Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-16@08:49:15 GMT

خبر خوش برای دارندگان خودروهای گازسوز

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۹۸۴۶

خبر خوش برای دارندگان خودروهای گازسوز

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، حمید قاسمی ده‌چشمه مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در یک نشست خبری گفت: نیمی از هزینه‌های تعمیر و تعویض مخازن در طرح صدور گواهینامه سلامت سیستم سوخت رسانی خودرو‌های دو‌گانه‌سوز با دولت است.

 

قاسمی افزود: در فرایند صدور گواهینامه سلامت سیستم سوخت رسانی خودروها، گواهی به تایید دو مرجع یعنی مسئول کارگاه و ناظران سازمان ملی استاندارد می‌رسد و در صورت نیاز به هرگونه تعمیر و تعویض، قطعات استاندارد و مجاز جایگزین قطعات و مخازن فرسوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از همکاری دستگاه‌هایی نظیر وزارت نفت، کشور، صنعت و معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد در این طرح خبر داد و گفت: QR کد تولید شده در این فرایند، در اختیاز سامانه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی و سیمفا (معاینه فنی) قرار می‌گیرد و در نهایت خودرو، به عنوان خودروی مجاز و سالم از جهت سامانه سوخت شناسایی می‌شود.

 

وی از هماهنگی با شبکه بانکی برای پرداخت وام تا سقف ۴ میلیون تومان برای خودرو‌های عمومی خبر داد و گفت: خودرو‌هایی که گواهینامه سلامت سوخت دریافت نکرده باشند، از اول دی سال آینده نمی‌توانند در جایگاه‌های سی ان جی سوخت گیری کنند.

 

قاسمی همچنین با اشاره به افزایش قیمت سوخت سی ان جی به میزان ۱۰ درصد از سال آینده تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت دولت، قیمت سوخت سی ان جی تا ۵ سال آینده ثابت خواهد ماند.

 

وی با اشاره به مزایای سوخت سی ان جی در مقایسه با سایر انواع سوخت از جمله بنزین در کشور ما افزود: هم اکنون ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار خودروی دوگانه سوز در کشور داریم و وزارت نفت با مشارکت بخش خصوصی تاکنون ۲ هزار و ۴۹۰ ایستگاه گاز رسانی ایجاد کرده است و برنامه ایجاد ۲ هزار و ۶۰۰ ایستگاه سی ان جی که تعهد وزارت نفت بود تا پایان سال دیگر به سرانجام می‌رسد.

 

هیئت وزیران در جلسه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ مصوب کرد به منظور تأمین منابع مالی اجرای الزامات ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) و کمک به تعویض مخازن وسایل نقلیه با سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) نرخ گاز از تاریخ اول خرداد ۱۳۹۸ از ۴۱۴۰ ریال به ۴۵۳۲ ریال در هر متر مکعب افزایش می‌یابد.

فارس

110

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: خودروهای گازسوز سی ان جی خبر خوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد + جزییات

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس بند پ تبصره ۶ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱) می‌شوند.

بیشتر بخوانید: زمان فروش خودروهای برقی وارداتی اعلام شد

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم هستند.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است؛ متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فهرست مالکان و خودروهای مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حداکثر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و امکان دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند.

مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227176 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۲۸ فروردین +جدول
  • مالیات خودروهای لوکس تعیین شد
  • واردات خودرو در رفت و برگشت ۱۰۶ ساله/ ۲۰ هزار خودرو در انتظار ورود به کشور
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد + جزییات
  • کشف ۹۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد
  • قیمت خودرو امروز ۲۷ فروردین +جدول
  • با توجه به تشدید واردات بنزین با بررسی جداول بودجه، راهکار حل معضل ناترازی بنزین در 1403 چیست؟
  • قیمت خودرو امروز ۲۶ فروردین +جدول