‌بینیم در قالب مالکیت شرکت‌های غول‌پیکر اقتصادی سعی می‌کنند تا موضوعات و مسائلی را به جامعه القا کنند و بر روی آن در ابعاد مختلف کار شده و نتیجه‌گیری نیز مد نظر است.
خدایی سرخانلو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در این کتاب سعی کردیم تا علاوه بر بیان تکنیک‌های عملیات روانی در رسانه، سعی کنیم تا مزیت‌ها و معایب این امر را نیز گوشزد کنیم که قطعاً این کتاب که توسط انتشارات سبزان منتشر شده، مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان اردبیل استکبار جامعه فناوری گروه های مختلف 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کتاب «به توان هایتک» پیرامون سرگذشت شکل‌ گیری شرکت دانش‌ بنیان «آهار شرق» از شرکتهای مهم صنعت برق کشور امروز در سالن دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.   این رونمایی با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه معرفی شرکت‌ های موفق با عنوان رویداد بزرگ امید فردوسی صورت گرفت که اعضای آن دانش‌ آموخته دانشگاه فردوسی مشهد هستند.   به توان هایتک روایت شکل گیری و تأسیس و پیشرفت‌ یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در صنعت برق کشور است که توانست در تنگناهای وابستگی و تحریم که بخش‌ های مهمی از صنعت برق و انرژی کشور با بن‌ بست و بحران مواجه شده بود، با دانش، همت و نوآوری‌ هایشان، کشور را به سلامت از این مسیر عبور دهد.   شرکت آهار شرق، فعالیت خود را در حوزه خدمات مهندسی برق در گرایش‌ های الکترونیک و کنترل در سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است، این فعالیت‌ ها با بازطراحی و تولید بردهای الکترونیکی نیروگاهی شروع و کم‌ کم به طراحی سیستم‌ های کنترل پیشرفته مورد نیاز در صنایع انرژی کشیده شد.   این شرکت، در سال ۱۳۹۰ سیستم کنترل توربین بومی با نام تجاری «رامیار» ارائه کرد و پس از آن سیستم تحریک ژنراتور و سایر سیستم‌ های پیشرفته کنترل نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت و گاز را به مرور طراحی و ارائه کرد و امروز تعداد زیادی نیروگاه، پالایشگاه و خطوط انتقال نفت، از سیستم‌ های کنترل آهار استفاده می‌ کنند.   کتاب به توان هایتک که تحقیق آن برعهده «بهزاد دانشگر» بوده و نگارش آن توسط «شبنم غفاری حسینی» صورت گرفته است در ۱۷۶ صفحه، شمارگان یک هزار جلد و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • لحظه عملیات استشهادی در قدس اشغالی از زوایای مختلف | اولین تصاویر از محل وقوع عملیات
  • کوه، موش زایید!